FLAMINGO 3000

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door ISOLA2, 10 jan 2021.

  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Rappe mannen die chinezen :)

    Test opstelling EDF , stevig vastgezet
    80 A regelaar en lipo 6s 4000 mA 20 C halfvol, spanning onder vollast 20.2 V 1364 W , trust meter heb ik niet, maar zal wel genoeg zijn voor een kist met een berekend vlieg gewicht van 2800 gr en 320 cm span.

    20210901_153951.jpg

    20210901_154204.jpg
     
    aurectar en Berrie vinden dit leuk.
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    EDF gemonteerd, test uitklappen.
    100 % uitslag van de servo word gebruikt door het kiezen van de juiste lengte servo arm .
    Ingeklapt rust het gewicht op de onderste haakse armen die tegen het schot leunen.
    Uitgeklapt zal bij het inschakelen van de EDF motor de bovenste haakse armen tegen ge bovenkant van het schot leunen.
    De speling in het geheel zorgt er voor dat de servo niet belast word door de trekkracht van de EDF.

     
    aurectar, MaartenCornelissen en Berrie vinden dit leuk.
  3. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    De romp opgebouwd rond de EDF
    Liggers 9 X 4 mm nat met een beetje extra buiging vooraan op de spanten geklemd .

    Screen Shot 09-22-21 at 06.33 PM.JPG

    20210922_160141.jpg



    20210922_160331.jpg
     
  4. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Geraamte romp klaar, omkeren en EDF inbouwen, nog een goed veersysteem bedenken om de poortjes te sluiten.



    20211001_135231.jpg

    20211001_135349.jpg
     
  5. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Vaste deel van de staart met hevel voor pendel stabilo, nog een beetje zwaar , ga ik nog wat afslanken.
    Dat geld ook voor de liggers midden en onder ga ik achteraan verjongen.
    Scharnier van beweegbaar deel is dubbelzijdig plakband tussen 2 X 4 mm balsa gelijmd dat voldoet heel goed op vorige toestellen.


    20211003_155038.jpg
     
  6. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Beweegbaar deel richting bijgevoegd, eindlijst 0.8 triplex opgevuld met balsa

    20211006_134203.jpg
     
    aurectar vindt dit leuk.
  7. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Ik val er even middenin.

    Is eea. niet wat overgedimensioneerd?

    Allemaal zwaar hout?

    Ik zou een vertragingskabeltje tussen de ontvanger en de servo van de EDF zetten . . .

    Succes!


    jan.
     
    JohanvG vindt dit leuk.
  8. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Vertraging word via de zender opgelost.
    Liggers spruce van 4 X 9 die ik achter nog verjong, je kan hier geen liggers in balsa gebruiken , dan moet je volledig beplanken en is het gewicht groter
    Gewicht 6 + 2 halve liggers is 125 gr
    Er komt alleen vooraan huid , achter de EDF word het bespannen .
    Het vlieg klaar gewicht gaat rond de 3000 gr liggen, met een 6 S lipo van 4000 mA
    Span 3200 mm
     
  9. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Ruwbouw staart klaar , stabilo 670 mm span , scharnier as 3 mm verenstaal , stuuras 2 mm.

    20211013_190733.jpg

    20211013_190801.jpg

    20211013_190819.jpg
     
    aurectar vindt dit leuk.
  10. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Robuust. :thumbsup:


    jan.
     
  11. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Het juiste gewicht van volledige staart met stalen pennen + messing hevel 155 gr in de 3D tekening gebracht , lipo 627 gr verplaatst tot CG. goed lag voor een stabiliteit marge van 10% , kan nog 80 mm vooruit en 40 mm achteruit om CG aan te passen .
    Totaal berekend gewicht 2970 gr
     
    aurectar vindt dit leuk.
  12. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.463
    Locatie:
    Kortrijk
    Finale vleugelbelasting ???
     
    JohanvG vindt dit leuk.
  13. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    2970 gr / 55.8 dm² = 53,15 gr/dm²
     
    aurectar vindt dit leuk.
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Als je dit binnen de 3 kg houdt: :worship: .


    jan.
     
    ISOLA2 en aurectar vinden dit leuk.
  15. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.463
    Locatie:
    Kortrijk
    Benieuwd ?
     
    ISOLA2 vindt dit leuk.
  16. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Bovenste indekking en luikjes 0.8 mm vliegtuig triplex.
    Een stevig rubber wiel 70 mm met alu velg

    20211028_113403a.jpg

    20211028_113920a.jpg
     
  17. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Na wat reken en meetwerk heb ik besloten om de romp volledig in te dekken, zonder extra stutten tussen de spanten is de torsie stijfheid onvoldoende.
    Deze stutten + bekleden en verf gaan evenveel gewicht toevoegen
    Berekend gewicht met wiel , neus en steun vleugelbuis 3149 gr.
    Droog passen van bovenste zijkant.
    De bovenste liggers hebben een uitsparing 0.3 mm waar de scharnieren van de deksels in passen.
    De helling ingedekt met folie klaar voor te lijmen met epoxy .
    Het lijmen met epoxy :
    Oppervlak ontvetten/schuren/ ontvetten, zuivere dunne epoxy op de beide lijmvlakken , de rest van de epoxy indikken en dun verdelen op 1 lijmvlak .
    Licht spannen , zorgen dat alle vlakken raken , overtollige lijm word zo uitgeperst, na 6 u drogen lijmresten verwijderen met een mes.
    Schuren en overtollig fineer wegschaven minstens 24 U laten drogen,

    20211106_102936.jpg
     
  18. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    15 gr epoxy aangemaakt en de zijkanten aangedrukt met 4 hardhouten latjes opgespannen.
    Als de lijm droog is kan ik wegen hoeveel er effectief gebruikt word.

    20211106_155917.jpg
     
  19. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    De volledige indekking klaar, alles gelijmd met 24 U epoxy.
    Deurtjes EDF passen.
    Gewicht met staart, wiel , mecaniek voor de EDF en 3 servo's 1100 gr

    20211120_153013a.jpg

    20211120_152734a.jpg

    20211120_152656a.jpg
     
    aurectar, Hein.z en Berrie vinden dit leuk.
  20. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Ik heb uiteindelijk beslist om stoorkleppen te plaatsen bestelt bij

    Screen Shot 11-21-21 at 04.48 PM.JPG

    Stoerklappen-elektrisch-260mm-Paar-D-Power-AB260-DPAB260_b_0.jpg
     

Deel Deze Pagina