Filmpjes gezocht

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 12 sep 2003.

  1. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    He roelof, ik ken je nog van een ander forum, maar daar werd niet zo veel in gedaan, vandaar dat ik hier nu zit.

    Tuurlijk kan het altijd sneller, zoals je ook al aangeeft door een andere motor te gebruiken die meer kost dan de gehele Fusion, maar ergens houd het natuurlijk wel op $$$. Daarbij de Thunder Tiger Pro .21 motor is wel een heel betrouwbare motor en bestaat ook al enige jaren (geloof 5), dus daar heb ik ook rekening mee gehouden. Je kan wel zo hard mogelijk willen, maar zoals jezelf waarschijnlijk ook wel weet, is dat meestal van korte duur :cry:

    En daarbij, met de setup die ik nu heb hou ik de Serpent wel bij ... bedenk wel dat we hier dan wel over een heel groot $ verschil praten.

    We dwalen wel af van de subject :) maar waar het mij om ging in eerste instantie om een RC aan te schaffen is voor zo relatief weinig geld zo hard mogelijk gaan, en een auto die "goed" is opgebouwd qua materiaal.
    Kijk en daarna, wanneer ik nog sneller wil, kan ik altijd nog kijken naar andere setups voor de auto, qua andere banden, tandwielverhoudingen etc.

    Maar op dit moment loopt dat ding al ver over de 120+ en is voor mij genoeg, zoals je ook in het filmpje kunt zien. Wat moet ik met een auto die nog harder kan als ik er niets aan heb.

    Voor _cyclops_: Ik heb wel betere kwaliteit, maar ik kan niet meer dan 2Mb uploaden (gratis server he .. tja)
     
  2. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Zijn er hier ook nog andere forumleden die een Fusion rijden of ben ik de enige :!:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    @ kingpin...

    Ik zie jou een serpent niet bijhouden op het circuit..

    Aangezien jij 3.5 CC moet je het dan tegen een Serpent/Picco/Mugen met 3.5 CC opnemen..

    Dan win je het gewoon niet! Ze trekken veel sneller op en hebben een vele betere wegligging..

    Ik kraak je wagen niet af, maar ik zeg maar dat je die wagen niet bij kan houden.
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Als ik het filmpje zo bekijk (en beluister) zou ik je een ding willen zeggen; stel, als dat kan, je schakelmomenten wat later in. Vooral van de 2e naar de 3e versnelling gaat veels te snel. Wanneer je de motor wat meer laat doortrekken, accelereert je auto beter. Zoals nu haal je niet alles uit de motor, want hij schakelt eigenlijk te snel en in de derde versnelling zal hij nooit toptoeren kunnen maken op dat terrein.
    Bovendien is het geluid dan ook wat hoger/spectaculairder :)
     
  5. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Dat zou kunnen, door de 3e ver. (veer) naar z'n 2 te zetten en een andere, langere veer in z'n 3 zetten. Ik heb gehoord van iemand die dat inderdaad heeft gedaan en dat ie dan inderdaad veel meer toeren maakte (en uiteraard nog harder ging). Zal het versnellingsgedeelte eens op na pluizen hoe dat zit (dat is het enige gedeelte dat nog niet uit elkaar is geweest :D )

    Dat geloof ik ook wel, de serpents zijn sneller in het accelereren en in de bochten (ook door de bredere banden). Maar zoals je ziet rij ik meestal op grote terreinen (op snelheid dus) en dan wordt het anders, omdat mijn top hoger ligt dan de Serpent (die hier dan rijd), en er zullen ongetwijfeld snellere auto's zijn dan mijn fusion (maar niet voor hetzelfde geld$$).
    Ik zal voor de gein eens 100m uitzetten en kijken hoe lang (of kort) ik erover doe, dan weet ik gelijk m'n gemiddelde snelheid.
    Het stuk wat ik nu overbrug haal ik binnen 3,5 a 4 seconden, en dat is het gehele Makro terrein! (inclusief optrekken en uitremmen).
     

Deel Deze Pagina