Flamingo!!!

Hier een foto van mijn zwaar gehavende Flamingo.
Door het aandraaien van de schroef kan ik de voorspanning op de kogel vergroten.
Als ik de schroef stevig vastdraai zitten de vleugels muurvast.

flamingol.jpg

Johannes

Hoi Johannes,

Mijn kist wordt steeds minder compleet. :(
Wel heb ik de hevel gevonden, gewoon ff over het hoofd gezien:oops: :hammer:Ik maar ik zie nu namelijk dat ik nog meer mis dan alleen de busjes van de hevel, de messing bussen en de bauanleitung.
Het enige wat er in mijn "marktplaatskit" zit vwb de vleugelverbinding zijn deze onderdelen:
Foto-SX4DVTRG-D.jpg

Zie ik het goed dat de verbindingen dmv 2 plaatjes 3 schroeven en ik neem aan 2 kogeltjes op zijn plaats worden gehouden?

Dan moet ik dat maar na zien te maken ben ik bang..:mad:

Ik heb het idee dat ik gewoon een zakje met kleine onderdelen mis.
Ik mis namelijk ook de hoogstarthaak. Maar die zijn vast wel los te koop..

@ Jorn, volgens mij heb je gewoon 2 kogeltjes nodig en dan ben je van het verschuifprobleem af. :yes:

En oja, de neuslijsten..
Moet je deze zelf in vorm schuren?
Of zouden deze al kant en klaar bij de kit moeten zitten..
Heb alleen maar vierkante latjes namelijk.

En oja, de neuslijsten..
Moet je deze zelf in vorm schuren?
Of zouden deze al kant en klaar bij de kit moeten zitten..
Heb alleen maar vierkante latjes namelijk.

Zelf schuren is de boodschap...
De neuslijsten leveren ze nooit klaar geschuurd ( anders is het te simpel hé )

Zelf schuren is de boodschap...
De neuslijsten leveren ze nooit klaar geschuurd ( anders is het te simpel hé )
Haha! :D
Dat is inderdaad de bedoeling zie ik, maar nu is Hans N (forumlid) zo aardig geweest om een aantal neuslijstjes langs te brengen. Hij was bezig met een grote schoonmaak en zag dit draadje.
Hans nog ontzettend bedankt!
De neuslijsten zijn weliswaar iets groter en ik moet dus als nog schuren, maar niet zoveel! :p

Ondertussen is mijn roerhevel binnen met de busjes erbij! :yes: Helemaal top!
Foto-MQMYVXOE-D.jpg

Begonnen met het stabilo
Foto-3IS3QZVZ-D.jpg

Foto-EK3HDEA6-D.jpg

Het is nog bst een kunst om 2 stalen pennen mooi recht en zonder wrijving door de 4 messing pijpjes te laten lopen, maar het is gelukt.
Bovenste beplanking en neuslijst en zijkanten zijn verlijmt en liggen te drogen. Morgen in vorm schuren.

Ook begonnen met het richtinsroer.
Hier de ingredienten:
Foto-VKXVMXQ7-D.jpg

Waar lipo's al niet goed voor zijn!
Foto-MZ76HLHD-D.jpg

Beide stabilo delen zijn beplankt en in vorm geschuurd. :p

Foto-676ZPSFR-D.jpg

Toch zit ik nog met mijn vleugelverbinder in mijn maag. :mad:
Heb niet echt het gereedschap om dit net als het origineel te maken.
Heeft er iemand een idee hoe om dit op een simpelere manier voor elkaar te krijgen? :confused::confused::confused:
Vleugels moeten er makkelijk in en uit kunnen en natuurlijk makkelijk vast te zetten.

Hoi spedter,

De originele verenstaal klem plaatjes kan ik voor je maken. Dat is geen probleem.
Maar je mist nog twee uiterst belangrijke messing plaatjes voor het opsluiten van de twee messing rechthoek buis. Ook deze zou ik voor je kunnen maken.
Laat maar weten wat je wilt.

Johannes

Hoi spedter,

De originele verenstaal klem plaatjes kan ik voor je maken. Dat is geen probleem.
Maar je mist nog twee uiterst belangrijke messing plaatjes voor het opsluiten van de twee messing rechthoek buis. Ook deze zou ik voor je kunnen maken.
Laat maar weten wat je wilt.

Johannes

Nou! Dat zou super zijn! Ben ik een blij man! :banana:
Laat je me nog even weten wat je er voor wilt hebben?

Heb ik dan allen nog 2 kogeltjes en 3 schroefjes nodig?
Daar is wel aan te komen denk ik..

Thanx!
Vindt zelf eigenlijk dat het ook wel goed is gelukt. pennetjes lijnen mooi op en het in vorm schuren is goed gelukt.
Het witte wat je op de foto's ziet is plamuur.. voor de allerkleinste naadjes en on-effenheden. (misschien een beetje piet precies, maar vind het zo'n mooie kist dat ik er alle tijd voor neem.

Vanavond het richtingsroer in vorm geschuurd en gepast en gemeten.
Ziet er goed uit. :cool:

Waar ik alleen niet helemaal uit kom, is de aansturing van het richtingsroer.
De tekening is hier ook wat onduidelijk vind ik.
Johannes of Jorn, (of misschien zijn er nog wel meer met een oer-flamingo) zou 1 van jullie een fotootje kunnen plaatsen van de aansturing van het richtingsroer en dan bedoel ik eigenlijk waar deze vast zit aan het hevel en de romp weer in gaat.
Mijn duits is namelijk niet al te best. :p

Ik hen nog een tweetal futaba s3003 servo's liggen. Zijn deze geschikt voor de aansturing van het hoogte en richtingsroer?
Of zouden jullie mij andere servo's adviseren?

Richtingsroer

Bij mijn Flamingo heb ik het richtings- en hoogteroer met een bowdenkabel aangestuurd.
Op de foto zie je allen de 1 mm dikke verenstaaldraad naar het richtingsroer. In de romp zit de bowdenkabel goed verlijmt met de romp. Op de originele tekening wordt het ook zo aangegeven.

flamingoroer.jpg

flamingoservo.jpg

Johannes

Bij mijn Flamingo heb ik het richtings- en hoogteroer met een bowdenkabel aangestuurd.
Op de foto zie je allen de 1 mm dikke verenstaaldraad naar het richtingsroer. In de romp zit de bowdenkabel goed verlijmt met de romp. Op de originele tekening wordt het ook zo aangegeven.
Helemaal duidelijk!

Tijdje stil geweest, maar heb toch wat gedaan.
Achterlijstje in vorm geschuurd welke in de romp valt. Bowdenkabel gesoldeerd in busje, en begonnen met kapje.
Hier weer iets wat ik mis (natuurlijk het stuk met de meeste ronding :yes:), maar had nog een stukje triplex liggen. Weliswaar een stukje dunner, maar dat moet geen probleem zijn.
Gaat dan toch nog best nog wat werk in zitten.

Foto-TV8KBHC8-D.jpg

En dan ben ik nog niet helemaal tevreden. (JA ik weet het, ik ben veel te pietluttig), maar dat is ook wat ik zo leuk vind aan het bouwen! Het moet gewoon mooi worden en dat het niets meer uit maakt wanneer je eenmaal in de lucht bent... ach.. :p
Het kapje word dmv magneetjes vast gemaakt.
Vind ik toch de mooiste oplossing.

Vraagje:
Hoe kan ik het beste het "kustofglas" verlijmen met het hout?
Gewoon epoxy gebruiken?

Ja er gebeurt zo nu en dan wat.. ;)
Helaas heb ik niet alle tijd van de wereld en met 2 kleine kinderen is het helemaal moeilijk om nog wat tijd over te houden voor het bouwen. Er moet tenslotte ook nog wel eens gevlogen worden! :p

Ben wezen shoppen en heb de canopy lijm gehaald.
Omdat ik toch niet helemaal tevreden was heb ik de canopy onder handen genomen en nogmaals geplamuurd en geschuurd.
Ook maar meteen een ander kleurtje genomen omdat ik de kleur van het glas zo mooi helder vond en dit helemaal weg viel onder een zwarte ondergrond heb ik hem in zacht wit gespoten. (Zacht wit omdat ik geen wit voorhanden had)
Foto-FECHM73F-D.jpg

Ik moet zeggen dat ik dit idd een stuk mooier vind staan!
Ook omdat ik de romp ook in het wit wil spuiten.
Ik denk dat ik deze kleur ook maar op de romp ga gebruiken. Hij ziet er oud uit en het is toch een vintage kist!
Ben van plan om hem als een flamingo uit te dorsen (Thanx to het plaatje van Jorn, post #200) en zacht wit met roze en zwarte tinten lijken me dan mooier dan met "gewoon" wit.

Ben ook begonnen met de vleugel.
Onder beplanking wat uit 3 balsaplankjes bestaat verlijmd en de boven beplanking.
Ziet er toch altijd weer leuk uit! :D:D:D
Foto-JFYZLJHV-D.jpg

Leuk dat je voor die kleuren hebt gekozen! Ben benieuwd naar het resultaat.
Ik ook! :D

Ik heb gisteren je raad opgevolgd en heb staufenbiel airbrakes besteld!

Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis op het gebied van servo's.
Aangezien het hier om een f3b kist gaat, zat ik te denken om deze servo's, voor de rolroeren te gebruiken.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HGD digital 250 MetalGear & Bearing 21g / .21s / 4.0kg
Heeft iemand ervaring met deze servo's? Of kan ik beter voor een andere servo gaan?

En wat betreft servo's voor hoogte en richting, voldoen de futaba S3003's? Deze heb ik namelijk nog liggen. Of raden jullie een andere servo aan?

Back