flatbed trailer ombouw

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door subie prins, 1 okt 2010.

  1. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hierbij een bouw met aanpassing van een flatbad trailer , had nog wat ideen en dacht dat gaan we uitvoeren , mede ook dat ik nog een jeepdolly wil maken had ik assen nodig en deze zitten onder de flatbad trailer , leuk idee maar toen bedacht ik me dat de flatbad dan geen assen meer zou hebben en vond het zonden om hem dan niet te gaan gebruiken , een paar assen bij menckhof besteld en deze er onder geplaatst :

    het pakket in onder delen en de assen

    [​IMG]

    [​IMG]

    De assen geplaats of het paste en twee hoeklijntjes pas gemaakt om de assen te monteren

    [​IMG]

    Het resultaat als hij op z'n wielen staat , voor de hoogte een truck er voor gehad om te controleren of dit wel klopte , en het past , de achter vering opgevuld met busjes en de hoogte is goed

    onderkant

    [​IMG]

    op z'n wielen

    [​IMG]

    Er moet nog wel het 1 en ander in elkaar geschroefd worden en gespoten maar vond het al erg mooi worden zo :D

    word vervolgt ;)

    grt ivar
     
  2. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ben benieuwd wat het worden gaat.
    bij deze ben ik dus aangemeld op dit topic.
    suc6
     
  3. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    De trailer staat nu in de verf en te drogen , word oranje met wat deeltjes grijs en de planken worden met de tijd wat donkerder gemaakt , nu de hoek lijnen van de assen nog in kleur en dan wachten tot alles droog is en we kunnen weer gaan schroeven , zal kijken wat ik op de trailer ga zetten , loop met het idee om er een container op te zetten als lading in ieder geval multi functioneel te gebruiken

    Naast deze trailer ga ik brain stormen over een jeepdolly , heb al wat foto's gevonden nu nog de basis naar eigen idee maken , als ik er aan begin zal ik dit hier ook bij zetten mede wanneer ik met de dieplader wat ga doen , hou ik alles overzichtelijk in dit topic bij ;)

    grt ivar
     
  4. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Twee foto's :

    [​IMG]

    De twee hoek steunen voor de assen , alle gaatjes geboord en afgebraamd en ook deze hangt te drogen

    [​IMG]

    Na het weekend gaan we weer verder met hobby'n

    grt ivar
     
  5. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Weer wat schroefwerk gedaan :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog verlichting maken en de spatlappen achter en hij is voor zo ver gereed dan focussen op de jeepdolly

    grt ivar
     
  6. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Hoi meneer prins,

    Nou das een klappend kleurtje geworden, als je die niet ziet aankomen weet ik het niet meer.
    Ziet er goed uit en suc6 verder
     
  7. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Thanks :) , de kleur valt inderdaad op en is bewust , past mooi achter mijn trucks aangezien die ook blauw met oranje zijn en vind t wel wat hebben haha ben uiteindelijk toch een prins ;)

    Zal me nu gaan richten op de verlichting en nog wat details .

    Grt ivar
     
  8. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Hoi Ivar,

    Heb net ff je album bekeken en idd het past super bij elkaar.
    Nu ik ook zo gezien heb dat je de gril van een scania in 2 kleuren hebt,
    Hoe heb je dat afgeplakt want het ziet er strak uit.
    Heb je wat tips voor me? ik wil die dieper liggende gedeeltes van de gril spuiten.
    Ben nu al bang om het te verpesten.
     
  9. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    De grill spuiten

    Heb alles netjes afgeplakt , daarna gespoten even gewacht en toen meteen de tape er af gehaald , zo ontstaat er de minste kans op randen door de tape

    Mooist is als je echte afplak tape gebruikt , in de tape soorten zit nogal wat verschil , sommige lijmen van tape kunnen reageren op verf , en je zal zelf moeten knippen en plakken , de randen die afgeplakt moeten worden opmeten en dan je tape op maat knippen .

    ergens op het forum staan daar nog meer tips over .

    En verpesten dat valt mee , t's veel oefenen met afplakken eer je gaat spuiten en de verf niet te dik opbrengen , en als het wel fout gaat , de verf kan je er zo weer afhalen door gebruik van auto rem olie (dit lost verf op zonder t plastic te beschadigen) en fijn schuur papier kom je ook een ent mee.

    en een belangerijke tip gebruik voor alles wat je in kleur spuit de zelfde soort verf , ik gebruik nu de goedkope huis merk van een bouwmarkt en het werkt prima , het beste werkt de tamiya verf zelf maar die vind ik te duur .

    ook voor verf ideeen staan er tips op t forum.

    Wat het aller belangerijkst is geduld ;)

    Succes met je scania project

    grt ivar
     
  10. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Thnx voor je uitleg hier kan ik wel wat mee.
    jij ook nog suc-6 er mee.
     
  11. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Aangezien ik wacht op wat electronica voor de trailer zijn we begonnen met de jeepdolly , eerst de assen in elkaar gezet en toen met aluminium u profiel een frame gemaakt

    [​IMG]

    De aluminium profiel had ik van me pa gehad , deze heeft hij over gehouden van laden kasten waar ze in zaten , mooi formaat en erg bruikbaar.

    Na wat boor en schroef werk alvast het frame van de schotel gemonteerd en twee achter stukken gemonteerd maar deze gaan er af en er komt een vlakke balk tussen van een kinghauler .

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu nog brain stormen over de rest maar dat komt goed , in ieder geval is de start gezet.

    grt ivar
     

Deel Deze Pagina