flat hexa? aka DC probeert weer wat..

ja inderdaad, maar volgens mij kan je niet anders;)
nondeju... da's de goden verzoeken he?:mad:

landings gestel naar de vaantjes..:o
was eigenlijk het landings gestel van de Turnigy H.A.L (Heavy Air Lifter) dacht dat die wel stevig genoeg zou zijn.. nope.. 2,6 kg die snel naar beneden komt sloopt het carbon en desintegreert de plastic verbindings stukken..:eek:

goed, weer terug naar de tekentafel voor een steviger landings gestel..:rolleyes:

en hoe krijgt Dutch dat nu weer stuk?

voor de tweede keer de flathex uitgeprobeerd.
ik wilde nu alt hold, position hold, rth en autoland proberen. :p

ik heb mijn 4S lipo's nog niet binnen (morgen wel! :p) dus 2 3S 5000mAh 30C in parallel erop gefrot en gaan met die banaan.. euhh.. flathex..;)
niet al te veel.. de boel zakt heel snel in.. en de hex komt dan dus heel snel naar beneden..:mad: lipo alarm gaat niet af, maar de lipo's trekken het gewoon niet meer.. interne weerstand word te hoog denk ik ofzo..:confused:

ding vliegt ge-wel-dig zonder een instelling te veranderen, afgezien van het feit dan dat ik netjes mijn eigen frame ontwerp heb ingevoerd in de editor.
irretshape.jpg

appeltje eitje! zooooooooo simpel! je kan nu ieder frame ontwerp maken, invoeren in de editor en klaar!

aangezien hij geweldig stabiel vliegt was het tijd om de extraatjes eens te proberen. zoals gezegd de vluchten zijn erg kort dus snel proberen was het devies!;)

ding eerst lekker lang aan de spanning laten staan voor een 100% zekere satelliet fix.

flathex1.jpg

right, alt hold zou het niet goed doen onder de twee meter vanwege de veen/heide grond waar ik boven vlieg, maar veel hoger durf ik het ook niet te proberen.. maar goed.. ding op 3 meter in de lucht gehangen en alt hold in combi met position hold proberen. (zitten samen op 1 switch)
flathex blijft mooi op hoogte.... en gaat er op zijn gemakje schuin naar links/naar voren vandoor.:confused:
3 keer geprobeerd, 3X in exact dezelfde richting ervandoor gaan..ongeacht van waar de neus toe wijst. altijd dezelfde richting bij mij vandaan.
moet toegeven, hij is wel constant wat dat betreft. :rolleyes:

owkee.. dan maar go home proberen! :p
hexa in de lucht gehangen op ruwweg 20 meter bij mij vandaan en 3 meter hoog in de lucht.
schakelaar om en....
geen hoogte winst..... wel gaat hij netjes.... exact dezelfde kant op waar hij ook al heen wilde met position hold!:confused:
ziet er wel mooi uit hoor dat constante gedrag.. maaruh... da's niet de bedoeling he?

nou nog snel ff carefree testen!
check... lipo's zakken weer in en de hexa dus ook...
laatste stukje van het landings gestel nu ook stuk, en om het compleet te maken dacht de gimbal het landingsgestel na te apen..:mad:

sjah.. ik vind bouwen bijna leuker dan vliegen.. het is alleen een beetje jammer dat mijn multi's dat ook weten!;)

morgen maar eens de firmware er opnieuw op gooien en alles opnieuw calibreren enzo..
dan een tijdelijk landings gestel maken en weer proberen.:p

gaat goed komen...
:help:
;)

Laatst bewerkt:
hahaha! gaat goed komen..

