Filmpjes Parkzone Trojan T-28D update 28/07/2011 (ontmoeting met een echt vliegtuig)

Hey mannen,

Vandaag voor de eerste keer met de Parkzone trojan gevlogen.
Heb nog nooit met een vliegtuig gevlogen dus het is echt de alleerste keer dat ik het deed.
Heb wel al 1 uurtje ( jawel een volledig uurtje ) op realflight 5.5 gevlogen en dat ging redelijk goed dus dacht ik dat moet ook goed gaan in het echt.

Nu inderdaad het ging vrij goed en zelfs de landing had ik onder de knie al kan dat nog wel wat beter.

Hier alvast een filmpje van deze namiddag.

Nieuwste filmpje staat helemaal aan het einde altijd van de thread.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bent een geboren natuurtalent ! 8O
Het lijkt alsof je de hele tijd volgas gaat, ook bij de landing kom je wel Erugh snel binne.

Hehehe dankje lol.

Neen volgas was het zekers niet.
Het was iets meer dan de helft ongeveer. (maar door de wind ging het sneller wss)

En ja de landingen dat moet ik nog echt leren want ik kwam idd een beetje te snel binnen al had ik de throttle al volledig dicht gegooid toen ik de laatste bocht inging.
Wss moet ik nog iets vroeger het gas dichtdoen of echt goed kijken van waar de wind komt en dan tegen de wind inlanden om snelheid te minderen.

De eerste vlucht bij mij was anders zenne ;)
Ik had wel geen simulator training, en ik heb het mijn eigen ook aangeleerd.

De eerste vlucht bij mij was anders zenne ;)
Ik had wel geen simulator training, en ik heb het mijn eigen ook aangeleerd.

Wel ik had iemand naast me staan die me in het oog hield terwijl ik bezig was.
Hij corrigeerde me dan ook telkens als die zag dat het iets te ver / laag / hoog was enzo.

Maar het zelf leren is wel het leukste (als je geen brokken hebt natuurlijk dan)

Zeker netjes! En idd nog een beetje meer uithongeren, bij de landing...

Yup morgen is er weer een vliegdag en dan ga ik echt op het landen concentreren.
Heb wel maar 2 vlieg lipo's op dit moment dus het zal vliegen / laden / vliegen / laden worden tot ik er een paar extra voor de vlieger erbij heb.
Kan er moeilijk een hardcase die ik in de revo ofzo heb insteken.

Dat was helemaal niet verkeerd :D

En ze vliegen top die Parkzones :yes:

Ja iedereen die ik ken zeggen dat die parkzones leuk vliegen.
En met de trojan is het ook leuk zeggen ze omdat die zeer goed is om te leren vliegen en daarna kan je hem nog iets aggresiever zetten en dan kan je een beetje acro vliegen ermee ook.

In ieder geval geen miskoop dit :)

Knap hoor, dat doen je er niet veel na!

Is trouwens een mooi toestel (heb hem zelf ook);)
Is ook veel over te vinden op yuotube, verlichting, intrekbaar landingtoestel en diverse kleur schema’s.:rolleyes:
Nu nog heel houden, succes!.:D

Mvg Pascal.

Knap hoor, dat doen je er niet veel na!

Is trouwens een mooi toestel (heb hem zelf ook);)
Is ook veel over te vinden op yuotube, verlichting, intrekbaar landingtoestel en diverse kleur schema’s.:rolleyes:
Nu nog heel houden, succes!.:D

Mvg Pascal.

Dank je, ik doe mijn best om hem heel te houden hehe.
En jah op yoetjoeb vind je idd veel materiaal waar je wel wat mee kan doen.
Wie weet binnenkort zal ik ook wat mods uitvoeren maar eerst maar leren degelijk vliegen op stock.

Wel .......uhmmm hoe zal ik het zeggen :)

2de dag dat ik vlieg en na het succ6 gisteren dacht ik dat het vandaag ook wel goed zou gaan.
Niet dus hehehe.........
Een minuutje na het opstijgen ben ik dus vol gecrashed in een boomstruik.
Met als gevolg dat de trojan nu in stukken ligt.
Mijn domme fout natuurlijk want ik had gas moeten geven op het moment dat ik in de harde tegenwind terechtkwam en ik had dan ook moeten optrekken tegelijkertijd.

Nu is de schade niet zo heel erg want met wat epoxy en secondelijm kan je het helemaal weer plakken en repareren.

Een filmpje volgt later nog want we hebben het natuurlijk wel gefilmd en de crash zal ook gezien kunnen worden onboard (jawel u leest het goed) want ik had de keychain cam erop gezet ook.

Van zodra mijn kameraad het filmpje naar me doorstuurd zal ik het ook hier plaatsen.

Ja wat verwacht je met dit weer ;) gram wordt in de lucht geen en weer geslingerd, in antwerpen was er ook veel wind.
Mijn funcub 1.5M had al moeite met de wind ;)

Oeps, dat is niet zo mooi.
Net wat Lindert zegt, de volgende keer toch een dag uit kiezen met wat minder wind

Mvg Pascal..

Hierbij dan het filmpje van de crash.
Is onboard footage bij :)

Ps: op moment dat die de lucht in ging viel de wind nogal goed mee.
Dit is eigenlijk gewoon een domme fout van mij in combinatie met de wind en de onervarenheid.

Maar niet getreurd......we gaan beginnen plakken morgen en dan kunnen we volgende week ofzo weer verder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn domme fout natuurlijk want ik had gas moeten geven op het moment dat ik in de harde tegenwind terechtkwam en ik had dan ook moeten optrekken tegelijkertijd.
Dat gas geven is niet de beste manier om een kist die met de neus naar beneden gaat te corrigeren (grond schijnt dan nog sneller dichterbij te komen).

Je had hier eerst de kist weer horizontaal moeten leggen door op te trekken, pas dan als de kist weer goed ligt gas erop.

Zeg tegen mijn leerlingen altijd dat als er iets mis gaat er eerst het gas dicht te doen, het model corrigeren en pas dan were het gas erop.

Ah, aldoende leert men ;-)

Laatst bewerkt:
Je crash heeft niets met de wind te maken, je hebt teveel rol gegeven en in combinatie met hoogte heeft ie een platte looping gemaakt ;)

Je crash heeft niets met de wind te maken, je hebt teveel rol gegeven en in combinatie met hoogte heeft ie een platte looping gemaakt ;)

Dat was dan zekers de bedoeling niet om te doen haha.
Nu ja om mijn vrouwtje te bedaren steek ik het op een combinatie van de 2 :P

Je hebt meegestuurd i.p.v. tegengestuurd.
Wen je aan om geen rondjes om je heen te vliegen, blijf voor je vliegen, niet meer dan 90 graden naar links en 90graden naar rechts.

Je hebt meegestuurd i.p.v. tegengestuurd.
Wen je aan om geen rondjes om je heen te vliegen, blijf voor je vliegen, niet meer dan 90 graden naar links en 90graden naar rechts.

Dat was fout nummer 1 idd dat ik rond me heen ging vliegen.
Die les had ik gisteren gehad namelijk en daar heb ik me ook aan gehouden toen.
Maar vandaag ging dat al gelijk mis en dan de bekende gevolgen natuurlijk.

Back