Fixed pitch corona toch governor gebruiken ?

Ik vlieg dus met de LMH corona.
Mijn zender is de FF9
Ik heb de GY240 gyro met heading hold.
De regelaar is een CC45

Als ik omhoog ga, dus gas geef, draait de staart iets weg. Dat wil ik dus voorkomen door de revo-mix in te stellen. (Juist ?)

Maar dat kan niet omdat bij een verse accu zit mijn hoover bij een gasstick die bijna onderaan staat. Naar mate dat de accu meer leeg geraakt moet ik dus meer 'gas' geven en staat mijn stick in het midden wanneer ik hoover, later meer van boven.

Klopt het als ik zeg dat wanner ik de gouvernor zou aan zetten, ik een constante headspeed heb bij een bepaald stand van de gasstick ?

Andere oplossingen zijn nauurlijk ook welkom.

roland met fp helis is het of trimmen of zelf al sturen.
ik ben persoonlijk meer iemand die zelf als stuurd.
maar met een gy240 hh is zelf sturen niet handig
maar roland als je zegt dat de staart iets weg draait
draait die dan maar even weg om vervolgens weer terug te gaan naar de oude stand(wat die moet doen in hh) of blijft die dan gewoon staan waar hij heen is gedraait.
als die gewoon weer terug draai dan is dat de reactie tijd van de gyro en de staart rotor/motor
(dat is de reden dat ik met micro spul zonder snelle reactie op de staart geen hh wil. want dan kan ik al tegen stuuren)
ik vlieg zelfs soms met de raptor gewoon heerlijk uit hh zelfs bij het hoveren

In theorie wel... Ik heb alleen geen last van een verspringende staart op de corona :) Mega 16/15/3 met CC45 en 7 cellen NiCd...

Gyro met HH zou het op moeten lossen. Je hebt dan geen Revo nodig, nooit! Ga daar dus eerst eens mee spelen ;)

hij bedoeld dat je met je stick geen vermogen ingeeft maar een toerental. Dan kan je nog steeds FP vliegen ;)

Inderdaad, dus gewoon de toerental op de throttle stick. Maar in princiepe zou het dus moeten gaan ?
Zou ik dan bij elke bepaalde knuppelstand een bepaald toerental krijgen ongeacht hoe vol of leeg de accu is?

Ja en nee, in theorie ben ik het er mee eens.

Alleen een aantal practische problemen.

De werking van een governor.

Hij schakeld pas in bij 25 % gas, oke daar is over heen te komen.
Waar hij gaat ook pas werken als het toerental bereikt is, en daar heb je volgens mij wel een probleem.

Maar op zich ben ik wel nieuwsgierig of het gaat werken

gr Remco

Ik dacht net van met HH van al dit gedoe verlost te zijn. Maar blijkbaar is dit niet zo. MS-44 of GYxxx staat op de planning. :wink:

TM

zal niet helpen ;) Als die GY240 hem niet op zijn plek kan houden zal een beter dat ook niet kunnen. De simpele aansturing van de corona zou met elke HH gyro gelijk worden behandeld ;)

Weet je zeker dat je revo uit hebt staan???

Back