Fleetweek San Francisco 2009

Afgelopen week was ik in San Francisco en ben ik ook op de vliegshow (10, 11 okt) geweest op de Fleetweek.

Verschillende shows van o.a. Sean D. Tucker, The Collaborators, The Patriots Jets en de Blue Angels.

Op zaterdag moesten ze de show van de Blue Angels helaas door de laaghangende bewolking vroegtijdig stoppen. Op zondag hebben ze echter de volledige show kunnen vliegen, echt geweldig!

Hier wat foto's die ik op internet vond, zelf had ik helaas geen camera bij me.
San Francisco Fleet Week Photo Gallery by Bill Taylor at pbase.com

San Francisco Fleet Week 2009 | xlcrmlx on Xanga

San Francisco Fleet Week 2009 – Friday Practice was the Best Time to See the Blue Angels San Francisco Citizen

Tijdens die show staan praten met een piloot/instructeur die zelf een Sukhoi en een Pitts S2C heeft. Toen ik vertelde dat ik een RC model van de Pitts Model 12 heb nodigde hij mij uit om mee te vliegen in een echte Model 12 van een kennis van hem. De volgende dag hebben we met deze kist gevlogen:

2ndFlight3.jpg

Voor meer info over deze kist zie ook: http://www.wired.com/geekdad/2007/03/like_an_rc_plan/ en http://2wings.com (zoek in categorie Airplanes, dan nummer 32)

Erg indrukwekkende kist, mooie stermotor met een supergeluid. Toch heel anders vliegen dan de Extra 300L waar ik vorig jaar in heb gevlogen. De Extra voelt zo licht aan dat het bijna uit zichzelf vliegt, je kunt die rustig relaxed vliegen, maar ook extreme aerobatics mee doen. Deze Pitts is een kist waarbij je voor je gevoel meer aan de stick moet 'hangen' om het 'beest' onder controle te houden.... Wederom een geweldige ervaring. Zelf een Roll en een Looping mogen doen. Bij het aanduiken voor de looping kwam er echter wat brandstof uit de tankdop, waardoor we helaas vroegtijdig terug naar het vliegveld zijn gegaan. Bij terugkomst bleek het rubber van de tankdop uitgedroogd te zijn. De eigenaar van deze kist vliegt blijkbaar liever met zijn Jet waardoor er met de Pitts te weinig gevlogen wordt.

Verder hebben verschillende klanten van mij weer mee kunnen vliegen in de Extra 300L's van Team Oracle. Een unieke ervaring waar men lang over na blijft praten.

Laatst bewerkt:
Back