Flaperon Servo

Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken welke flaperon Servo's ik ga toepassen in mijn in aanbouw zijnde Tantalus, Ik wil de Flaperons middels topdrive aansluiten

Nu heb ik even terug gekeken op het forum maar de discussies over servo's zijn allemaal al wat ouder, ook even gekeken bij de bekende producenten wat die toepassen,

ik heb een klein lijstje gemaakt

servo Prijs bij 4 gewicht torque speed A/D size

D60 - €19,5 - 9 Gram - 20 Ncm- 0,16- A- 9,2x24x27
DES427 - €23,95 - 9 Gram - 20Ncm- 0,13- D- 9 x23x29
DES428 MG - €31,95 - 9,5 Gram - 20Ncm- 0,13-D -9x23x29
KTS DS245 MG -€28,5 - 11,5Gram - 15Ncm -0,09- D- 8x23,5x23,7

Op dit moment lijkt me de D60 of DES427 een prima keuze maar kunnen jullie me van wat advies voorzien?

Groetjes

Niels

DES 427 bevallen mij prima. Nog geen slechte berichten over gehoord. Wel al eens gelezen over een uitgefikte D60.
Zoveel mensen, zoveel smaken.....

hoi Robert,

ik zie dat hij rond de 28 euro zit, dus dat is wel een mooi prijsje, Wat afmetingen betreft gelijk aan de KDS en gewicht 7,5 gram (de lichtste van het stel)

jij zeg high voltage maar in de specificatie staat
Maximum input voltage Unloaded input voltage should never exceed 5.5V, loaded input voltage max 3.5V

dus lijkt juist niet geschikt voor HV

tot nu toe heb ik alleen de D47 en D 60 gezin die je direct op 2S kan zetten
( heeft dit voordelen, behalve dat je geen booster nodig hebt?)

Hyperion DS09 on 2S LiPo? - RC Groups

Ik vind het ook vaag het staat op meerdere plekken dat het mogelijk is en met succes gebruikt, zoals deze man die gebruit het al meer dan een jaar....

Je hebt wel een mooie combi als je 2x d47 op hoogte en richting hebt en deze servos op je roll en dat met high voltage

Het voordeel btw is vooral gewicht reactie en kracht, ik heb ook verschillende kisten op high en bec voltage gevlogen en je merkt het wel echt als je servos sneller zijn met vliegen ook heb je veel minder dat stuk kan gaan en wat ruimte in neemt in je krappe rompje :)

Pin me er niet op vast trouwen ik heb het nog niet geprobeert maar ben het wel van plan om eens te proberen!

Hyperion DS09 on 2S LiPo? - RC Groups

Ik vind het ook vaag het staat op meerdere plekken dat het mogelijk is en met succes gebruikt, zoals deze man die gebruit het al meer dan een jaar....

Je hebt wel een mooie combi als je 2x d47 op hoogte en richting hebt en deze servos op je roll en dat met high voltage

Het voordeel btw is vooral gewicht reactie en kracht, ik heb ook verschillende kisten op high en bec voltage gevlogen en je merkt het wel echt als je servos sneller zijn met vliegen ook heb je veel minder dat stuk kan gaan en wat ruimte in neemt in je krappe rompje :)

Pin me er niet op vast trouwen ik heb het nog niet geprobeert maar ben het wel van plan om eens te proberen!

Met LiFe 2S heb je 6.6 volt met iets meer veiligheid.

Rick

Hoi Niels,

Ik heb ze allemaal,gebruikt en mijn favoriet tot nu toe is de graupner 428.
De hyperions zijn ook ok maar heeben een tijdje wat problemen gehad en zijn ietsje lawaaiiger
De D 60 voldoet overigens ook prima.

Cu

Hoi Niels,

Ik heb ze allemaal,gebruikt en mijn favoriet tot nu toe is de graupner 428.
De hyperions zijn ook ok maar heeben een tijdje wat problemen gehad en zijn ietsje lawaaiiger
De D 60 voldoet overigens ook prima.

Cu

Hey Jeroen,

De D60 heeft als voordeel dat hij op 2s kan en dus geen booster nodig heeft. Daarnaast is hij gunstig in prijs!
Gewicht, afmeting en snelheid is redelijk gelijkwaardig aan de 427 en 428

Waarom is dan de 428 toch favoriet bij jou? Metal gear voor degelijkheid?
En is dat het prijsverschil waard?

Of zou ik gewoon op mijn eerste full size voor d60 moeten gaan, en heeft duurdere digitale servo's pas zin als je veel vlieguren hebt!

Alvast bedank!

Niels

Ik heb 2 vleugels met d60 en die zijn prima. Inderdaad goegkoper. Ik gebruik de 428 zelf op 5 volt maar er zijn er die ze op 2 cell gebruiken. Ik weet niet of dat de levensduur bevordert.
Ik vind de 25 euro verschil op de kosten van een fullsize wel te rechtvaardigen. Voor een eerste bouwsel voldoet de d60 ruimschoots.

Succes

Hoi Jeroen,

Ok bedankt! Dan wordt het eerst een setje D60 en kijk ik bij een eventueel volgende wel verder!

Groetjes

Niels

Back