flight simulator

• Topicstarter Topicstarter skelet112
  • Startdatum Startdatum
S

skelet112

Guest
hallo.

ik heb vandaag net me e sky lama v4 binnen gekregen en wilde graag wat oefenen voor ik echt ga vliegen.
ik probeer nu de flight simulator (FMS) op te starten en als ik dat gedaan heb moet ik met het toetsenbord sturen etc.
het is mijn bedoeling dus om het met de afstandsbediening te doen.
wie weet hoe en waar ik dat moet instellen(ik heb het kabeltje)
oh en moet de afstandsbediening aanstaan?

In de meeste gevallen moet/hoef je PPJoy helemaal niet te installeren, gewoon kabeltje in de zender, zender aan en in een USB-poort pluggen ... computer roept "bliep" "bliep" nieuw apparaat gevonden ... hid interface ... apparaat kan gebruikt worden ... in het configuratiescherm onde "spelbesturingen" moet hij nu te vinden zijn, hier goed instellen en bij FMS onder bediening kiezen voor "analoge joystick" en deze calibreren ... en dan gaan met die banaan ...

zit met een probleem ,mijn computer herkend mijn zender niet

hij wil niet werken op de flight simulator

computer zegt nieuwe hardware gevonden en dan zegt die usb apperaat wordt niet herkend

hoe kan ik dit oplossen kan nu niet vliegen met mijn zender:mad:

Ik ben onbekend in heli land, wie is er bekend met de instellingen op de pc.
Van Aerofly Professional de lux, van Ikarius.
Alles werkt GOED MET DE RECHTER STIK. OMHOOG EN OMLAAG DRAAIEN L EN R.
Maar L op de zender is het niet goed,doe ik de stik naar voor, gaat DE HELI achteruit en VV. Wil ik L om moet de stik naar R en vv.
HET ZAL EEN VINKJE ZIJN MAAR WAAR.

niemand die mij kan helpen met mijn zender die niet werkt op de pc???

kun je de zender ook resetten op een of andere manier?

hij werkte wel even in het begin toen ik hem aansloot alleen werkte de linker stick niet

omhoog en omlaag ,de rest werkte wel toen heb ik de usb kabel uit de pc getrokken

en opnieuw erin gedaan toen kon de computer de zender niet meer herkennen doet nu niks meer

tot nu toe nog geen resultaat

Laatst bewerkt:
Ik ben onbekend in heli land, wie is er bekend met de instellingen op de pc.
Van Aerofly Professional de lux, van Ikarius.
Alles werkt GOED MET DE RECHTER STIK. OMHOOG EN OMLAAG DRAAIEN L EN R.
Maar L op de zender is het niet goed,doe ik de stik naar voor, gaat DE HELI achteruit en VV. Wil ik L om moet de stik naar R en vv.
HET ZAL EEN VINKJE ZIJN MAAR WAAR.

heel even ge googled leverde de handleiding op:
www.ipacs.de/download/manualen.pdf

volgens mij staat op pagina 15 het antwoord (reverse even aanvinken)

Veel plezier!

Maarten

weet iemand die een esky zender 35mhz werkend krijgt op de pc

mijn computer kan nog steeds de zender niet installeren ,herkend de zender niet:(

Laatst bewerkt:
eindelijk mijn zender doet het op de computer moest de kristal eruit halen:):)

maar nu heb ik een ander probleempje alle knopen staan verkeert om

dus omhoog is omlaag omlaag is omhoog net andersom :confused:

weet iemand hoe ik dat moet veranderen??? ik heb een mode 2 zender

dus links is gas omhoog en omlaag

Hangt helemaal van je simulator af...

Ik ben nog lang geen expert maar het stond bij de twee simulators die ik tot nu toe heb gebruikt steeds sbij de calibratie in de buurt.. en ook de toewijzing van de kanalen aan de verschillende fucties. Ik zou daar gewoon even naar zoeken. Zit vast ergens bij een "control" menuutje..

Maarten

Hangt helemaal van je simulator af...

Ik ben nog lang geen expert maar het stond bij de twee simulators die ik tot nu toe heb gebruikt steeds sbij de calibratie in de buurt.. en ook de toewijzing van de kanalen aan de verschillende fucties. Ik zou daar gewoon even naar zoeken. Zit vast ergens bij een "control" menuutje..

Maarten

ben er al uit maarten ;) moest twee vinkjes aanklikken :) ik had ze allemaal aangevinkt :lol:

Ga je met FMS aan de slag steek dan de USB stekker in je computer, waarna je FMS opstart. Je ziet vervolgens het op de vorige bladzijde getoonde venster. Als eerste kies je in het menu ‘Bediening’ de optie ‘Analoge bediening’. Je krijgt dan een keuzemenu waarin je de optie ‘Joystick interface’ kiest. Vervolgens klik je op de knop ‘Toekenning / Kalibiratie’ in het venster wat vervolgens wordt getoond.

Neem in dat venster vervolgens onderstaande instellingen over. Ze zijn geschikt voor mode 2 besturing.
http://www.flyhoneybee.nl/honeybee/img/fms1.jpg

Lukt het niet, wijs dan in eerste instantie niet alle kanalen toe. Begin in dit geval alleen met de throttle- en rudder-stick. De andere sticks wijs je toe aan een niet gebruikt kanaal (bijvoorbeeld 8). Met andere woorden wijs de kanalen (zie bovenstaande schermafdruk) 1 en 2 toe aan kanaal 8. Lukt dat ga een stap verder en wijs alleen kanaal 2 toe aan kanaal 8.

Groeten
Martin

Back