Filmpje van vlucht na de reparaties :)

Vandaag weer eens gaan proberen te vliegen na de crash en reparaties :smile:
Er was veel wind maar toch het geprobeerd.
Vlieger was te veel tail heavy dus heb snel weer geland om vanavond te balanceren.
Gelukkig niet gecrashed deze keer :grin:

Hierbij het Filmpje.
Ps: Sub mijn kanaal op youtube en ik sub terug :)

Laatst bewerkt door een moderator:
goed bezig !
hoeveel vlieglessen verder is dit? of heb je geoefend op de simulator?
mooie camera heb je erop zitten trouwens !!

Jij stijgt dus niet op via de grond, maar gooit hem op?! Doe ik ook, alleen het landen gaat iets minder, hebt je tips??

Vliegtuig niet 'op' gooien. Recht vooruit, of zelfs lichtjes naar beneden is beter, toestel bouwt meteen snelheid op. Bij omhoog gooien is snelheid meteen weg, vleugel overtrekt, crash. En bij lage snelheid zijn de stuurvlakken minder/niet effectief.

Echte tips kan ik je niet geven daar ik zelf nog een beginneling ben.
Maar het opgooien in de lucht vond ik makkelijker dan opstijgen vanaf de grond hehe daarom dat ik het doe.

Ondertussen probeer ik af en toe wel eens op te stijgen vanaf de grond met de wielen maar om een of andere reden gaat dat nog altijd niet super goed.

En het landen tjah.........gewoon tegen de wind in landen en van zover mogelijk inkomen en je gas dicht.
Probeer altijd zo vlak mogelijk te landen ipv met je neus naar beneden of met de achterkant naar beneden want dat krijg je stukken :)
Denk je dat de landing niet goed gaat lukken geef je terug gas bij en maak je een nieuwe poging om te landen eens je weer bent omgedraaid.

Laatst bewerkt:
Hierbij nog een filmpje van gisteren.
Condities waren super goed om te vliegen.

De vraag is of ik weer gecrashed ben of niet........kijken maar zou ik zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back