Firefox 200 , micro CP heli

Lijkt heel erg op de Gaui ep200. Volgens mij ook hetzelfde idee, maar dan van ander materiaal.

Ik vindhem zelf best afschuwelijk om te zien. Het is veel te wit, en ziet er daarom erg goedkoop en zwak uit. Het zal mij niet aantrekken als het in de winkel zou liggen. Moet er dan eerst een uitgebreid verslag van zien als hij getest is.

de prijs is mooi met maar $125, maar hoe zit het met de rest??? van align mag je er van uit gaan dat het goed is, maar daar zit ook het prijskaartje mee aan vast.

voorlopig voor mij nog steeds een trex 250, ik ben nog niet echt overtuigd door alleen een gunstige prijs

Ik geef toe dat het heli-tje er niet fantastisch uitziet, maar wat wil je ook voor, omgerekend zo'n 90euro ......
Het is gewoon een el-cheapo heli, er zit alles bij , behalve de ontvanger. Wat moet een t-rex 250 kosten ?
Ik verwacht ook wel dat een t-rex 250 beter zal vliegen hoor. Maar als je goedkoop een kleine cp wilt dan is deze " fire-fox" best het proberen waard voor 90euro.

Ik heb enkele weken geleden een heel klein fp'tje gekocht van walkera, de 4#3B voor, omgerekend zo'n 130euro, vliegklaar dus incl. 2.4GHz zender, lipo's, ladertje.
Dat ding vliegt verassend goed kan ik je vertellen, zo zie je maar dat er nog best goede dingen gemaakt werden voor weinig geld .....
Misschien is de firefox net zo ??

Mjammie, ziet er leuk uit, voor een leuk prijsje.
Wel el cheapo niet geweldige servos.

Enne belangrijk, verkrijgbaarheid reserve onderdelen?
[edit:] staan een enkel resere onderdeel bij 'heli parts (other)'

Gelukkig heb ik geen geld genoeg op mijn paypal! :D

Laatst bewerkt:
Ik heb er thuis eentje staan (de versie met electronica). Vliegt wel best leuk maar zijn toch een paar aanpassinkjes aan nodig.
De servo's zijn bagger ik heb er al 3 van de 4 moeten vervangen en nu staat de heli te wachten tot ik er overal hxt500 servo's in stop. Voor die hxt500 servo's moet ik wel flink in het frame snijden om de servo openingen groter te maken.
De staart is vrij zwak en er durft al eens een blad afvliegen met bladhouder en al als je de mini schroefjes niet vastzet met CA (screwglue komt na enige tijd toch nog los).
Op 2S moet je'm licht houden of hij vliegt niet, op 3S wordt het bijgeleverde regelaartje na een minuutje ofzo te warm en slaat af.
Het bijgeleverde gyrootje stelt ook niet veel voor. Ik krijg dat ding maar niet in headinghold en op rate mode moet de gain bijna dicht om hunten te vermijden. De staart houdt dan ook bijlange niet genoeg voor 3D.

Kortom, ik zou het lege frame kopen en er zelf wat beter electronica instoppen. HXT500 servo's, een supersimple esc, een turnigy motortje en een telebee gyro en dan zal 't spul wel gaan :-)

Positief is dat het frame vrij stevig is. Paar keer vanop een meter uit de lucht geploft (regelaar die thermisch afsloeg) en geen schade. Ook toen 1 v/d swashservo's het begaf in de vlucht ben ik nog zonder schade kunnen landen (indoor). Op het oude hobbycity forum had ik er een blogje over geschreven maar dat is met de forum crash verdwenen.

Laatst bewerkt:
Ik zag het losse heli-tje ook staan voor zo'n prikkie,wel leuk dingetje,maar eerst die HK450 eens vliegklaar maken :-)

Groeten,
Marcel

Back