ja inderdaad, maar volgens mij kan je niet anders
nondeju... da's de goden verzoeken he?
landings gestel naar de vaantjes..

was eigenlijk het landings gestel van de Turnigy H.A.L (Heavy Air Lifter) dacht dat die wel stevig genoeg zou zijn.. nope.. 2,6 kg die snel naar beneden komt sloopt het carbon en desintegreert de plastic verbindings stukken..
goed, weer terug naar de tekentafel voor een steviger landings gestel..
en hoe krijgt Dutch dat nu weer stuk?
voor de tweede keer de flathex uitgeprobeerd.
ik wilde nu alt hold, position hold, rth en autoland proberen.
ik heb mijn 4S lipo's nog niet binnen (morgen wel!

) dus 2 3S 5000mAh 30C in parallel erop gefrot en gaan met die banaan.. euhh.. flathex..

niet al te veel.. de boel zakt heel snel in.. en de hex komt dan dus heel snel naar beneden..

lipo alarm gaat niet af, maar de lipo's trekken het gewoon niet meer.. interne weerstand word te hoog denk ik ofzo..
ding vliegt ge-wel-dig zonder een instelling te veranderen, afgezien van het feit dan dat ik netjes mijn eigen frame ontwerp heb ingevoerd in de editor.
appeltje eitje! zooooooooo simpel! je kan nu ieder frame ontwerp maken, invoeren in de editor en klaar!
aangezien hij geweldig stabiel vliegt was het tijd om de extraatjes eens te proberen. zoals gezegd de vluchten zijn erg kort dus snel proberen was het devies!
ding eerst lekker lang aan de spanning laten staan voor een 100% zekere satelliet fix.
right, alt hold zou het niet goed doen onder de twee meter vanwege de veen/heide grond waar ik boven vlieg, maar veel hoger durf ik het ook niet te proberen.. maar goed.. ding op 3 meter in de lucht gehangen en alt hold in combi met position hold proberen. (zitten samen op 1 switch)
flathex blijft mooi op hoogte.... en gaat er op zijn gemakje schuin naar links/naar voren vandoor.
3 keer geprobeerd, 3X in exact dezelfde richting ervandoor gaan..ongeacht van waar de neus toe wijst. altijd dezelfde richting bij mij vandaan.
moet toegeven, hij is wel constant wat dat betreft.
owkee.. dan maar go home proberen!

hexa in de lucht gehangen op ruwweg 20 meter bij mij vandaan en 3 meter hoog in de lucht.
schakelaar om en....
geen hoogte winst..... wel gaat hij netjes.... exact dezelfde kant op waar hij ook al heen wilde met position hold!

ziet er wel mooi uit hoor dat constante gedrag.. maaruh... da's niet de bedoeling he?
nou nog snel ff carefree testen!
check... lipo's zakken weer in en de hexa dus ook...
laatste stukje van het landings gestel nu ook stuk, en om het compleet te maken dacht de gimbal het landingsgestel na te apen..
sjah.. ik vind bouwen bijna leuker dan vliegen.. het is alleen een beetje jammer dat mijn multi's dat ook weten!
morgen maar eens de firmware er opnieuw op gooien en alles opnieuw calibreren enzo..
dan een tijdelijk landings gestel maken en weer proberen.
gaat goed komen...
:help: