fireblade van staufenbiel

Nico,

Staufenbiel heeft geen eigen modellen, maar verkoopt onder een andere naam modellen van o.a. Valenta models, Nanmodels.com en Mibomodells. Vaak in een iets simpelere uitvoering (serie in opdracht).
Nu kloppen de maten niet helemaal, maar het lijkt wel veel op
Dart II [800402] - €219.00 : Mibo Modeli, Internet Shop

Testbericht Dart
AUFWIND online

Maar je ziet dat de Dart 4-kleppen heeft en de Firestorm maar 2.

Ik blijf zelf ook een voorliefde voor dit formaat (helling)zwevers houden.
Mijn Xrace (1.52m) van Airtech is uiteindelijk gesneuveld door vervoers-ongelukjes.
Overigens was dat ook zo'n model dat onder meerdere namen op de markt verkrijgbaar was, Staufenbiel Toplight standard, Micro-Spider, Alex (Nanmodels), en nog 3 andere...

Ik blijf dit even volgen.

Haha mooi hoe er staat "Graupner - innovation im Modelbau" op de door Chinesen gemaakte Fox:
Launch Model Co.,Ltd.--FOX
Hij wordt ook verkocht:
Graupner WP FOX

Maar weer even ontopic:
Ik geen vliegervaring met de fireblade.

Heb hem op de beurs in mijn handen gehad zag er solide uit.
Als die net zo sterk is als mijn Hawk F5B zou ik hem gewoon kopen en vliegen.

En uit china laten overkomen is vrij prijzig, GJVO heeft dat al geprobeerd met de Hawk.

Ik hoop dat staufenbiel weer in dortmund staat, ik heb toch graag "hads on gevoel" voordat ik een model koop, of goede ervaringen van anderen.

@hans;
De fireblade en de dartII lijken wel erg veel op elkaar ja..... ;-)
De fireblade heeft ook flaps hoor, van de staufenbiel site ,bij de specs;

RC Funktionen/Empfohlenes Zubehör:
Höhenruder: 1x DS 1500
Querruder: 2x D 60
Wölbklappen: 2x DS 1500

En ? Fireblade gekocht en gevlogen ?
Wat zijn de bevindingen ?

heb de fireblade meegebracht van dortmund, prachtig modelletje, prima kwaliteit!

alleen vind ik de romp aan de achterkant wat zwaar, zal denk ik best wat lood in moeten om cg goed te krijgen.

Nog niets aan gedaan, wegens andere lopende projecten, maar plan is om voor het komend hellingseizoen klaar te zijn.

Heeft de Fireblade al gevlogen en wat zijn jouw bevindingen.
Het model is helaas uitverkocht bij Staufenbiel.

Gr. Jan

@jan;
Gisteren weer fijn gevlogen met de fireblade aan het duin in Zoutelande.
Ik vind het een fijn kistje, mooie kwaliteit, zit goed in elkaar.
En met zijn 4 kleppen vleugel goed te landen.
Ik had het cg eerst (veilig) ver naar voren, zat nog niet echt gang in, maar na wat lood uit de neus loopt hij nu lekker bij flinke wind.
Ik vind het een aanrader!

@jan;
Gisteren weer fijn gevlogen met de fireblade aan het duin in Zoutelande.
Ik vind het een fijn kistje, mooie kwaliteit, zit goed in elkaar.
En met zijn 4 kleppen vleugel goed te landen.
Ik had het cg eerst (veilig) ver naar voren, zat nog niet echt gang in, maar na wat lood uit de neus loopt hij nu lekker bij flinke wind.
Ik vind het een aanrader!

Hallo Nico,

Ik vlieg mijn fireblade nu voor het derde jaar al .
Voor zijn prijs is het een goede vlieger ,ik vlieg hem nog bij 6 baufort en werkelijk hoe meer wind hoe beter dat hij gaat .
Wel als alle toestellen niets vinden aan de helling is hij wel een van de eerste die beneden is.
Ik heb wel een extra matje gelegd net onder de vleugel in de romp daar komen anders kleine barstjes .
Nog veel vlieggenot
Stephan

Wel als alle toestellen niets vinden aan de helling is hij wel een van de eerste die beneden is.

Die indruk had ik al, vorige maand aan de wasserkuppe.......
Maar idd, hoe harder het waait, des te beter voelt hij zich in zijn element.
Met mijn micro floh heb ik gevlogen met windkracht 7 op zoutelande, moet ik met deze nog proberen.....

Deed jij er trouwens balast in met veel wind?

gr, Nico

Die indruk had ik al, vorige maand aan de wasserkuppe.......
Maar idd, hoe harder het waait, des te beter voelt hij zich in zijn element.
Met mijn micro floh heb ik gevlogen met windkracht 7 op zoutelande, moet ik met deze nog proberen.....

Deed jij er trouwens balast in met veel wind?

gr, Nico

Ik doe niets van balast in de fireblade enkel snel vliegen en blijven snel vliegen en nog eens hoe harder de wind blaast hoe meer hij in zijn element is ,je kunt dan echt de snelheid meer en meer opbouwen .

Back