Flaps of remkleppen zwever

Discussie in 'Aerodynamica' gestart door Eitje, 17 jan 2012.

  1. Eitje

    Eitje

    Lid geworden:
    7 okt 2009
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Emmeloord
    Beste,

    Ik beschik over een Last Down zwever van 3.6 meter span. De vleugel heeft rolroeren en flaps.

    Op mijn vorige zwever deed ik mijn rolroeren omhoog om te remmen hoe zou ik dat bij deze kunnen uitvoeren?

    Flaps omhoog?
    Flaps omlaag?

    Groet

    Stefan
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.471
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    kleppen naar beneden.

    of butterfly.
    kleppen naar beneden en rolroeren omhoog.
     
  3. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Ik kan alle drie de opties kiezen voor de landing en bij mijn zwever werken de butterfly en kleppen naar beneden uitstekend. Kleppen omhoog geeft een vertekend beeld als je laag aankomt vliegen omdat je snelheid lijkt toe te nemen als je ze weer neutraal zet omdat je kist omlaag gedrukt word met beide kleppen omhoog.
    Met butterfly houd ik het meeste controle, maar dat kan ook een beetje aan mijzelf liggen ;)
     
  4. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Butterfly lijkt mij het beste: flaps zo ver als constructief mogelijk is naar beneden (liefst meer dan 60 graden, dan is de werking het best), rolroeren een graad of 10 naar boven. Het hoogteroer moet wat naar beneden uitslaan als de flaps omlaag gaan, hoeveel zul je moeten uitproberen.

    Flaps moeten zeker niet omhoog worden gezet, daar wordt je toestel alleen maar sneller van.
     

Deel Deze Pagina