nog ff met 4S lipo's geprobeerd. maar ook weer komt de hexa naar beneden na een korte tijd. lipo's zijn amper aangesproken. aan de lader gaat er maar 1.2 amp in..
de esc's zijn geprogrammeerd voor NI-XX met low cutoff, dus dat is het ook niet.
motoren worden wel goed heet.. denk dat daarom de boel inzakt.
kwam dus weer hard naar beneden en de gps module vloog er af, en de nylon schroeven waarmee de doos voor de Fc vast zit braken ook netjes af. :(
ergens in het veld slingert er nog een lipo alarm.. die kon ik niet meer vinden.. misschien leuk voor de volgende meeting "zoek het lipo alarm, en win dat alarm!" :)

ga er denk ik andere motoren op gooien, een paar goedkope "for the time being", en later een paar 30 of 35 series met een berg meer "oemph".
ga denk ik die lelijke [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Donkey ST3508-730kv [/FONT] scoren.
DONKEY730-15199.jpg

Specs:
RPM/v: 730kv
Dimensions: 41 x 28mm
Shaft: 5.0mm
Voltage: 11.1v~14.8v
Weight: 115g
No-load current: 1.9A @ 11.1v
Max Current: 35A
Max Watts: 330W
Mounting Holes: 51mm
Prop Data:
12x6 - 11.1v - 16A - 1060g Thrust
13X4 - 11.1v - 15A - 1140g Thrust
10x5 - 14.8v - 16A - 1180g Thrust

kan ik mij geen bult aan vallen voor $8,85. en dan kan ik rustig sparen voor andere motoren.
voorlopig blijf ik alle tests doen zonder landings gestel, ik heb er van die zwembad slurven onder geknoopt als landings gestel. als de boel weer inzakt sloop ik tenminste niet nog een landings gestel en gimbal.:cool:

het houd je wel bezig zo.. maar eerlijk gezegd vind ik dat ontzettend leuk!
beetje ruziën en uitzoeken.. heerlijk!:p

heb toch nog 2 vliegende quads, dus met mijn vlieguurtjes komt het altijd goed!

nee props zijn te groot vrees ik.
op 3S 12X4.7 worden ze heet en op 4S 12X4.7 ook. wilde 11X4.7 op 4S proberen maar toen was ie al hard naar beneden gekomen..

wel apart.. vol gas geven weten dat je lipo's vol zijn en toch hard naar beneden gaan.
geeft tegenstrijdige gevoelens als het ware. hahahaha
snap niet hoe jullie naza vliegers dat kunnen waarderen.. ;)

en nee de FC grijpt niet in op een bepaalde lipo spanning, dat staat uit en het draadje is niet aangesloten..

Die motors kunnen maar 11 x 4,7 op 2S aan;)

Op 3S zit je met 10 x 4,7 al aan de max. (ik meet altijd met een A-meter)

Voor die Hexa zijn de motoren veel te klein .

Mvg Johan

bedoel je die HK motoren?
die kunnen 11X4.7 op 4S makkelijk aan. rond de 1100 gr thrust, pak daarvan ongeveer de helft: 550Gr. en doe dat maal 6 dan kom je op 3,3KG op half vermogen. de hexa weegt minder dan 3 kilo.. dussssss....

E-Calc geeft ook aan dat dat allemaal perfect gaat met 11X4.7 op 2X 4S 20C 5000mah. kwartiertje in de lucht ongeveer op hover en alles binnen de veilige waardes.
met 10X4.7 op 4S word het allemaal een stuk minder meer throttle nodig om te hoveren, lagere efficiëntie en kortere vliegtijden.
en in de berekeningen op e-calc houd ik een auw aan van 3KG.

ach.. ze zijn onderweg we zien wel... ;)

Nee, die je er op hat/hebt .

En voor die Donkey geldt ook " meten is weten "

Ook HK schrijft die motoren graag beter als ze zijn . ;)

Mvg Johan

ow die ik erop had/heb..
ja ik denk dat de datasheet die ik gevonden had rijkelijk fout was..
ik vond 100Watt verschil tussen de C en N series ook al erg groot..

ach.. live and learn zeggen ze dan he?

voorlopig maar eens gaan sparen voor setje 42ers ofzo..(en nieuwe esc's dan.. dat red ik niet met 40a vrees ik :) )

Back