Hallo allemaal,
Ik vlieg met mijn Cularis met butterfly/crow uitslag voor de landing.
De butterfly uitslag van de flaps naar beneden is dan max. ong. 35 graden omlaag en de ailerons gaan max. ong. 27 graden omhoog.
De "remmende" werking hiervan valt me nogal tegen.
Ik moet voor de landing echt naar beneden sturen en de butterfly voorkomt dan wel dat de snelheid oploopt, dus wat dat betreft werkt het wel, maar als hij vlak zweeft en ik schakel butterfly in wil hij weer omhoog ipv. sneller omlaag.
Ik heb dit "stijgeffect"gecompenseerd met een beetje down mix, maar ik weet niet of dat zo hoort.
Wel hoorde ik dat die uitslagen om goede werking te verkrijgen ongeveer 60 graden moeten zijn, dus flaps 60 omlaag en ailerons 60 graden omhoog.
Klopt dit ???
Het zou overigens niet mogelijk zijn op dit vliegtuig deze uitslagen te maken omdat de scharnieren dit niet halen.
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Grtz,
Jan
Ik vlieg met mijn Cularis met butterfly/crow uitslag voor de landing.
De butterfly uitslag van de flaps naar beneden is dan max. ong. 35 graden omlaag en de ailerons gaan max. ong. 27 graden omhoog.
De "remmende" werking hiervan valt me nogal tegen.
Ik moet voor de landing echt naar beneden sturen en de butterfly voorkomt dan wel dat de snelheid oploopt, dus wat dat betreft werkt het wel, maar als hij vlak zweeft en ik schakel butterfly in wil hij weer omhoog ipv. sneller omlaag.
Ik heb dit "stijgeffect"gecompenseerd met een beetje down mix, maar ik weet niet of dat zo hoort.
Wel hoorde ik dat die uitslagen om goede werking te verkrijgen ongeveer 60 graden moeten zijn, dus flaps 60 omlaag en ailerons 60 graden omhoog.
Klopt dit ???
Het zou overigens niet mogelijk zijn op dit vliegtuig deze uitslagen te maken omdat de scharnieren dit niet halen.
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Grtz,
Jan