Hallo!
Ik ben bezig met een Piper PA-18 Super Cub van Hegi Models.
Een Oud beestje waar ik al flink wat liefde en aandacht aan heb geschonken.
De romp is momenteel klaar en met de vleugels ben ik al een heel eind.
Over de Vleugels en vooral de Flaps heb ik een aantal vragen:
Op tekening heeft deze Cub Flaps, maar de vorige Eigenaar had deze niet gemonteerd.
Nu is de achterlijst dusdanig dik dat ik de flaps er gewoon kon afzagen en er scharnieren tussen plaatsen.
Nu heb ik bij Hobby City Flap-scharnieren besteld, maar ik twijfel over hoe ze gemonteerd moeten worden.
Het lange deel in de vleugel, Korte deel in de flap of andersom?
(zie foto van Scharnier hieronder)
Wanneer je dergelijke scharnieren gebruikt onstaat er een sleuf tussen vleugel en Flap.
De vraag is dus, hoe groot moet die sleuf zijn?
Op tekening is de sleuf in gesloten toestand (Flap Up) 2 mm maar aangezien ik andere scharnieren gebruik zal er bij mij in gesloten toestand geen sleuf zijn.
In open toestand wel, en naar die maat ben ik op zoek! Wie helpt.
(De span van de kist is 1m83)
Wat foto's over bovenstaande:
En dan Last but not least:
Kan ik de flap ook inwendig aansturen?
Zie hiervoor de foto,
De servo past ruimschoots in de romp.
Mijn plan is om de Flap open te maken en hier een plaatje in te maken waar ik de stuurstang op kan zetten. Het gat zie je niet meer, daar zit straks oratex over heen.
In de foto hieronder zie je hoe ik het bedoel.
In rood de servo, groen de stang en met blauw (inwendige van de Flap) zit een plaatje.
De stang beweegt dan recht naar achter en volgens mij moet hij dan de flap naar beneden duwen.
Alvast hartelijk dank!
Nu nog een plaatje van de romp hoe hij nu is.
Mocht je willen weten hoe hij er uit zag en interesse hebt om het bouwverslag te lezen, kijk dan even op:
Restauratie verslag Piper PA-18 Super Cub - MCH Forum
Ik ben bezig met een Piper PA-18 Super Cub van Hegi Models.
Een Oud beestje waar ik al flink wat liefde en aandacht aan heb geschonken.
De romp is momenteel klaar en met de vleugels ben ik al een heel eind.
Over de Vleugels en vooral de Flaps heb ik een aantal vragen:
Op tekening heeft deze Cub Flaps, maar de vorige Eigenaar had deze niet gemonteerd.
Nu is de achterlijst dusdanig dik dat ik de flaps er gewoon kon afzagen en er scharnieren tussen plaatsen.
Nu heb ik bij Hobby City Flap-scharnieren besteld, maar ik twijfel over hoe ze gemonteerd moeten worden.
Het lange deel in de vleugel, Korte deel in de flap of andersom?
(zie foto van Scharnier hieronder)

Wanneer je dergelijke scharnieren gebruikt onstaat er een sleuf tussen vleugel en Flap.
De vraag is dus, hoe groot moet die sleuf zijn?
Op tekening is de sleuf in gesloten toestand (Flap Up) 2 mm maar aangezien ik andere scharnieren gebruik zal er bij mij in gesloten toestand geen sleuf zijn.
In open toestand wel, en naar die maat ben ik op zoek! Wie helpt.
(De span van de kist is 1m83)
Wat foto's over bovenstaande:



En dan Last but not least:
Kan ik de flap ook inwendig aansturen?
Zie hiervoor de foto,
De servo past ruimschoots in de romp.
Mijn plan is om de Flap open te maken en hier een plaatje in te maken waar ik de stuurstang op kan zetten. Het gat zie je niet meer, daar zit straks oratex over heen.
In de foto hieronder zie je hoe ik het bedoel.
In rood de servo, groen de stang en met blauw (inwendige van de Flap) zit een plaatje.
De stang beweegt dan recht naar achter en volgens mij moet hij dan de flap naar beneden duwen.

Alvast hartelijk dank!
Nu nog een plaatje van de romp hoe hij nu is.

Mocht je willen weten hoe hij er uit zag en interesse hebt om het bouwverslag te lezen, kijk dan even op:
Restauratie verslag Piper PA-18 Super Cub - MCH Forum