Flair Ka8

Heeft iemand nog een hint...
Waar zou ik nog een gebouwde of ongebouwde Kit van flair krijgen...?

Zoek me suf...

Heb je al naar de Engelse dealers gekeken op de site van flair.
New Page 1
En als je er een vind maak je er dan een verslag van ik vind dit een prachtige bouwdoos/kist

Nou er is zelfs een nieuwe site:
Flair Models Limited

Ik heb al een account aangemaakt... Ik heb zelfs een kit besteld, maar toen ik na een paar dagen nog geen antwoord had heb ik gebeld. Er neemt direct (2x) iemand op. En na een beetje navraag blijkt dat men zelf geen idee ervan heeft wanneer de kit weer in productie gaat. Er zijn problemen met het hout... (?)

Hoop dat de kit weer op de markt komt... tot die tijd zoek ik maar een gebouwde kist...

Groetjes, Dagmar

Volgens mij is die kit al lang niet meer in productie. Er staat iets over in een topic van Ariekraakjr, die had meen ik een van de laatste kitjes van hetzelfde model (dacht ik).

Edit: dit bljkt om een tekeningenset van Cliff Charlesworth te gaan, is dus iets anders. Er is echter ook elders een kit te bestellen, dwz een CNC set met tekening. Volgens mij in Australie, ik zal nog eens even zoeken...

Laatst bewerkt:
Dat zou interessant zijn....
Er is ook een Duitser mee bezig met een ask18... Maar die vliegt 's zomers, bouwen komt dan 's winters weer...

Bausatz Ka8? - Seite 7 - RC-Network

Op pagina 1, staat ook een Japanse ka8, 2,5mtr. Hij zou rond de 170€ kosten en er zijn momenteel stockproblemen... eind volgende maand weer in stock...

Het is natuurlijk een behoorlijke klus om een kist op zo'n manier te bouwen, afhankelijk van de ervaring die je ermee hebt. Hetgeen ik gisteren aanhaalde was dit:

SKYBENCH AEROTECH

Het blijkt echter om een ASK-18 te gaan (wel errug mooi...)

Je zou eens kunnen googlen op 'short kit' ...

Als je alleen tekeningen hebt ben je eeuwig bezig alles uit te snijden ik heb ooit eens gelezen dat er meer dan 600 hout onderdelen zitten in de kit van flair.

mvg Rick

Hey,

@Bertjes: Die link is idd van ene Michael die die kits importeerde in de States, deze meneer is erg actief op de Duitse forums. Volgens hem is de enige manier om Flair zelf te bellen (het antwoord is duidelijk)

@Jakkie Takkie: Idd mooie en goedkope shortkit, net een beetje te groot voor mij... 4,2mtr. Heb hem het liefst tussen de 2,5 en 3,5meter. Maar wellicht als ik over een paar dagen nog geen "goeie" heb gevonden, dat dit hem gaat worden!

@Garfield1971: Ja, zou een een optie zijn, maar die cnc technieken maken het wel een stukje makkelijker en sneller...

Moet er nog maar een nachtje over slapen...
Misschien heeft iemand nog wel eentje te koop...?

Gents,

Ik heb de Flair kit nergens kunnen krijgen, maar ben op mijn zoektocht wel plannen van Cliff Charlesworth tegen gekomen:
Scale Soaring UK -

En even later zelf een bedrijf in Texas die shortkits levert tegen een schappelijke prijs!
| .:: L a z e r-w o r k s.c o m ::. Lazer Works - Engraving & Design |

De canopy is los verkrijgbaar bij een ander bedrijf.

Rest mij nog een vraag voor de kenners onder u: Heeft deze kit net als die van Flair een Gfk neus? Zo ja, waar zou deze verkrijgbaar zijn?

GRT!

Er is daar brand geweest in die fabriek jammer kijk ook een s op ebay.de daar vindt je ook nog wel eens wat sucses.

Die zijn zeker mooi...
Het is alleen geen ka8... en ze zijn mij net te groot... Ik vind 4mtr groot zat...

Inmiddels heb ik een shortkit gekocht, samen met een bouwtekening... Een ka8 van Cliff Charlesworth.

Bedankt in ieder geval!

Laatst bewerkt:
Hallo Dag, natuurlijk zijn we benieuwd waar je deze hebt aangeschaft! Krijgen we daarnaast ook nog kiets van de resultaten te zien (bouwdraadje)?

Natuurlijk!

Dit is hem, nouja, hoop dat het zoiets gaat worden...
Scale Soaring UK -

En Lazer Works wilde mij wel op weg helpen... Hij staat ergens halverwege de pagina...

| Lazer Works - Engraving & Design | Radio Control Airplanes, Specialty, and More

Ik heb ze (shortkit en tekening) een drie weken geleden besteld, maar zowel de Engelse als Amerikaanse post hebben toch iets langer nodig...

Tegelijkertijd heb ik een tekening en een paar spanten van een dh100/vampire besteld bij een particulier in Duitsland. Ik weet nog niet waarmee ik eerst begin... Het eerste hoopje hout dat binnenkomt krijgt ook de eerste aandacht...

Groet!

Bij ons in de club (Columbia) is er meen ik een tekening van een KA-8 van 5 mtr span.

Deze gaan we waarschijnlijk met een paar mensen bouwen.

Gr Ton

Back