Flightcontrol board voor x-bl quadcopter gezocht

Discussie in 'Multicopters' gestart door Arie de Koning, 17 jan 2018.

  1. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    beste lezers.
    Ooit begon het met een Silverlit x-ufo. Speelgoedwinkel. Quadcopter. Grijze ringen en alles best knullig maar een begin. Mechanische gyro die vreselijk snel kapot ging

    De ontwikkelaars kwamen uit Duitsland volgens mij en ontwikkelen hem stapje voor stapje soort. Piezo gyro. Later nieuw moederbord carbon frame. Alu motor houders( oa voor koeling en kogellagers. Etc etc en carbon frame. Later nog meer upgrades. Brusless motoren. Bijbehirende regelaars. En dat was best high tech allemaal toen.
    Frames en motoren en regelaars worden volgens mij nog steeds gebruikt. Oa bij MIT. Er zijn videotjes van met AI. Kunstmatige intelligentie. Zwermen UFO's etc. Uiteraard zal de electronica niet meer lijken op die van toen. Basis voldoet blijkbaar nog prima..

    Wie kent dit nog???? Heb al die oude motoren. Houders Etc ook nog

    Nu heb ik dus nog 2 complete sets liggen. Frames. Motoren ( hacker 1000kv, 8 A). Regelaars. 12C bus.carbon frames. Etc etc maar de controle electronica is vergeleken met nu best primitief.

    Wat zou het mooi zijn om dat een zo goed mogelijk passen moderne intelligente flightcontroller in te zetten.
    Liefst GPS. Programmeerbaar way points. Cam etc. Regelaars eraan en motoren. Is het frame. En gaan......

    Ik ben er een tijdje uit en door de bomen in het contollerbos ben ik het even kwijt. Wie wijst mij in de goede. richting. Liefst zoveel mogelijk plug en play ( 12 c aanstutingen en zo)

    Heel benieuwd ook of er meer modelbouwers de ombouw hebben gewaagd.

    Intussen wel met andere dingen gevlogen en heb nu veel lol van mijn Spark.
    De Mavic trekt ook heel erg.

    Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina