Flamingo!!!

Hier!
Vaak inclusief windtunnel data en minstens 1000 andere profielen.

Klik met de 'verkeerde muisknop' op de profielnaam.dat en kies "Opslaan als ...".
Daarna in Profili "Importeren ...".

Dirk.

Maar origineel is toch ook wel gaaf toch? Zou het erg veel schelen? En welk profiel zou volgens jou dan aan te raden zijn voor de flamingo?

Als je hem vintage wil houden maar toch goed zou ik RG15 kiezen.
Nog altijd een uitstekend all-round profiel.
Ik heb Rolf Giersberger een paar keer gesproken en na het echte succes van de RG15 heeft hij geen nieuwe profielen gepubliceerd omdat het niet veel beter kan en zijn reputatie alleen kan schaden. ;)

Rick

Hmm, RG15 is wel een optie, die scheelt geometrisch niet al te veel met e193. Ik bedoel, de vleugelaanvorming op de romp is dan nog regelijk eenvoudig aan te passen. Kan ik dat zonder problemen gewoon doen > Een ander profiel op de kist zetten? Ook gezien het geprofileerde stabilo enzo? Naja, we gaan maar weer verder research plegen :) Voorlopig toch nog geen tijd voor ;)

Ja, gewoon doen. Waarschijnlijk moeten instelhoekverschil en ZW-punt een fractie anders, maar dat is niet anders dan bij elke andere maiden: spannend! ;)

Dirk

Inmiddels lekker aan het CAD'en ter voorbereiding van mijn volgende project, de ur flamingo romp die ik heb weer laten vliegen! Ik heb besloten toch gewoon de flamingo vleugels te bouwen zoals ze bedoeld zijn, en niet een soort Flamingo 2.0 ofzo. Het gaat dus gewoon een E193 profiel worden! Tja, ben wat dat aangaat net iets te veel purist. Dat hij dan wat 'minder' vliegt is bijzaak ;)

y4etazu7.jpg

Hoezo....................

minder goed vliegt???
Ik heb ze allebei origineel ( Ur en Contest ) en ze vliegen geweldig!

Iemand bouwfoto's van de oer ribbenvleugel? Heb vooral beeld nodig van de vlakstaal vleugelverbindingsconstructie en omgeving. Alvast bedankt!

Verdorie !!! Ik heb de verkeerde spuitbus genomen en de verf begon op te vreten...
Dan alle verf er maar terug vanaf doen en opnieuw beginnen zeker ....

HPIM4763.JPG

Tot net de verf met een vlak scherp mesje eraf gekrapt en nu de rest schuren...

Laatst bewerkt:
Verdorie !!! Ik heb de verkeerde spuitbus genomen en de verf begon op te vreten...
Dan alle verf er maar terug vanaf doen en opnieuw beginnen zeker ....

HPIM4763.JPG

Tot net de verf met een vlak scherp mesje eraf gekrapt en nu de rest schuren...

Sow, die kleur doet me denken aan het huis waar ik nu woon. Toen we het een aantal jaren geleden kochten had de eigenaar het nog even lekker rondom in de groene verf gezet (PTT groen)......:hammer:

Och heren, wat ben ik een blije piloot! Via Ebay een hele leuke Flamingo Contest gescoord. De vintage verzameling is nu compleet voorlopig dan...

img0493ja.jpg

Inclusief een nog originele FAI sticker! :)

img0495ss.jpg

Hier ga ik eens mooi mee aan de slag na mijn Cirrus. Volgens mij is dit een heerlijke kist :banana:

Groeten Rick

Laatst bewerkt:
Ziet er uit alsof je er niet heel veel aan hoeft te doen! (heb zelf ook niets aan mijn Flamingo gedaan behalve een accu en een ontvanger toevoegen...)

Ben ik jaaaaaren baar op zoek geweest! Inmiddels voorzien met een echte nieuwe bouwdoos EN een opknapvariant. Gefeliciteerd!

Back