Finless uit het RunRider forum geschopt!

Ongetwijfeld zullen er onder jullie zijn die dit al weten, want het loopt al sinds gisteren: Bob White alias "Finless" , de man achter de bekende T-Rex instructiefilmjes (Een belangrijke reden waarom ik T-Rex ben gaan vliegen) is door de eigenaar van het RR forum, Marc Ryder, verbannen.

Ryder was het niet eens met het feit dat Finless een gratis HDX kit had gekregen voor het maken van een paar HeliDirect instructiefilmpjes en heeft daarom er maar even rigoreus de bezem door gehaald.

Het meest erge is wel dat Ryder ALLE threads van Finless heeft verwijderd, dus ook alle belangrijke info en hulp die Bob White heeft gegeven in dat forum. Je zag het T-Rex forum daar ook kelderen van 120.000 naar 116.000 posts.

Anyway, geen nood voor de Finless groupies want Bob heeft inmiddels een nieuw huis gevonden waar ook zijn beroemde filmpjes weer te vinden zijn (Naast RCGroups):

http://www.helifreak.com/forum-95.html

Finless on HeliFreak zei:
All,
RR's loss and Will who runs this place GAIN! My Videos will all be up here but I have to go all through it again and compress them and upload them.

I am not trying to fight with Mark but his rules and Censorship just SUCK! I dont feel I did anything wrong for him to delete my account completely!

Let me please tell you the story.......

When I first started posting my videos and people asked them to be a sticky, Mark called me up and we talked for a freakin hour as he explained all his "rules" to me. Most of which made no sense at all... I realize Mark and Will are running a business here and advertising is part of what makes these forums exist.

Anyway, Mark did not WANT to post my videos but they were getting SOOOO much reaction he almost had no choice so he did but REMINDED me weekly about the rules. Bottom line they brought a HUGE amount of people to RR for the Trex which are mostly new heli people anyway.... So he was loving it as long as it was good for him!

As weeks went on and I kept kicking out video after video, he called me and said he would have to LIMIT videos to one per week! He just did not have time to handle my output level!!!!! OK I said I can handle that.

Then I contacted him about doing the HDX 450 videos but that because I got the heli kit for free to do videos of the build (only the kit by the way nothing else) I needed to put a water mark on them of Helidirect.com. Now mind you Helidirect.com is a BIG paying advertiser to Mark! BUT he would NOT post them! He figured it was EXTRA marketing he is not getting paid for! I mean give me a break!

Bottom line folks... my videos were breaking all his "marketing" rules. He even said to me many times... This is "NEW ground and I dont know how to handle it".... "It is marketing and is borderline on my rules". I told him I would continue to do them if I posted them to RR or somewhere else! He kept posting them WHY? Becasue it brought users to his site!!!! Well thats gone now and now I am supporting a place like Helifreak.com because William is a better person and much more forward thinking!

OK so that is what happened....

I am in a new home and I hope you all enjoy!

Happy flying,
Bob
"

gr Remco

Source: http://www.helifreak.com/about12440.html

Pfff ik had het nog niet gezien, wat is het ook een commerciële rotzooi daar. Erg jammer van al zijn posts en kennis wat zo even wordt weggegooid.

Mark Ryder is een beetje gefrustreerd mannetje. Links naar topics naar andere forums (zoals rcgroups) worden zelfs automatisch gesensureerd. Mega irritant als je iemand informatie wilt sturen.

Het lijkt http://www.elektroheli.nl/ wel. Daar werden ook al mijn post verwijderd / geedit, als er gelinkt werd naar een winkel waar iemand iets kon kopen waar die naar zocht, of gelinkt werd naar een artikel ergens anders op internet werd dat eventjes netjes in je post door de beheerder gewijzigd :?

Op het inmiddels overleden www.modelvliegen.com was er ook zo'n sfeertje. Zonde, want het was een goed lopend forum. Uiteindelijk barste echt de bom los, en verhuiste iedereen naar modelbouwforum. en toen is modelbouwforum echt van de grond gekomen.

Ik denk niet dat dit Runryder de kop gaat kosten. Daar is het immers al te groot voor.

off_topic
Op www.elektroheli.nl werd een titel van een door mij gestarte discussie gewijzigd nadat de discussie off-topic ging door een beheerder. Gevraagd of de titel weer teruggezet kon worden, per slot van rekening staat mijn naam eronder. Dat is niet gebeurd. Ik kan dus niet zeker zijn van wat er gebeurd. Ergo (nauwelijks) geen berichten meer van mij, alleen het hoognodige.

Idem het link verhaal, de link wordt vervangen door de tekst waar de link naar verwijst. Hyperlinks zijn de basis van internet notabene. En als de oorspronkelijke tekst wijzigt of aangevuld wordt, wie gaat de kopie van die tekst aanpassen. Ik niet. Erg omslachtig, onhandig en veel werk voor de beheerders van de elektroheli site.

Genoemd forum (elektroheli.nl) net even voor het eerst bezocht, lijkt me op sterven na dood.
Nauwelijks nieuwe postings de laatste maanden....

Dat heeft ie ook niet gedaan, er stond geen enkele HeliDirect video op RR.
Ik kreeg een PM van Finless een paar dagen geleden dat hij dit ook niet kon doen ivm RR policy:

Hi BarnOwl

--------------------------------------------------------------------------------

@Finless: Are yu really going to make a vid of this one?
--------------------------------------------------------------------------------

Yes I am doing a complete build for Steve. It wont have my name on it and wont be here on RR. He will be shipping a DVD with kits and possibly allow downloading from his web site.

I am almost done with it and should have the DVD master to him next week.

I am PM'ing you this as this is not public knowledge and again my name wont be on them but anyone watching it will know it is me.

Bob

Too many hobbies, Not enough time

Topic: http://www.runryder.com/helicopter/t252477p1/
@AV8TOR:

Good to know you have some experience with it. I just ordered the kit a couple of days ago. Actually its unbelievable this value for money and now with free int shipping and ESC and motor. And looking at the reviews on Trextuning all pieces perform pretty well, the motor seems even better than the Align one!

@Finless: Are you really going to make a vid of this one?

Jeroen

Op de een of andere manier moet hij Mark Ryder zo kwaad gemaakt hebben dat het finaal uit de hand is gelopen.
Dit geintje kost Mark echter veel meer dan gewoon Finless als premium lid aan te houden.

Ironisch is ook dat HeliDirect een belangrijke adverteerder van RR is.

hier is het teminste wel dik gezellig :D (mening) zou leuk zijn als bob hier ook naar toe komt :lol: k heb al veel van hem geleerd, en het voorkomt het slopen van onderdelen door onwetendheid , alleen word dat lastig qua talen enzo

gr. Rik

Helaas is mn helifreak Tshirt stuk door de hond die waarschijnlijk niet zo'n fan is van mn heli. Helifreak is een echt relaxte site.

Back