Fineerhout

Hoi iedereen, even een vraagje. Heb vandaag in mijn ouderlijk huis op zolder een hele doos vol met fineerhout gevonden. Het zijn er echt massa's (zeker meer dan 200 vellen, denkt dat die doos zo ongeveer 25kg weegt) verschillende houtsoorten. Het fineerhout is 0.6mm dik en zijn over het algemeen A4 formaat, zijn ook kleinere en grotere bij. Nu is mijn vraag waar kan ik daarmee terrecht en hoeveel is zoiets dan waard?

Groeten,
stefke73

hallo
plaats er een fotootje van bij de te koop vaartuigen topic,
zet er gewoon bieden bij of kijk bij een modelzaaksite wat daar fineer kost,
mvg markioo

Hej ,

je hebt fineer in verschillende klasses.

klasse 1 :
goed geschuurt
geen beschadigingen
mooi rechtdradig fineer

klasse 2 :
Goed geschuurt
hier en daar wat gebreken
mooi rechtdradig

klasse 3 :
ruw
vele gebreken

Dus zie eerst welke klasse je fineer is en mss kan ik je dan verder helpen!

Houtsoort maakt echter niet veel uit want bv triplex bestaat meestal uit verschillende houtsoorten. Buiten kanten bv beuk en binnenkant meestal tropisch zoals merantie,padouk,afzelia en ga zo maar door.......

Houtsoort maakt echter niet veel uit want bv triplex bestaat meestal uit verschillende houtsoorten. Buiten kanten bv beuk en binnenkant meestal tropisch zoals merantie,padouk,afzelia en ga zo maar door.......

Ik krijg het idee dat je wat over fineer hebt gehoord, maar dat je niet weet wat het is.
Als je schrijft houtsoort maakt niet uit, denk ik Die snapt het niet!

Stel je hebt een antieke notenhouten kast. Daar wil de meubelhersteller een beschadiging wegwerken, denk je dan dat ie grenen fineer gaat gebruiken?

Of wil je van antiek fineer van een ander zelf triplex gaan maken?

@Stefke73, kijk eens of er iemand kasten of klokken repareert en bied het daar eens aan, of een antieke auto hobbyist.
hier nog wat info en prijzen:
Fineer

Ik krijg het idee dat je wat over fineer hebt gehoord, maar dat je niet weet wat het is.
Als je schrijft houtsoort maakt niet uit, denk ik Die snapt het niet!

Stel je hebt een antieke notenhouten kast. Daar wil de meubelhersteller een beschadiging wegwerken, denk je dan dat ie grenen fineer gaat gebruiken?

Of wil je van antiek fineer van een ander zelf triplex gaan maken?

@Stefke73, kijk eens of er iemand kasten of klokken repareert en bied het daar eens aan, of een antieke auto hobbyist.
hier nog wat info en prijzen:
Fineer

Gehoord niet echt, doe 5de jaar Hout technieken.
En als je kast beschadigd is werken ze dit niet weg met een velletje fineer.

Wat ik juist bedoel is dat de waarde van fineer niet afhankelijk is van de houtsoort.

@olii,
Je hebt gelijk hoor.
Jammer dat je niet schrijft wat je bedoelt en
jammer dat je niet leest.
Veel geluk verder.

Back