Flamingo!!!

te bedenken, dat Lyckele zijn groene bak al lang weer verkocht heeft en ik een Flamingo Contest nieuw in een doos op zolder heb staan.
Wat is modelbouwland toch een ongelofelijk mooi en grappig land!.........;)

Wat zou die bouwdoos waard zijn?

Ok, mogelijk dan toch een andere kist. Want bij mij ging het op Marktplaats om de eerste Flamingo. Dus niet de latere contest versie.

Wat zou die bouwdoos waard zijn?

Het is maar net wat een gek er voor geeft. Een paar maanden stond er een op marktplaats uit de regio Drenthe voor ik meen €80. Op Ebay.de heb ik er ook eens een bouwdoos voor een vergelijkbaar bedrag gezien.
Zelf vindt ik het van belang dat dit soort kisten naar een liefhebber gaan die één en ander met zorg en aandacht opbouwen in plaats van het voor een absurd bedrag te verkopen.

Groeten, Maarten

Ok, mogelijk dan toch een andere kist. Want bij mij ging het op Marktplaats om de eerste Flamingo. Dus niet de latere contest versie.

Het ging wel degelijk om de eerste flamingo en niet de contest.
Ten minste, die ik van marktplaats heb gekocht ziet er net zo uit als die van Jorn op eerste pagina.

ik heb nog een flamingo 2003 (denk ik) ,, ook van multiplex.
kent of heeft iemand dit model ook? ik heb hem nooit afgebouwd maar wil daar binnenkort aan gaan beginnen,,
hij heeft een minder spitse neus en de staart is ook anders,,

groet,

Jeedee

Laatst bewerkt:
Gisteravond heb ik met de oer Flamingo helling gevlogen op de vuilnisbelt in Leeuwarden. Wat een geweldige kist, met stip de mooiste in mijn vloot! Helaas geen beelden, laten we hopen dat er weer zo'n avond komt, met een cameraman erbij...

Gisteravond heb ik met de oer Flamingo helling gevlogen op de vuilnisbelt in Leeuwarden. Wat een geweldige kist, met stip de mooiste in mijn vloot! Helaas geen beelden, laten we hopen dat er weer zo'n avond komt, met een cameraman erbij...

Oei, daar ben ik wel benieuwd naar. :D Kan namelijk niet echt beeldmateriaal van deze kist vinden..

ik kwam em tegen en wist dat hier een draadje van was :) dus ff gepost... je weet maar nooit

Jorn,

Jij hebt tekeningen van de flamingo las ik in het begin van dit draadje.
Er zitten 2 tekeningen bij de doos die ik heb gekocht. Zit er ook een bouwbeschrijving bij? :confused:
De kit die ik heb gekocht is al open geweest en er is al naar gekeken. Zo zijn de ribben al uit de gestanste plankjes gehaald en genummerd, en de plastic zakjes zijn geopend, dus ik kan me voorstellen dat er misschien iets mist. Maar misschien zat er helemaal geen beschrijving bij hoor!

De originele remkleppen had hij ook nog en kreeg ik er voor een zacht prijsje bij. :D
Zie ik het nou goed dat de ailerons worden aangedreven allerlei omwegen en hevels etc. naar 1 servo! :confused:
Ik denk dat ik maar gewoon servo's in de vleugel ga aanbrengen. 1 per vleugel. Is niet origineel maar wel minder speling en ik heb wat meer mix mogelijkheden.

Leuk winter projectje!! :p:p:p

Ik weet niet of er een bouwbeschriving bijzit, ik ga vandaag even voor je kijken. Bij mijn Flamingo is er 1 centrale servo die de remkleppen aanstuurt. De rolroeren zijn indertijd al voorzien van eigen servo's zodat die direct werden aagestuurd. Dit is wel de best keuze. Als ik hem nu opnieuw zou bouwen zou ik wellicht kiezen voor de remkleppen van Staufenbiel. Die hebben de servo's al ingebouwd. Lijkt duur, maar deze kist is het echt waard.

Thanx!

Wat is het voordeel dan van deze remkleppen t.ov. de originele?

Het voordeel van deze speedbrakes is dat deze reeds voorzien zijn van een motor. De servo en de remklep zijn als het ware versmolten :). Zo heb je nu een zeer kleine inbouwruimte nodig waar direct alles in zit zonder de rest van de rommel.

klik Er zijn meerdere lengtematen aanwezig. Je moet even kijken hoe lang ze bij jouw zullen moeten zijn.

Dank je, discus, ik kon de link even niet vinden :).

Kijk eens wat ik vind?

full

Even kijken of ik het kan inscannen op mijn werk. Is wel de moeite waard denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je, discus, ik kon de link even niet vinden :).

Kijk eens wat ik vind?

full

Even kijken of ik het kan inscannen op mijn werk. Is wel de moeite waard denk ik.

Jaa!:banana:
Kijk eens aan! Die mis ik dus! Kom een heel eind zonder hoor denk ik maar met bouwbeschrijving is het een stuk minder puzzelen!
Zou te gek zijn als je die voor me kon inscannen.

Heb net even de remkleppen (250mm) op de weegschaal gelegd. 58 gram om precies te zijn.

Ga denk ik toch maar voor de staufenbielkleppen. Vind ze wel prijzig, maar de voordelen zijn: geen speling en het scheelt een hoop werk en een servo. Vind ik toch wel de moeite waard.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back