Financiële crisis en hoe veilig is Uw Paypal tegoed ?

Ik maakte me toch een beetje zorgen om mijn paypal tegoed in deze financiële zware tijden voor banken.

Ik heb dan ook de vraag gesteld aan paypal :

In hoeverre is mijn geld dat op mijn Paypal rekening staat veilig??? Vallen jullie onder de luxemburgse Bank?
Gezien de ontwikkelingen in de financiele markt en de gevolgen hiervan zou ik graag willen weten welke garantie Paypal heeft en/of geeft inzake tegoeden die op hun Paypal rekeningen staan?

Ik wilde jullie het antwoord dan ook niet onthouden die ik van Paypal kreeg:

PayPal heeft inderdaad sinds juli 2007 een bankstatus, en wij vallen onder de garanties van de Luxemburgse centrale bank (het adres van deze bank vindt u onderaad deze email).

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
Klaasjan
European Services PayPal, een eBay-onderneming

Copyright © 1999-2008 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe)
S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions). Gevestigd te
Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxembourg B 118 349

------

Misschien dat er nu een paar mensen gerustgesteld zijn ;-)

Als je zulke kapitalen op je paypal hebt staan dat je er je zorgen over moet maken ivm. de kridietcrisis, ben je sowieso niet handig bezig.

Paypal heeft tegenwoordig ook de mogelijkheid een bankrekening te koppelen. Je kunt dan gewoon paypal gebruiken zonder tegoed en paypal incasseert het van je bankrekening via een incasso. Werkt perfect.

Hoor ik wel eens andere dingen over ivm tijdsvertraging (bank-bank) waardoor een (web)shop de bestelling weer intrekt?

Zou kunnen, ik heb het (rabobank) nog niet meegemaakt. En als dat niet werkt, werkt iDeal ook prima.

Zou kunnen, ik heb het (rabobank) nog niet meegemaakt. En als dat niet werkt, werkt iDeal ook prima.
+1 Werkt perfect. Betalen via PayPal is nog makkelijker dan met iDeal. Je komt niet eens op de site van de bank terecht. ;) En je betaling is net als met een credit card direct verwerkt. Indien het bedrag niet afgeschreven kan worden, kun je altijd nog met je credit card betalen. In PayPal kun je meerdere rekeningen/betaalwijzen invullen die je bij betaling kunt kiezen. Perfect systeem. :thumbsup:

Enige actie is na aanmelding de twee codes van de afgeschreven bedragen (een paar cent) invullen en je bent gevalideerd.

Over PayPal Europa zou ik me geen zorgen maken. Sinds vorig jaar is dat een officiële bank (in het begin tot groot ongenoegen van een aantal andere banken). Maar juist hierdoor konden ze samenwerken met andere grote banken. En nu met de "crisis" valt ook PayPal onder de Europese bescherming.

Het ging in mijn vraagstelling niet over hoe groot het bedrag is maar hoe veilig alle tegoeden van PayPal gebruikers zijn. Daarnaast zijn er ook bedrijven die deze PayPal optie gebruiken en dan komt er alleen maar tegoed bij ;-) Het gaat als je alle gebruikers bij elkaar optelt toch niet over een klein bedrag en overboeken naar een NL bank duurt ook een paar dagen.
Als zoiets dus omvalt tja....... maar idd het valt dus nu zoals al meerdere personen opmerkten onder de Lxemburgse bankgarantie.

Laatst bewerkt:
Ik betaal af en toe iets met Paypal maar van dat tegoed moet je me eens meer uitleg verschaffen: zoals ik het nu van jou versta heb je je kapitaal bij Paypal gedeponeerd?

Mvg,

P.Siemons

MrSat heeft een webshop, totaal gaat t dan om grotere bedragen dan de 2 a 20 eur die ik op paypal heb slingeren

Laatst bewerkt:
Het ging in mijn vraagstelling niet over hoe groot het bedrag is maar hoe veilig alle tegoeden van PayPal gebruikers zijn. Daarnaast zijn er ook bedrijven die deze PayPal optie gebruiken en dan komt er alleen maar tegoed bij ;-) Het gaat als je alle gebruikers bij elkaar optelt toch niet over een klein bedrag en overboeken naar een NL bank duurt ook een paar dagen.
Als zoiets dus omvalt tja....... maar idd het valt dus nu zoals al meerdere personen opmerkten onder de Lxemburgse bankgarantie.
De tegoeden op PayPal kun je overboeken op een gewone rekening. Belangrijkste reden om een minimum aan geld op PayPal te laten want je trekt er geen rente van (PyaPal wel, daarom betaal je minder commissie als je een betaling vanuit je tegoed doet, dat dan weer wel).

Back