dan moet je bij (de dx-7 tenminste) bij instellingen - Het menu'tje voor reversen het
kanaal waar de 2e servo in zit reversen, dan zou het wel moeten gaan
Nee, dat is niet goed want dan gaat diezelfde servo als-ie als aileron werkt de verkeerde kant op.
Overigens, op mijn Graupner Junior S heb ik flaps geprogrammeerd op de DX6i en die gaan wél de goede kant op gelukkig...
(hoewel het jammer is dat er maar één flapstand is, ik zou graag zowel omlaag als omhoog wilen met die flaps - op de FX-18 kon dat wél.
Ik had een soortgelijk probleempje met het programmeren van mijn SportWing (een vliegende vleugel). Als ik die programmeerde met de Elevon Wing Type Connection, dan werkten de ailerons goed als ailerons, maar als hoogteroer gingen ze de verkeerde kant op.
Ik heb dat opgelost door niet de Elevon functie te gebruiken, maar via Mix1 en 2 de ailerons naar het hoogteroer te mixen. Dat lukte god.
Ondertussen had ik ook naar Horizon Hobby (=Spektrum) gemaild met mijn probleem; daar kreeg ik net vanmorgen antwoord van. Ze zeggen dat ik de servo's op de ontvanger uitgangen moet verwisselen, dan zou het goedkomen. Dat zal ik nog eens proberen (moet straks toch wat gaan repareren aan die SportWing...)
Ik had ze trouwens ook gevraagd waarom ik geen aileron-differentiëel kan instellen als ik de elevon functie gebruik. Het antwoord was dat als je dat zou doen, een aileron-uitslag tegelijk een hoogteroer uitslag zou betekenen. Daar zie ik de logica wel van in... alleen toen ik tot voor kort de SportWing met mijn Futaba FX-18 stuurde kon dat wél, en ik had het idee dat het ook nodig was omdat de SportWing af en toe plotseling in een vrille duikt. Alleen is dat, toen ik differentiëel instelde, maar nauwelijks opgeknapt - terwijl het me wél opviel dat het toestel, gestuurd met de DX6i, dus zonder differentiëel, veel pittiger reageerde.
(Op twee andere vliegende vleugels die ik heb, de ene in aanbouw en de andere nog niet echt gevlogen, adviseert de fabrikant woordelijk om geen differentiëel te gebruiken... dat begrijp ik nu inmiddels dus ook...)