Fleischmann 125/4

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door klaazz, 1 dec 2014.

  1. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    Twee weken geleden een Fleischmann 125/4 gekocht, ik had al diverse Wilescomachines gehad en wilde eens een ander merk.
    Mooie (bijna, op het laddertje na) complete machine op marktplaats gevonden.
    Pracht ding om te zien!
    De onderste peilglas-afdichting lekte dus het peilglas gedemonteerd en nieuwe O ringen geplaatst, voor de zekerheid met loctite gemonteerd.
    Toen nog even de persafsluiter vastdraaien......de stoomleiding knapte ineens uit ronde huis van afsluiter......het zweet brak me uit, ben niet zo'n soldeerder en al helemaal niet aan zo'n mooie oude machine.

    Soldeerspullen erbij, schoongemaakt, ouderwetse S39 erover, heet gestookt en drupje tin erbij, ging perfect.

    Vanmiddag de moed gevat om de ketel op te stoken, geen lekkages!
    De machine draait mooi, goed regelbaar.

    Ik vind het alleen vreemd dat de condens niet fatsoenlijk wordt afgevoerd zoals bij bv een D20 van Wilesco. Het komt er nu zomaar uit lopen op de plaat, smeerboel.

    Nu alleen nog een laddertje opzoeken.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Fleischmann

    Klaazz,

    :thumbsup:

    en zelf een laddertje maken? Blijkbaar kun je goed solderen
     
  3. Monster Diesel

    Monster Diesel

    Lid geworden:
    28 jan 2012
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Het Gooi
    Ik vind hem mooi, mooier zelfs dan wilesco. Het valt mij op dat die dingen echt geen cent waarde meer hebben he, je kunt de leukste dingen van mp halen voor weinig geld, de markt is zeker verzadigd. Ik heb er zelf nog een hele rits, en hou ze daarom maar, je beurt er niks voor. ''marklin'' is ook erg mooi, daar moet hier ergens nog een draadje van slingeren....

    Een laddertje maken klaaz, van mooi dun messing of iets dergelijks?

    Monster
     
  4. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    Ik heb op MP al replica laddertjes gezien, speciaal voor dit model, die gaat het worden.

    En de prijzen, wisselend, Wilesco is wel echt een groot aanbod in voor weinig maar de andere merken gaan nog wel aardig.
    Marklin, ja mooi, zeker de grotere modellen, ook grote prijzen.....
     

Deel Deze Pagina