Flight on music...help!

Hoi,

Zoals vele al weten vlieg ik dit jaar mee met de 3D Masters. Nu ben ik bezig met mijn flight on music te monteren maar het wil niet echt vlotten. Ik heb nog even (tot de 31ste mei) mochten jullie nog goede nummers voor een flight on music weten die bij mijn vliegstijl past (meer Curtis style dan Szabo om even een idee te geven) let me know!

Alvast bedankt!!!

Michiel.

Iets hamerigs voor het begin doet het altijd leuk zoals "the Eye of the Tiger" van de rocky film. Maar dan anders, want die is al veel gebruikt.

Wat mij voor jou erg leuk lijkt zijn klasieke stukken.
Iets tokkelend zoals een harp tijdens een pirouetting wall of death.
Ik zag net de reklame van Jameson smooth whiskey met de coole harp speler.

The prodigy heeft bijvoorbeeld al veel elementen in de muziek die je kunt gebruiken. Rustige en agresieve stukken.
Het stuk van "smack my bitch up" met de oosterse zangeres uithaal kun je wel leuke dingen mee doen.
Das lang, bouwd op qua spanning, en dan de pounding bass......

Of een bekend dramatisch muziekje van een spel zoals Unreal Tournament of War of Worldcraft... Een beetje zoals danny Szabo met Mario Brothers maar dan wat actueler.

:music:

Nog wat actuele inspiratiefilmpjes:
RunRyder - 2008 - 8th Annual Las Vegas Fun Fly and Contest - Event Home Page

Heeft iemand die muziekjes van Unreal tournament en WoW misschien? Ik ben slecht in het downloaden van muziek namelijk...Ik weet niet waar ik het halen mowt.

Wat ik zelf dus in gedachte heb is het liedje van het spookslot in de Efteleing ofwel La dance macabre van Camille Saint Saens. Dat is een klassiek muziek stuk met het verschil dat de Efteling versie wat sneller is. Maar ik kom niet lekker uit met figuren bedenken op de muziek...

Misschien moet ik nog langer luisteren... :-)

Greetz,

Misschien niet afwisselend genoeg qua tempo, maar dit zouden opties kunnen zijn;
Aerosmith - Love in an Elevator (vooral stukjes geschikt als je een compilatie gaat maken)
Underworld - Born Slippy (ook hier kan je 't best stukjes uithalen, denk ik)
Erick E - The beat is rocking (stukjes uptempo kan je hier uit halen)
DJ Madkillz - Rip it up

Mocht je hier de mp3's van nodig hebben, laat maar weten! :D

Michiel,

Ik heb er al een aantal gemaakt van die FTM samples... Ik had namelijk vernomen dat er afgelopen weekend ook een FTM gehouden zou worden. Kk had er waarschijnlijk toch niet aan megedaan wegens gebrek aan vliegkunsten maar heb al wel een paar muziekjes gemixt. Creativiteit ligt het niet aan, m'n vliegwerk wel...

Ik zal ze je wel mailen. Misschien heb je er wel wat aan.

Groeten,
Tjerk ;)

Laatst bewerkt:
Als ik jouw skills had maar nog steeds mijn eigen smaak:

Dimmu Borgir - Puritania
Dragonforce - Through fire and flames(zal Tjerk het wel mee eens zijn, dit hoorde ik zaterdagavond nog bij hem als slaapliedje)

Wat rustiger:
Guns's Roses- Sweet child of mine (lekkere intro)
Linkin Park- Breaking the habit
Muse- Map of the problematique

Carmina Burana - Carl Orff
In A Gadda Da Vidda - Iron Butterfly

2 historische klassiekers, met zowel snelle als bombastische stukken.

Als ik jouw skills had maar nog steeds mijn eigen smaak:

Dimmu Borgir - Puritania
Dragonforce - Through fire and flames

Met die klere herrie krijg je gelijk 0 punten...

Michiel, ik denk dat jij het meer moet hebben van zo'n vlucht als Dominik, krijg er naar 100 keer kijken nog kippenvel van, zo mooi!

Ik had gisteren de hele mail klaar staan. Valt mijn verbinding weg.. Weg mailtje..
Ga het vandaag nog een poging geven, maar muziek toevoegen is niet gelukt, bestanden te groot..

Groeten,
Tjerk

Laatst bewerkt:
Opeth - Baying of the hounds (Take off, snelle figuren)
Overseer - Velocity Shift (Wat meer stampen, figuren in de kleine ruimte)
Walsmuziek - Lange figuren (Snake, funnels, piroloops ed)

Ey Michiel, moeten we nog komen cheeren ;)

Groetjes,

Ton.

Hoi Tjerk,

Idd die vlucht van Dominik is echt super!

Ik vind in twee opzichte knap wat hij daar laat zien: Hij kan natuurlijk super goed vliegen en ik vind het super knap dat ie die muziek heeft gevonden want dat is echt super muziek voor een FOM.

Naar zo'n muziek stuk ben ik dus ook op zoek, veel ritmische wisselingen zonder dat dat dan weer lang duurt zoals in de meeste muziek, ik zoek verder....

Ik ga nu alle suggesties eens proberen te vinden en te luisteren, iedereen bedankt tot zover!!!

Michiel.

Dat stukje van Dance Macabre heb ik ook gebruikt toen ik bij 3DM mee vloog,is een leuk stukje waar je bv tictocs(zijdelings of een tictoccende snake )op kan doen :-)

Of iets van Jive bunny and the mastermixers/ of twist again of dj mystic met unchained melody etc...

En als je bv wat mixen download van Ben Liebrand,daar zitten leuke intro's bij waar je weer stukjes van kan gebruiken.

Als je me je mailadres stuurt,zal ik wat mixjes sturen die ik gemaakt heb,mischien heb je daar wat aan...

Groeten,
Marcel

Laatst bewerkt:
In hoeverre ben je zelf goed in het knutselen met muziek? In dat geval zou je namelijk je eigen mix kunnen maken. En dat heeft ook zo zijn charme... :D

Knutselen lukt wel, een mix maken behoord dus tot de mogelijkheden :-)

@Marcel, ik had jouw mailadres wel dus ik heb je net een mailtje gestuurd.

Greetz

Ik zou zowiezo een mix maken, een vlucht op 1 nummer is wel erg moeilijk omdat een nummer toch vaak steeds het zelfde is. Curtis heeft het dus wel knap gedaan afgelopen jaar op (zo goed als) 1 nummer, maar het verveelt wel sneller. Ik vind de FTM van Bobby Watts en Lukas Riva ook ERG gaaf! Daar zitten zo'n 5 nummers in gemixt elke keer met een ander tempo/genre. Dat maakt het spannend om naar te kijken/luisteren en je maakt het jezelf een stuk makkelijker!

Groeten,
Tjerk ;)

Dit weekend in Venlo laten zien op ons Jubileum? :yes:
Mooie geluidsinstallatie en publiek. Net echt.
Als je zin hebt tenminste.

Back