filmpjes gemaakt vanaf zwever

Goh, dat jullie naast een echte airstrip moge vliegen zeg:confused:

Mooie filmpjes trouwens

Filmpje gemaakt in Oss afgelopen zaterdag (16 FEB ) na de vergadering van Biggs
YouTube - Flycamone2 oss

Niet het beste resultaat :hammer:, maar we blijven oefenen
De kantelbare lens stond blijkbaar te ver naar beneden gericht.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi allen...ook ik heb een FCO-2 en maak daar filmpjes mee
hier twee voorbeelden
9qDci441WRU[/media] - More Sonic 400
-PFTjxXITjE[/media] - rc sailplane Fly Cam One Sonic 400

Ik vind de beelden tegen vallen mogelijk heeft dat met de weersomstandigheden te maken.
verder heb ik last met het feit dat na afloop van de vlucht de camera zich zelf heeft uitgeschakeld. vervolgens kan ik weer een rondje maken met het zelfde effect. Ik ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben of mogelijk een oorzaak aan kunnen geven.
groeten.

Jetpropdlx, ik heb alleen je eerste 2 filmpjes even bekeken (het laadt momenteel nogal langzaam). Mooie filmpjes, maar het valt me op dat je zo enorm hoog achter de sleepkist zit. Is dit vertekend door de camerastandpunten of vliegen modelzwevers altijd zo hoog achter de sleep?
Ik heb ook nog een filmpje van achter uit een ASK13 aan de sleep. De grote zwevers vliegen altijd op zo'n beetje dezelfde hoogte als de sleepkist: [URL="
[/URL] (eerste stukje).

Ik heb ook een paar les sleep gehad met een 1:1 zwever bij de 1:1 zit de sleep haak achter aan de staart van de sleper en het is daarom belangrijk dat de zwever zo recht mogelijk achter de sleper probeert te hangen, anders gaat de zwever de sleper sturen door de staart om te trekken.

Bij het model slepen is het bijna onmogelijk om recht achter de sleper te hangen. Daarom staat de sleephaak bij de modelsleper in de buurt van het zwaartepunt waardoor de sleper veel minder last heeft als de zwever niet recht achter de sleper hangt (hij trekt de staart niet om) omdat de zwever meer/sneller lift dan de sleper staat de sleepkoppeling boven op het toestel .
Dus zolang de zwever er boven blijft en er ongeveer recht achter gaat het goed.:p

Bedankt voor deze toelichting! Wist ik nog niet. Zo is het me duidelijk.
Het lijkt me ook erg leuk om met een model eens te gaan slepen. Ik ben net lid geworden bij de club van Valkenburg, eens kijken of we daar iets kunnen regelen.

een erg leuk filmpje evert !!!
Ik was effe van dit draadtje gevallen
hier een van af een kleine sleper

Afgelopen weekend , mijn "nieuwe" tweedehands helling zwever gesleept achter een Simprop Sunny met een 7,5cc OS met de FCO2 op de sleper
[URL="
YouTube - model glider tow 24 may 2008[/URL]

Terinfo de FCO2 gemonteerd met klitteband op de neus (tussen de motor en de vleugel) de lens vast gezet met een plakbandtje die ook over de microfoon gaatje zat

Back