filmpje zoom 450

hoi mensen hier een filmpje van mijn zoom 450 :) ik heb nog niet veel andere mensen gezien of gehoord die met deze heli vliegen mijn ervaring met deze heli tot nu toe is zeer goed.

tom heb je ook ervaring met andere E helies zodat je een vergelijk kan maken ?

beste Gerard, ik vlieg nog niet zo lang maar ik heb inderdaad andere heli's gevlogen. De crown111, zoom 400, raven 400,aplus 400 en ik ben begonnen met een fp 4ch dragonfly. al deze heli's hebben goed gevlogen alleen hadden ze allemaal een mankement de zoom 400 daar hoef ik eigenlijk niks meer over te vertellen die is al genoeg ten sprake gekomen op het forum wat er allemaal fout aan is die zelfde problemen had ik ook. de zoom 450 heeft een 120 ccpm systeem en een beltdrive dat waren voor mij de grote voordelen en hij is een tikje groter dan de trex ook het prijskaartje is aantrekkelijk en veel van de spare en upgrade parts van de trex kun je gebruiken voor de zoom 450! dus tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Alleen nu nog heel houden zodat ik wat meer vluchten kan maken zodat ik kan kijken waar de eerste slijtage punten zitten!

Hoi Tom,

Mooi gevlogen, maar toch enkele vraagjes :

Wat is je set-up ? Daar bedoel ik dan mee, servo's, motor, regelaar, gyro en lipo ?

En wat is je headspeed ?

Grtn,
Dirk

bedankt jongens voor al jullie leuke reacties! :)
Ik weet niet zeker of de trex staartblad houdertjes ook werken op de zoom 450 wel heel veel dingen van de rotor kop ook de rotor bladen zijn zeer goed te gebruiken voor de zoom 450.
mijn setup is als volgt: de aandrijving is de powerset van protech die ze er voor leveren (30A ESC,brushless motor outrunner,flightpower lipopack 2150MAH) gyro futaba gy240,servo's op tuimelschijf zijn de hitec 56hb en op de staart zit een b205 maar een digitale is onderweg! mijn zender is de graupner MX12,de ontvanger R700 van graupner.
op dit moment heb ik een 13T op de motor en mijn gascurve is 0,100,100,100,100 vol gas dus ik weet niet percies wat voor headspeed ik heb,Ook wordt er nog een 16T bij de heli geleverd ik denk dat die wel onwijze power zou geven 8)

tomvb zei:
op dit moment heb ik een 13T op de motor en mijn gascurve is 0,100,100,100,100 vol gas dus ik weet niet percies wat voor headspeed ik heb,Ook wordt er nog een 16T bij de heli geleverd ik denk dat die wel onwijze power zou geven 8)

Weet je zeker dat je die gascurve gebruikt, in het filmpje lijkt namelijk dat wanneer je weg klimt het toerental juist stijgt. Dit komt niet echt overeen met een 100% gascurve.

Verder klinkt en ziet het er naar uit dat je op een redelijk laag toerental vliegt, met die 13T zit je dan misschien wel heel erg aan de safe kant voor je motor. Enig idee wat je gemiddelde verbruik is, dat kun je eigenlijk altijd wel bepalen als je de vliegtijd weet en hoeveel er weer in je pack gaat na die vlucht.

Rick

het klopt wel wat je zegt het lijkt inderdaad net of ook het toerental klimt toch gek mijn gas curve staat echt zo ingesteld ik gebruik geen governer mode. ik zal morgen is kijken wat ik verbruik als ik mijn pakket ga laden.
bedankt voor de reactie.

governer is een mode die op een aantal esc zit governer regelt een goede gas pitch verhouding onder het vliegen, teminste dat is wat ik gelezen en gehoord heb. ben trouwens laatst nog gaan vliegen op een enorm weiland er stond geen zuchtje wind dus perfecte omstandigheden om lekker te vliegen met zo'n grote ruimte kun je echt lekker rage! 8) kreeg er maar geen genoeg van helaas heb ik maar twee lipo's nu maar hopen op weer een mooie dag zonder wind!

governer is dus wel degelijk interessant dus....
weer wat bij geleerd :D thnx tom

gelukkig zijn er dus meer mensen met een zoom die re zonder problemen mee vliegen. Ik heb zelf een zoom 400mod. houd in dat bijn alles allu is een met een snaar aandrijving de staart wordt aangedreven. met headspeed is 2400 toeren en mijn hacker regelaar is ingesteld op governer mode, wat erg goed werkt. in elke omstandigheid draait de kop 2400 toeren.

ik vlieg zelf al ongeveer 5 maanden met de 450 en ik moet zeggen dat qua prijs-kwaliteit de 450 van protech bij mij zeker op de 1ste plaats komt voor de T-rex van align.
Misschien dat daar binnenkort verandering in komt als ik met de 600 heb gevlogen volgende week.
Juist nog de curve's goed ingesteld krijgen in mijn MX-22.

zekers een goede helie, wat veel mensen hier op het forum nog wel eens vergeten is dat de zoom de voorloper is geweest van de t-rexen en x 400 helie's. Tuurlijk zijn er dingen die mischien contructief anders kunnen, wat ze dus allemaal hebben gedaan in bv de t-rex. Maar ik vindt het een goede helie om mee te vliegen. Mischien niet helemaal geschikt voor het betere 3d werk maar daar koop ik tegen die tijd wel een andere helie voor......

Back