Filmpje: Zweefvliegevenement in de bergen

• Topicstarter Topicstarter Phoenix
  • Startdatum Startdatum
Nu we het toch over Fiss hebben: Zijn er hier al forumgenoten naar Fiss getrokken? Iig, Ik wil er ooit wel eens naartoe, het is gewoon de beste plek om te modelzweefvliegen!

Mathias,
over 10 dagen gaan mijn vriendin en ik voor 8 dagen naar Fiss.
Een beetje wandelen, rondtoeren en tussendoor even lekker vliegen op een modelvliegveldje naast het dorp Fiss. Vanaf donderdag 21 juli 4 dagen lang de mogelijkheid om georganiseerd te kunnen vliegen op 2500 meter hoogte. Geen wedstrijd, geen bijzondere regels, gewoon vrij vliegen met zendercontrole, muziek erbij, de plaatselijke reddingsdienst verdient er wat bij met brood met worsten en frisdrank.

Vorig jaar alleen geweest, geluk gehad met het weer. Super. Alleen nog niet aangedurfd om een vliegtuig naar buiten te smijten op 2500 meter hoogte. Onder de top ligt toch een heel stuk waar je aan de zuidzijde niet kan landen. Dus landen op de top, is er geen thermiek ........ 300 meter lager landen. Komt de wind van de noordzijde dan kan je daar prima landen op wat lager gelegen glooiingen in het landschap.

Een aanrader. Het schouwspel zeker in het weekend is geweldig.
Je ziet 4m tot 7,5m spanwijdte zwevers en ook kleiner spul. Top.

Zoek maar eens op Flying Circus Fiss, dan kom je genoeg leesmateriaal tegen.

Groeten,
Hans.

Hey Hans,

ik ga deze zomer naar st.Moritz, en daar is er een hellingvliegveldje ( http://www.rc-network.de/hff/html/64.html ). Ik ga eigelijk gewoon mee met men ouders om daar in de bergen wat te gaan wandellen, rondtrekken, ... en als het past eens gaan modelzweven met men spirit 100 op dat vliegveldje. Alleen heb ik nog nooit helling gevlogen (nog nooit met modelletjes, wel met 1:1). En moet je op die plaats lidgeld betalen?

mvg,
Matthias

Bij mijn weten niet. Ik heb vorig jaar niet boven gevlogen, daar is dan wel zender en frequentiebewaking. Maar ik meen ook daar geen kosten.
Voor mij ligt dat toch wat makkelijker, 42 jaar, dus al zou het een paar euro kosten, what the heck ! Net als die credit-card reclame: onbetaalbaar !

Hans

ik ga dit jaar naar kirchberg(oostenrijk) :banana:
weet iemand of daar nog hellingen zijn?
en hoe zit het daar eigenlijk met freqenties ed ?
heb je daar vergunning nodig of een andere toestemming van de overheid?
groeten gertjan

gertjan,

Ga even kijken op de website => www.rc-network.de

daarne ga je naar hangflug, en dan kijk je naar Oostenrijk. In Oostenrijk zijn er zéér veel hellingen om te modelzweven! Waarschijnlijk zal er in die buurt waar jij naartoe gaat ook wat zijn...

mvg,
Matthias

oke dankje voor de snelle info
ik hoop dat ik wat kan vinden daar
er gaan iedergeval wel een aantal zwevers mee :lol:

Back