Fitness voor DLG

Deze week aan m'n knie geopereerd en wil wat meer gaan trainen om blessure vrij te blijven voor DLG.
Hebben jullie tips of voorbeelden van oefeningen die jullie zelf gebruiken doe daarbij kunnen helpen? Een bijkomend voordeel is hopelijk ook hoger gooien want ik kom nu tot 40m ofzo (gemeten met RAM3).
Ik begreep dat bv Alex en Loet baat hebben bij wat extra krachttraining; ervaringen zijn welkom!

Groet
Roeland

Ik begreep dat bv Alex en Loet baat hebben bij wat extra krachttraining; ervaringen zijn welkom!

Groet
Roeland

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets gezegd heb over extra krachttraining maar let wel, ik ben geen geheelonthouder.
Wel zorg ik er voor dat mijn beenspieren sterk blijven en dat gaat bijna vanxelf als ik er maar zorg dat ik niet te veel afval.:D

Loet

Sandwich

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets gezegd heb over extra krachttraining maar let wel, ik ben geen geheelonthouder.
Wel zorg ik er voor dat mijn beenspieren sterk blijven en dat gaat bijna vanxelf als ik er maar zorg dat ik niet te veel afval.:D

Loet

Het menselijk lichaam (torso and lower torso) is de facto identisch aan een komposiete konstruktie i.e. glasvezel / rohazell / glasvezel zoals bij de bouw van een vleugel - maar in plaats daarvan :
buikspieren / wervelkolom / rugspieren.
Dit gezegd zijnde, en na observatie van praktisch al mijn fellow competitors geloof ik dat er in de F3K weinig of geen topatleten zijn (afgezien van mijzelf natuurlijk). Sommigen roken trouwens ook nog sigaretten (ipv joints) en anderen zoals de 3 "W"s (Wakkerman, Werth, Wurtz en C°) drinken behoorlijk wat alkohol.
Dus als je hoger wil gooien benodig je buik- en rugspieren en een stevig onderstel (kuiten en dijen) maar gezien de trieste staat van de meeste topguns betwijfel ik of een goed physische konditie het antwoord is om hoog te gooien :banana:

Yves
Always on Topic

Laatst bewerkt:
this is the YVES THE FRIEND'S way

om spieren te kweken moet je doen zoals in deze clip.... spieren gegarandeerd! (waar ze komen is een gokje!)

[URL="
Benassi - Satisfaction - YouTube[/URL]

genot verzekerd!

Waddadde ? My way makker ? Dit is een nogal gewaagd clipje voor iemand die juist een knieoperatie "gehad heeft" of "heeft gehad" - kies maar.
Maar doe er geen doekjes om en tell it like it is : met buikspieren werp je veel hoger => [URL="
JOHNSON -- TELL IT LIKE IT IS. - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
@Loet Ha Loet kan je nagaan wat je allemaal nog kan bereiken als je WEL zou trainen ;-) ennuh teveel afvallen is ook niet mijn grote hobby

@Yves ik had het grote plaatje nog niet gezien maar WWW staat blijkbaar in DLG land niet alleen voor world wide web ;-)

en idd algehele conditie is natuurlijk altijd het beste om goed op peil te houden, mijn vliegtuigen zijn in betere conditie dan ik zelf eerlijk gezegd. en idd die topatleten zijn misschien teveel bezig met de spieren en te weining met vlieguren maken onder alle mogelijke omstandigheden... air reading en vliegtechniek zijn gelukkig nog het belangrijkste.... anders zien we straks alleen maar deze piloten winnen op dlg wedstrijden: zyIyFSWXOOg[/media] Throw Women Final_World Championship 2009 - YouTube

@fireforx je bedoelt toch niet dat jij hierdoor een sterkere werp arm krijgt heh??? hahahah

Laatst bewerkt door een moderator:
En thermiekbel begint op de grond

Wubbe,

Dat vraag ik mij af. Ik heb wel eens gelezen dat er onder 50 meter geen echte bellen zijn maar flarden stijgende lucht, deze flarden 'trekken' naar elkaar toe en vormen pas op grotere hoogten (>50 m) een soort bel...
en dit klopt min of meer met mijn ervaring....maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen :D
Cheers

Bart

als je dat echt wilt weten kun je dat natuurlijk beter op het f3j forum vragen.

als je dat echt wilt weten kun je dat natuurlijk beter op het f3j forum vragen.

Denk niet dat dat nut heeft.
De starthoogte bij F3J is zo veel hoger dan bij F3K, zij zitten dan ook gelijk in de echte thermiek.:wink:

Wubbe,

Dat vraag ik mij af. Ik heb wel eens gelezen dat er onder 50 meter geen echte bellen zijn maar flarden stijgende lucht, deze flarden 'trekken' naar elkaar toe en vormen pas op grotere hoogten (>50 m) een soort bel...
en dit klopt min of meer met mijn ervaring....maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen :D
Cheers

Bart

er is geen tegendeel veronderstel ik..... maar wat ik wel vermoed, is dat een bestaande thermiekbel met zijn puntje naar de grond kan gaan , om tot haast tegen de grond te gaan zuigen.

Zo'n ding heet een tornado, twister of windhoos.
Heeft niets met thermiek te maken, echter je gaat wel snel onhoog, dat wel.

en die windhoos kan niet van een thermiekbel ontstaan? :) gaat het daar niet omhoog dan? bewijs mij het tegendeel :)

En thermiekbel begint op de grond. 'air reading' is belangrijker dan werphoogte ;)

een aantal zaken kloppen niet in deze redenatie:

1/ Als er geen bel is dan is uitgangshoogte belangrijker dan air reading (wat belangrijker is wordt in grote mate bepaald door de omstandigheden).
2/ Thermiek stopt op een gegeven moment, hierdoor kun je (ondanks dat thermiek meestal of misschien altijd op de grond begint) op grotere hoogte stijgen hebben terwijl lager geen stijgen zit.

Een goede starthoogte is geen verzekering voor een goede score maar zeker ERG belangrijk.

Bas

Back