Flight modes in pylon racen

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door tjarko, 1 jan 2015.

  1. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.037
    Ik heb sinds heel kort een nieuwe zender (jeti DS14), met voor mij voor de eerste keer de mogelijkheid flightmodes te gebruiken.
    Tot dusver gebruikte ik enkel dual rate, maar nu zijn de mogelijkheden schijnbaar oneindig.
    Een voordeel van flight modes is in elk geval onafhankelijke trim standen.
    Maar hoe zet de die het beste in, op een losse schakelaar, of op het gas?
    En met veel of weinig inschakel vertraging?

    Wat is handig? ( voor E2K, en F5D in min geval)

    Graag jullie ervaringen,

    Tjarko
     
  2. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Als je alleen dual rate gebruikt, zou ik het op een schakelaar zetten zoals je het altijd al gehad hebt. Flightmodes is alleen handig als je de hele configuratie van het vliegtuig wil veranderen (spoilerons, snap flaps ect). En dan zou ik het nog op een driestanden schakelaar zetten, en zeker niet op het gas.

    René
     
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Afgaande op mijn ervaring uit het 7S Nicad tijdperk zou ik me in kunnen denken dat je op een aparte schakelaar 3 flight modes programmeert, de middelste voor de normale vlucht, schakelaar voorwaarts met iets meer up voor de start, en terug met iets meer up en wat meer uitslag voor de landing.
    Nooit op de gasknuppel, maar apart.
    Mijn flight modes voor F5B en F3F zitten op een 3-standen schakelaar op de hoogteroer knuppel, altijd in bereik zonder je vingers van de knuppel te halen.

    Rick
     
  4. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    Ik gebruikte 2 flight modes voor mijn slipher (normaal en race), gewoon op een schakelaar geprogrammeerd. voor laps vliegen gebruikte ik race en voor landen gebruikte ik normaal. Het verschil tussen deze 2 modes was vooral de uitslag van de roeren en ook differential in de ailerons. Qua trims had ik de ailerontrim als global staan zodat ze in beide modes gelijk was. en de hoogteroertrim had ik apart per flight mode zodat ik deze iets meer down had staan in de race mode.
     
  5. koelma

    koelma

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Zevenhoven
    Beste Tjarko,
    Sinds vorig jaar vlieg ik met 2 flight modes op mijn slipher (normaal en race) en op mijn EF1. Wat soms wel lastig is dat je in de hitte van de strijd vergeet welke stand de schakelaar staat en dus onvoorspelbaar gedrag krijgt.
    Wat een heel goede tip van Peet was om de flight modes te koppelen aan je gas. Dat heb ik gedaan en dat vliegt geweldig !!!! Extra uitslag voor het landen <15% gas. Nooit meer vergeten !!!
    groet,
    Frank
     

Deel Deze Pagina