fj setup vraag

demarnix

In Memoriam
hey guy's
gisteren een rc winkel gedaan en kon het niet laten om terug een fj aan te schaffen (nummer 4) lol
zojuist het toestelleke zitten bouwen en terwijl zitten nadenken welk setup ik er deze keer wilde insteken
ff gekeken in de wonder rc doos ;-) en zag er nog een lehner basic 3100 inliggen
deze dus
Basic 3100 - Modellbau Motoren - Brushless Motor und Regler - Axi und Hacker Motor

nu men vraag

zou deze motor een 6cel 2800MAH lipo aankunnen ?
welke evt prop kan ik gebruiken ?

By the way de esc die ik ga gebruiken is een 100 amp

graag jullie mening aub

greets demarnix

... zou deze motor een 6cel 2800MAH lipo aankunnen ? ...
Alleen wat algemene opmerkingen:
* capaciteit van accu doet niet ter zake (maar dit wist je al)
* elektromotoren gaan niet kapot van spanning, zo lang ze niet boven hun maximum toeren komen (zie mijn signatuur)
* elektromotoren gaan kapot (verhitting) door stroom. En juist de maximum stroom wordt vaak niet opgegeven door de winkelier, ook hier niet, terwijl dat toch het belangrijkst is.

Dus je zult eerst moeten weten welke prop je moet gebruiken. En daarmee kan ik je niet helpen :(

Laatst bewerkt:
Uitgaande van een 6s lipo ga je over de 65000 rpm heen. Naast dat dit de limiet van de motor is vraag ik me af welk propje zulke hoge toeren aan kan?
Tot slot: het motortje mag 700W leveren. Op 6s zou dat betekenen iets meer dan 30A. Vanwaar de 100A regelaar?

En een 6s 2800mAh op een funjet...waar ga je dat laten?

esc had ik liggen gaat perfect acheraan in het rompje juist achter de motor
de 6s gaat er makkelijk in de lipos zijn van winforce en zijn echt niet groot ....
zwaarte punt krijg ik ook perfect ...

mvg

Als je een propje kunt vinden dat tegen deze toerentallen kan en je denkt echt dat een funjet lekker vliegt met een accu van 500 gram.....doen!

Maar tegelijkertijd denk ik dat je ons in de maling neemt. :bday:

... Tot slot: het motortje mag 700W leveren. Op 6s zou dat betekenen iets meer dan 30A. ...
Hier ga je de mist in door die nutteloze vermogensopgave Arjan. Door motoren mag de maximumstroom, niet opgegeven :( bij ELKE spanning. Het vermogen dat jij hier berekent is het vermogen dat door de motor gaat, niet belangrijk. De beperkende factor is het vermogen dat in de motor achterblijft, en daarvoor is stroom de belangrijkste factor.

Als je een propje kunt vinden dat tegen deze toerentallen kan en je denkt echt dat een funjet lekker vliegt met een accu van 500 gram.....doen!

Maar tegelijkertijd denk ik dat je ons in de maling neemt. :bday:

waarom zou ik je in de maling nemen zeker niet
bij ons op de club en denk nog meerdere worden er ook funjets gevlogen op 6s maar dan met een 2w23 (als ik me niet vergis) trouwens filmkes genoeg van te vinden

ik wilde gewoon weten of die lehner het aan kon (kan)

mvg

Uiteraard.
Maar een Funjet weegt een kleine 600 gram. Een accu van 500 gram is dan niet echt logisch, net zomin als 22,2V in combinatie met een 3100kV motortje van 145 gram en een 3,2mm asje. Als je daar dan ook nog eens meer dan 30A doorheen wilt jagen....ben je denk ik niet echt serieus óf een echte die hard experimenteerder, en die zou zulke vragen niet stellen.

ok zal ik maar niet doen dan......
geen zin om onnodige risico's te nemen als ik van iets niet zeker weet .....
toch bedankt voor jullie mening

.

Ah okay. Het was niet rot bedoeld. Maar jouw keuze is zéér extreem (een 2W23 op 6s ook volgens mij)
Ik zou zeggen: probeer het. Denk niet dat er veel mensen zijn die zoiets zelf wel eens hebben gedaan. Iemand moet de eerste zijn!
Succes

Probeer eens een 4s dan....dat moet al een heel verschil maken hoor. Sluit ff aan in het Funjet draadje, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Misschien is er daar wel iemand die er iets zinnigs over kan zeggen (jouw vraag zit voor mij in het extreme eind waar ik me nooit begeef :-) )

met die motor en 6 cellen komje op een 3x2 propje welke je dan een max van 500gram thrust geeft (net niet genoeg voor je setup zonder funjet en radio)

Drive Calculator probeer deze maar eens ,is in mijn ogen geen betere setup berekener dan deze .je kunt zelf de componenten kiezen en zo zien of het nut heeft .

Back