Flamingo!!!

Dit is de Flamingo die ik van Gera heb overgenomen, het gaat om een Flamingo Contest die is omgebouwd naar een vierkleppenvleugel. Er zat lichte speling op één van de aileronservo's en die heb ik voor de zekerheid vervangen. Die servo (een RS 650 van Robbe) was zo oud dat er niets meer over terug te vinden is. Gelukkig precies dezelfde afmeting als een HighTech 225 BB dus die zit er nu in. Verder helemaal vliegklaar. Er komt nog wel een sleephaak in.De kleur is wel opvallend en ik zou er zelf niet voor gekozen hebben. Omdat deze is gespoten twijfel of ik het gewoon niet zo ga laten.Wel een leuke kist en ik kijk er naar uit om ermee te gaan vliegen. Zal het op de helling en aan de lier of sleep goed doen.
full
Groeten, Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi ding Maarten!! Er staat ook nog een op marktplaats te koop. Ik ga hem toch maar niet kopen ook al wil ik nog zo graag.

Ik heb nu alleen nog een Flamingo contest over die is met remkleppen in de vleugel die aangestuurd worden door servo in de romp.
Deze is ook vliegklaar en wil ik evt wel wegdoen. De kast is te klein eigenlijk voor alle vliegtuigen.

Ik heb nu alleen nog een Flamingo contest over die is met remkleppen in de vleugel die aangestuurd worden door servo in de romp.
Deze is ook vliegklaar en wil ik evt wel wegdoen. De kast is te klein eigenlijk voor alle vliegtuigen.

heb je er ook foto's van? Ik ben wel nieuwsgierig!

Kreeg zojuist van Roger uit de USA wat plaatjes van zijn Flamingo.
Roger is buitengewoon lid van de VGG....

FlamingoRoger.jpg

FlamingoLooping1.jpg

Een elektroneus misstaat hem niet. Toch?

Ik moest even goed kijken omdat ik dacht dat het jou Cirrus was. maar toen ik nog eens keek herkende ik de Flamingo. De typische neus is verdwenen.

Maarja Ik en neuzen.......daar is al vaker discussie over

Buitengewoon lid??? waar staat dat in welke statuten??

Dit is mijn (Kermit) Flamingo, gaat straks heerlijk de berg af op de Waku

P1030348.jpg

P1030351.jpg

P1030352.jpg

P1030356.jpg

P1030357.jpg

Groet,

Lyckele

Laatst bewerkt:
Poeh!!! Mooi hoor, als die van mij goed vliegt wil ik hem 'miss piggy' roze maken. Eigenlijk Flamongo-roze, met veertjes.

Buitengewoon lid??? waar staat dat in welke statuten??
De statuten liggen gewoon hier bij mij in het kastje hoor. En daarin staat heel duidelijk:
Art.34, lid c: Buitengewoon lidmaatschap.
"Een ieder die:
a. geboren is vóór 1950, en
b. de geboorte van de Cirrus aantoonbaar bewust heeft beleefd, en
c. ten tijde van inschrijving actief de vintagevliegerij bedrijft, en
d. buiten de grenzen van het Europeesche continent woont;
is gerechtigd de titel van "Honorary Member" te voeren."

@Lyckele
Ik heb in een duister verleden een Fiat 128 gehad in zo te zien exact dezelfde kleur :-)

De statuten liggen gewoon hier bij mij in het kastje hoor. En daarin staat heel duidelijk:
Art.34, lid c: Buitengewoon lidmaatschap.
"Een ieder die:
a. geboren is vóór 1950, en
b. de geboorte van de Cirrus aantoonbaar bewust heeft beleefd, en
c. ten tijde van inschrijving actief de vintagevliegerij bedrijft, en
d. buiten de grenzen van het Europeesche continent woont;
is gerechtigd de titel van "Honorary Member" te voeren."

@Lyckele
Ik heb in een duister verleden een Fiat 128 gehad in zo te zien exact dezelfde kleur :-)

OKé OKé, ik geef me over......het is allemaal en,en,en dus kunnen het er nooit veel worden.
Wanneer hebben we ledenvergadering en jaarvergadering?(gelukkig niet want dan gaat de lol er zo vanaf)

@ Lyckele; Die kleur vind ik wel aardig/opvallend maar dan geen blauwe cannopy maar een gele!!

Laatst bewerkt:
Wow, wat een mooie kist is dit zeg! 8O
Ik ben zo gecharmeerd van deze kist en dan met name degene met die spitse neus, die neus zie je echt bij geen enkele zwever meer terug.
Echt een beauty!

En dit is ook de reden dat ik reageerde op een advertentie deze van marktplaats waar ik deze zwever tegenkwam!
Ik was meteen verkocht!
En heb meteen gekocht! :D
Volgens mij mag ik mezelf wel een geluksvogel noemen! 8O Want volgens mij heb ik een oer model! :banana:

De kist is nog ongebouwd en in de orginele doos. :D:D:D

1 nadeel, ik moet ergens tijd zien te vinden om te bouwen! :rolleyes:

Dan te bedenken dat ik afgelopen week net naast een splinternieuwe ongebouwde Flamingo in doos heb gegrepen. Stond te koop op Marktplaats...

En dan............

te bedenken, dat Lyckele zijn groene bak al lang weer verkocht heeft en ik een Flamingo Contest nieuw in een doos op zolder heb staan.
Wat is modelbouwland toch een ongelofelijk mooi en grappig land!.........;)

Wat zou die bouwdoos waard zijn?

Back