M
*modelbouwer*
Guest
weet iemand een site waar ik modelvliegtuigen kan kopen/bestellen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
weet iemand een site waar ik modelvliegtuigen kan kopen/bestellen?
Ja maar Arjan... het ging niet specifiek over hellingvliegen, het ging over het "remmend" effect van diverse kleppen.Bij hellingvliegen is het vaak een groot probleem naar beneden te komen zonder snelheid op te bouwen.
Geen enkele soort kleppen (behalve flaps) maakt dat je langzamer kan vliegen.
O zeker, maar daar ging het eigenlijk niet om.Ik heb ook het idee dat remmen, lees snelheid uit een vlucht halen, zeker mogelijk is.
Tja wat moet ik nou?Laat ik voorop stellen dat ik de mening van Dirk Schipper zeker respecteer en dat zijn bijdragen getuigen van kennis en inzicht.
Dat de stallspeed toeneemt bij het gebruiken van speedbrakes is zeker waar. Het verhaal van Dirk gaat zeker op wanneer je rond de stallspeed vliegt. Ik kan mij echter ook voorstellen dat je in een situatie waarbij je duidelijk boven de stallspeed vliegt en je de speedbrakes uitzet er een remmend effect optreedt. Met mijn ASH-26 kom ik liever niet in de buurt van de stallspeed omdat deze zonder waarschuwing vooraf over een vleugel wegvalt. Wanneer ik met deze kist op de helling tegen de wind in vlieg vertoont deze een super doortrek (hoge grondsnelheid). Met speedbrakes uit kom ik nauwelijks tegen de wind in en komt de kist verticaal naar beneden (lage grondsnelheid). Zeker met veel wind kom ik dan niet in de buurt van de stallspeed.
@DirkSchipper: klopt dit of zit ik ernaast?
@bart:volgende keer beter het hele stuk lezen want dat staat nergens en je levert zo geen zinvolle bijdrage aan de discussie
Even een vraagje ....
Weet er iemand waar ik nog een cockpit kan vinden van de Flamingo ?
Mvg
Dirk
Ja, eigenlijk nog steeds, maar de theorie kruip door alle kieren naar binnen ...Nog maar eens even vragen....( is toch een Flamingo draadje )
![]()
Op Ebay.de komen deze cockpits regelmatig voorbij. Wellicht kom je daar verder. Ook kan je er een van een petfles trekken.
de bijliggende kocht ik op E BAY, en ze past perfekt he