Filmpjes gezocht

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 12 sep 2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Weet iemand nog een paar filmpjes op het net waar ik een modelauto in aktie kan zien :?:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

  3. gidje

    gidje Guest

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Thnxxxxx all
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  6. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
  7. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    ligt het aan mijn pc of bestaat dit filmpje enkel uit een onderschrift "schumacher nitro fusion", in het begin "fast, faster, fastest" op het scherm en voor de rest alles zwart met stevige metal op de achtergrond?
    Geen auto te bespeuren... heb'm in verschillende players getest...
     
  8. Oregon

    Oregon Guest

    zie m'n profiel , eerder waanzinnige filmpjes :)
     
  9. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Vreemd, kan 'm gewoon bekijken in WMP9. Download de file gewoon eens als "...save target as" en vervolgens bekijken, misschien dat het realtime niet lukt.
     
  10. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    ff :offtopic: maaar kingpin een fusion gaat echt geen 140kmh hoor, 120 is te halen met een optionele vertanding denk ik
     
  11. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    En waarom DENK je dat dan?
    Heb je wel eens een Fusion met de 80+ tandwiel zien rijden?
    Bij ons rijd ook een serpent die 120 "zou" gaan, maar die houd me niet bij ... zodra de fusion in z'n 3 gaat is het net een raket (geen flauwekul), dan zie je 'm letterlijk voorruit schieten.

    Waarom zou Schumacher 135 km/h opgeven! als ie dat toch niet halen kan ... dan is het wel gauw gebeurd dacht ik zo (iets beloven en niet waar kunnen maken).

    Bekijk het filmpje op deze site maar eens http://www.wepsite.net/kingpin/
    Misschien maak ik wel eens een filmpje vanuit de auto ... lijkt me ook wel lachen :)
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Die shumacher nitro fusion maakt wel een machtig geluid :D
     
  13. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Ja heerlijk he :D Denk dat dat ook wel gaat met andere merken (CNC getunede pijp).
     
  14. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Schumacher geeft aan dat de auto met OPTIONELE vertanding boven de 135 km/u kan halen. Dat is dus niet standaard uit de doos... Het blad RCcaraction heeft de Fusion getest in een review en ze hebben hem geklokt op 75 mph. Dat komt overeen met 120 km/u. De auto was wel uitgerust met een aerodinamische body en andere banden. Niet helemaal standaard meer dus.
    Wat de 1:8 onroad (wedstrijdwagens) betreft; ik weet niet wat voor Serpent dat was, maar een beetje 1:8 onroad haalt op een recht stuk ook ruim boven de 120 km/u. Bovendien zitten deze auto's al binnen de 2 sec. op de 100 km/u en ik denk niet dat de Fusion daar aan kan tippen. (om over wegligging en snelheid in de bochten maar te zwijgen)
     
  15. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Dat zou kunnen, maar welke nitro verhouding hebben ze gebruikt, welke banden, welke afstelling .... Het hangt allemaal af van zoveel factoren.
    En daarbij, als je mijn filmpje bekijkt kun je zien dat op het rechte stuk in 3 niet eens vol gas kan worden gereden omdat ie dan al uit het zicht is.

    Denk dat de Serpent de enige is die dit "standaard" haalt en vergelijkbaar is met de Fusion. En laten we eerlijk zijn, de Fusion kost wel de helft ! Dus voor een leuk bedrag kan men al heel hard gaan.

    Dat wil ik niet bestrijden, de mijne haalt het in 2 seconden denk het niet, maar mijn top ligt daartegen wel weer hoger, dus op het eind ben ik weer sneller (dat zie je ook wanneer de Fusion in z'n 3 schiet ... mega, mooi gezicht trouwens).

    Dat klopt ... een 1:8 zal altijd stabieler zijn dan een 1:10. Daarentegen heeft een Serpent 1:8 (of ander merk) meestal bredere banden achter dat weer tengoede komt voor de wegligging.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hehe
    ...

    Voordat jij op je top zit..is de Picco/serpent/mugen al weer een ronde verder :)
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k ben het met dirk jan verder wel eens, een wedstrijdwagen zit gewoon beter in elkaar, 'k heb al eerder gelezen dat de schoenmaker fusion snel is, maar geen wedstrijdspul.... de wegligging werdt ook daar slecht bevonden... .. ik vind hem trouwens niet snel optrekken,als 'k een 1:10 wedstrijd wagen 't rechte stuk over zie trekken en aan 't eind tegen de 100 aan zit (met 2 versnellingen!) dan scheelt dat zo veel dat 't verschil te merken is...

    misschien heeft dat ook te maken met kwaliteit van de motor, op de fusion zal geen motor zitten die voor wedstrijden gebruikt wordt...

    wat 'k nog wel wil opmerken, 1:8 rijden 3.5cc, de fusion is 3cc, dus dat kun je ook weer niet vergelijken...
     
  18. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    Tja, het heeft natuurlijk met factoren te maken (%nitro, banden, afstelling...), Een standaard wedstrijdauto 1:10 rijd met 2.11 of 2,5cc motoren, een Fusion is wel een 3,5cc motor (en geen 3) op een 1:10.
    En kan je wel vertellen dat waar ik rij geen enkele 1:10 mij bijhoud, bij lange na niet, alleen rijd er hier een serpent 1:8 ... tja die gaat wel erg hard, dat is ook de enige (hier dan). Bekijk m'n filmpje eens en geef eens een oordeel ... kan niet geloven dat jij dan zegt dat dit "langzaam" gaat !

    Het is niet zo dat omdat ik toevallig hier met een Fusion rij het "de best of" is, er zijn zat "betere" auto's, geloof ik ook, maar voor de prijs en de gebruikte materialen ... lijkt me wel een goed ding verder, en je hebt er een hoop lol aan.
     
  19. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Voor die prijs is het idd een snelle wagen, daar zeg ik zeker niets van :)
    zou je een wat betere kwaliteit filmpje kunnen maken, de auto is al gouw niet meer te zien bij mij...

    en dat 1:10's waar jij tegen rijd langzamer zijn is meestal ook niet zo raar.. 'k rij met m'n mugen msx3 ook redelijk wat hpi's en carsons er uit :)
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn genoeg andere merken dan Serpent met een soortgelijke auto :cry: Maar tuurlijk is het een leuke setup om hard te gaan.
    Vergelijk je toeren eens met die van mijn mrx3:
    http://hiostu.aim.hsbrabant.nl/~tim/gotball5/Reley/racing_sinclair_part_1.avi
    En bedenk eens hoe snel jouw Fusion zou kunnen gaan met zo'n motor, dan praat je wel over een motor die duurder is dan de complete Fusion.

    Je voordeel zit inderdaad in een kleinere en lichtere auto maar die standaard motor is niets vergeleken met een R&B C5.
    Overigens is hier in dit filmpje ook de 120+ gehaald.
     

Deel Deze Pagina