Flightcontroller voeden via ESC of losse BEC?

Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje aan het rondsnuffelen op het forum en mezelf zo veel mogelijk aan het bijleren aan de hand van de diverse set-ups die ik op het internet zie.

Ik ben nieuw in de quad-wereld (sowieso in het modelvliegen) en wil mezelf goed uitdagen door zelf een mini te bouwen, ik heb dan ook alle onderdelen besteld (als het goed is komt het eerste pakket van HK vandaag binnen :) )

Nu heb ik echter een vraagje;
Er is een Naze32 full onderweg maar ik zat te kijken hoe ik deze het beste kan voeden.

Ik lees dat je normaliter de leads vanuit je ESC gebruikt maar ik lees ook dat een losse 5v BEC gebruikt kan worden (hier kan ik dan ook m'n FrSky en led-strips mee voeden denk ik) Heeft natuurlijk wel als voordeel dat je FC blijft werken als je ESC *poof* zegt...

Wat is jullie idee?
1) gebruik de leads van de ESC's
2) gebruik een losse BEC voor 5v

Al vast bedankt!
(en sorry als dit een domme vraag is, ik wil het zeker weten voor ik alles aansluit en geen *poof* horen als ik m'n lipo aansluit ;) )

Is in mijn optiek geen domme vraag.. er zijn er meer die al jaren met dit vraagstuk worstelen.
Zelf houd ik aan, dat goedkopere modellen met sowieso plaats gebrek, gewoon de BEC van de regelaar(s) gebruikt wordt.
Echter voor mijn grotere, duurdere FPV toestellen gebruik ik een aparte low noise BEC.
Dit heeft me een x gered, toen de ESC/bec na jaren er de brui aan gaf en dit met een flinke rook ontwikkeling liet blijken. (soort condensstreep achter de kist aan).
Achteraf bleek de oorzaak een aantal kort achter elkaar aan de orde zijnde failsafes, waarbij de motor telkens op toeren kwam en op de rem sloeg... daar kunnen soms fets slecht tegen.
Vanwege de aparte BEC was het mogelijk te blijven sturen en de kist zonder verdere problemen te redden.
Vaak is een BEC in een ESC nu niet bepaald vrij van rimpel/storing en in geval van het gebruik met een video camera en VTX, AP. etc, wil je dit niet in de buurt hebben.