Firebird XL

Hoi 8O ,
Ik weet dat ervaren piloten 8) dit vliegtuigje aanzien voor speelgoed en dat het niet geschikt is om mee te beginnen maar omdat er toch mensen zijn (zoals ik :oops: ) die zo'n ding hebben gekocht wil ik wat ervaringen uitwisselen.

Ik heb dit RTF vliegtuigje gekocht en ben er zonder hulp mee bezig gegaan met als resultaat 2 gebroken vleugels...
Maar ja een vervangende vleugel kost in leiden maar 17 euro dus das snel opgelost (advies bestel er maar gelijk 2 :idea: ).
Ook een reserve accu is erg handig om je vliegtijd van ong 10 minuten te verdubbelen...
Als je dan de nieuwe vleugel in elkaar zet, maak er dan meteen wat verstevigingen aan zodat hij niet weer snel breekt.

Ik heb een fototje gemaakt van mijn verbeteringen maar weet nog niet hoe ik die hier bij zet...

Verder heb ik onder tussen ong 3 uur echte vliegtijd ervaring en weet dus onder tussen ongeveer hoe dat ding werkt... maar ook het neerstorten heb ik geruime ervaring mee en dat overkomt me ook nu nog geregeld :wink: .

Laat even weten dat er mee gebruikers zijn van dit eenvoudige maar geweldig stukje vernuft.

Probeer eens contact op te nemen met een naburige modelvliegtuigclub (zoekfunctie!). Als je door wilt gaan in deze mooie hobby kun je profiteren van de ervaring die daar ongetwijfeld aanwezig is.

Ik kan je ook alleen maar het advies geven lid te worden van een vliegclub.
De contributie haal je er dik uit, simpel door het feit dat je kan leren van andere (ervaren) piloten, en je hierdoor niet door "trial en error" hoeft te leren vliegen.
(Je bent trouwens ook op de hoogte van de regelgeving met betrekking tot het mogen vliegen met een modelvliegtuig :?: )

En ja je hebt wel een beetje gelijk, de Firebird is een beetje een "speelgoed" vliegtuig :lol: Maar als jij dit leuk vindt vliegen moet je je zeker niet laten tegenhouden door de mening van anderen. ;)

ik heb ook de firebird xl +reserve kit
maar ik heb wat tips nodig hoe hij vliegt maybe een meeting als je in almere of in de buurt woont?

Ja ik heb al geprobeert met de lokale club hier contact op je nemen maar het lijkt er op dat ze allemaal met vakantie zijn, dus lid worden is nog wat lastig.
Op het vliegveltje hier in Havelte heb ik al wel goede tips gekregen maar niemand kent de XL en ik wil graag wat ervaringen daarover uitwisselen.

Als het vliegen me blijft intereseren zal ik de winter gebruiken om wat anders te bouwen wat beter tegen wind kan.

Back