Flamingo!!!

Update!!!

Ondertussen ben ik nog weer bezig gewwest met de Flamingo zodat ie zijn vleugels mag strekken op het Vintage Glider Treffen. Zover ben ik.

full

Wat nog rest is kapjes maken over de servo gaten in de vleugels, zwaartepunt afstellen( dit kan met de cellen voorin) en op poetsen en de folie nastrijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
een speer met vleugels :rolleyes: kan pijnlijk zijn in een koeiengat :) of vlieg je op een club ipv in een weide?

Ik vlieg tegenwoordig ook op een club, maar beschik nog niet over hoogstart middelen. Dus de eerste serieuze maiden wordt toch de VGT.

Jorn,
leuk dat hij af is, ik neem mijn Flamingo ook mee naar het VGT dus dan hebben we er 2. Vorige keer in Hoeven een paar hele mooie thermiekvluchten gemaakt. dat zal nu wel wat moeilijker worden (hoewel ik vandaag ook nog even een belltje pakte).
Max

Vandaag heb ik nog even tijd gevonden om kapjes te maken voor de servo's, toch handig die deksels van de bakjes van de chinees! Morgen nog even het zwaarte punt finetunen, en dan weet ik het niet meer.
Wat me behoorlijk dwars zit is het stabilo vlak. Het zit scheef. Van voren zie je het heel erg, maar het zal wel vliegen. Ik moet nog even een oplossing bedenken, maar ik denk dat het best een ingrijpende maatregel moet worden. Wellicht kan ik op het VGT wat ideeën op doen.

Wel leuk twee Flamingo's op het VGT, ik kijk er naar uit!

Hij heeft....

Gevlogen!!!
Na 25 jaar was het vandaagdan eindlijk zover! Alleen maar handstartjes, want ik was alleen op de club, maar het vloog goed. Moeilijk te zien wat er allemaal getrimd moet worden, ook al vloog hij wel zo'n 50 meter bij de eerste handstart!
Kan haast niet wachten op het VGT. DAt wordt wel een dubbele doop, want ik heb nog nooit een hoogstart gedaan. Spannend dus.

Een paar jaar terug een nog nieuwe ongebruikte romp gekocht en die staat er nog steeds.
Het is een originele romp dus ik ga hem ooit nog eens bouwen.
Ook heb ik een nagebouwde romp staan ook nog nieuw maar die is minder mooi en niet echt rond

Een paar jaar terug een nog nieuwe ongebruikte romp gekocht en die staat er nog steeds.
Het is een originele romp dus ik ga hem ooit nog eens bouwen.
Ook heb ik een nagebouwde romp staan ook nog nieuw maar die is minder mooi en niet echt rond

Hmm, nou als je nog eens van een vande twee rompen af wilt, laat het dan weten. Ik wil graag nog een extra romp om te elektrificeren.

Misschien dat ik er ooit eens een mal van maak maar ik ben eerst nog met een paar andere projecten bezig.
Fazer , electrozwever en een Bucker Jungmann voor PH Blue
Ik mis volgens mij ook nog tekeningen want wat ik heb is het boekje en een tekening van de vleugels.
Ik drnk dat er van de romp en het richtingsroer ook nog een tekening is.

Ik ga ermee naar Rijnja in Arnhem en die scannen hete in en maken er een afdruk van .
momenteel ga ik er regelmatig heen om wat af te laten drukken zo en dan kost het voor 3 tekeningen rond de 14 a 15 euro.Deze zijn dan ook precies gelijk qua afmetingen.

Als het mogelijk is dan zou ik graag er eens op de een of andere manier een afdruk van willen. Dan heb ik ook de rest om hem eens te kunnen bouwen.

Hallo, im deutschen I..bä wird eine Baudoos vom Flamingo Constest angeboten. Unter Segelflugzeuge.

Gruß Heinz

Sehr schoen!
Maar ik denk dat dat een latere versie is dan die van mij. Ik wordt er wel hebberig van!!!

Hallo, ich wuste nicht das man hier direkte Hinweise geben darf. Beim nächstenmal weis ich Bescheid.:)

Allen ein gutes neues Jahr und viel Gesundheit.

Gruß Heinz

indien er iemand intresse heeft in een gebouwde , nog tamelijk mooie FLAMINGO
die laat maar een berichtje , ik heb er nog ene liggen

Ik heb ook nog een flamingo contest liggen en die moet wat opgeknapt. ik wil deze best wegdoen.
Ik vlieg af en toe ook nog met een andere flamingo contest.
Ik heb er dus nog 2

Back