filmpje

• Topicstarter Topicstarter wildthing
  • Startdatum Startdatum
alle commentaar is welkom :D
ma vind um persoonlijk wel leuk varen

Vaart leuk, nog een beetje uittrimmen lijkt me wel een goed idee.
Heb je er sprayrails onder zitten ?

neej zitten nog geen sprayrails onder.
heb dat egt veel nut ,en van wat kan ik die het beste maken ?
en zou dat errug zijn ik heb een diepteschoef inpaats van dat ie recgt uit me spiegel komt

Spayrails houden het water langer onder de boot waardoor de boot beter gaat planeren en dus meer snelheid kan maken.

als het goed is veranderen de sprayrails alleen de spray van richting waardoor er meer lift gegenereerd word, en dus minder weerstand op het water geeft en dus weer sneller vaart.

door het water bij niet planeren onder de romp te houden zal de romp eerder(lagere snelheid) gaan planeren.

met de spray rails kom ik dr nu wel uit denk ik.
ben vandaag weer gaan testen en na 10minuten lag me koppeling van me as druiten me as krom :? ,
nou vroeg ik me af waar kan je een beetje goede koppelingen halen, want kan maar 1 soort bij mijn modelbouwwinkel halen
en daar ben ik niet tevreden over.

Vaar je met een starre as of met een flex as ?
De koppeling die je nu gebruikt is voor een elektro bootje en niet geschikt voor een nitro.

jah ik vaar me een starre as en hij smeert mij elke x weer dit aan ,
dat kan nooit goed gaan lijkt mij .
maja daar leer je weer van heb nog nietzoveel verstand van boten ma dat komt nogwel

Een 3mm flex-asje zal wonderen doen.
Bel eens naar 2brothers in bussum.

waarom heb een flexas betere prestaties dan.
is dat al1 omdat je de schoef dan kan trimmen
want anders gooi ik dr een flex as in, dan buig ik me as wel recht naar de speigel als dat kan
ma waar zit gundert dan want die heb wel leuke koppelingen

Grundert zit in Duitsland en je moet geen haast hebben, Bussum is sneller en beter.
Juist met een fles as kan je je boot beter trimmen, maw gladder laten lopen op het water.
Des te gladder hij loopt, des sneller wordt je boot.
Je boot stuitert nu ook omdat hij telkens uit het water gedrukt wordt onder de verkeerde hoek.
Daarna klapt hij weer terug en wordt vervolgens nog harder uit het water gedrukt.

ma kan ik dan nog via het oude gat waar nu de starre as doorheen loopt een flexas in monteren,
of moet de egt uit de spiegel komen
want bij mijn systems cat komt die uit mijn bodem.
ik zal morgen wel ff duidelijke fotos maken van hoe het nu zit en hoe ik het dan wil hebben

heej,
Ik vraag me af wat je doet als de motor afslaat en de boot is midden op het meertje, want zelf vaar ik in de achtertuin waar ik een rubberbootje heb dus kan ik hem ophalen maar ik zie bij jou geen bootjes liggen...???
greetz friso

klopt ik had geen bootje bij me ma dit is een hele grote zwemvijver en het was lekker weer :P
ik heb um ook maar op de gok in het water gegooit ,
en had ook me airboot bij me als duwboot :D
en heb altijd een boor van 30meter tot mijn beschikking en dan zit ik lekker op het ijsselmeer .

Back