Firestorm Flux: losse kabeltjes van regelaar.

Hallo allemaal,

ik ben Tom en lees al een hele tijd mee. Zelf in bezit van Carson Attack en zoontje van 7 heeft een Firestorm Flux. De Flux heeft Dean stekkers en tijdens het afkoppelen van de batterij zijn de kabels van de ontvanger naar de regelaar losgekomen. Heeft er iemand een idee hoe ik deze terug kan solderen op de regelaar in de juiste positie?
Foto van identieke regelaar in open positie kan ik spijtig genoeg niet terugvinden op internet.

Op de foto kan je de kabeltjes zien die losgekomen zijn.

Mvg Tom

Hallo allemaal,

ik ben Tom en lees al een hele tijd mee. Zelf in bezit van Carson Attack en zoontje van 7 heeft een Firestorm Flux. De Flux heeft Dean stekkers en tijdens het afkoppelen van de batterij zijn de kabels van de ontvanger naar de regelaar losgekomen. Heeft er iemand een idee hoe ik deze terug kan solderen op de regelaar in de juiste positie?
Foto van identieke regelaar in open positie kan ik spijtig genoeg niet terugvinden op internet.

Op de foto kan je de kabeltjes zien die losgekomen zijn.

Mvg Tom

Misschien ligt het aan mij maar heb je geen grotere foto?
Foto die ik nu te zien krijg is 3 bij 4cm.

Hier de foto.

M4110065.jpg

Hallo,

Ik kan het niet op de foto zien, maar is de aansluiting op de print los, ik krijg namelijk de indruk dat ik de aan/uit schakelaar er los bij zie hangen.

Ik heb ook een firestorm, maar moet dan even kijken hoe/wat het zit met de aansluitingen, maar kan pas morgen kijken i.v.m. werk.
Ik ga ervan uit dat er een soldeerbout voorhanden is.

Anders succes.

Gr. Ron

Laatst bewerkt:
De aansluitingen op de printplaat zijn inderdaad los, en ik kan niet meer zien waar ze gezeten hebben. Solderbout en tin zijn voorhanden, alleen de juiste positie is mij onbekend. Ik wil ze liever niet op goed geluk gaan solderen.

Het zou fantastisch zijn mocht iemand willen kijken hoe deze correct gesoldeerd zitten.

Het grondplaatje en het bovenste deeltje van de Brushlessregelaar zitten op elkaar geklikt dmv 4 houdertjes.

Dank bij voorbaat aan allen die behulpzaam zijn.

Hoi Tom,

Ik heb net even gekeken naar de aansluitingen.

Je hebt 5 aansluitpunten op de print.
De buitenste 2 zitten de ontvanger (aan/uit schakelaar) op.

Dan komen de 3 aansluitingen die bij je los zijn:

van links (naast de ontvanger aansluiting) komt de bruine draad
dan de rode draad
rechts komt dan de oranje draad.

Let wel op, de aansluitingen zijn erg klein, dat er geen soldeertin tussen de aansluitingen onderling komt. (kortsluiting)
Zorg er ook voor dat je de draadkern eerst goed vertint.
(misschien ten overvloede, maar het is goed bedoeld)

Succes ermee.
Mocht het niet lukken, hoor ik het graag.

Gr. Ron

Bedankt voor de info, ik zal het eens proberen. Er is inderdaad heel erg weinig ruimte tussen de aansluitpunten, hoop dat het lukt.
Tot de volgende.

DSC02953.jpg

Foto van toen bruine draadje losgekomen was.
Zou het wel door iemand laten doen die goed kan solderen want is zo fijn om te doen.
Heb het zelf onder zo'n vergrootglas uit ehbo lokalen om splinters en dergelijke te verwijderen gedaan,en was dan nog altijd enorm moeilijk om 1 te doen laat staan ze allemaal
Nuja succes zou ik zeggen

Zelf ook een keer gedaan, omdat ook de bruine draad losgekomen was :)

soldeer het met een dunnen punt en hopelijk heb je een 3e handje :)

Succes

Back