Flightmax saddle lipo's

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar nieuwe saddle pack Lipo's voor mijn 4 WD buggy.
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de Flightmax 5700 saddle pack lipo's?
Voor off-road gebruik zijn de Flightmax 4000 stick packs prima, ik vroeg me af of
de saddle lipo's ook voor dit doeleinde geschikt zouden zijn.

Groeten

Hans

Als de stickpacks goed werken zullen de saddle-packs dat ook doen. Zijn dezelfde cellen dus... Dat zijn die Zippy lipo's toch? Ik zit er zelf aan te denken om deze volgend jaar in de Pro10 te gebruiken dus...

Let ook altijd op de hoogte. Saddles van meer dan 5000 mAh zijn meestal 32 ipv 23 mm hoog.
En de plaats van + en - is ook soms anders tussen merken, dus dat bekijk ik ook (in het vervolg altans...)

Dat kan bij een off-road een probleem zijn idd, bij een Pro10 niet. Daar heb je ruimte zat. Dus voor je 4wd buggy zou je even de max. hoogte moeten bekijken en dan de maat van de cellen erbij...

zippy saddle

Hallo allen,

Naar de maat had ik al gekeken, ik kom met mijn bovendek niet in de knoop (B44)
volgens mij, nog ff een keer secuur nameten.
Alleen moet ik andere battery posts maken, die zijn wel te kort.
Maar daar vind ik wel iets op.
Het is geen geld voor een saddle lipo, en als iets te mooi is om waar te zijn.............
is het te mooi om waar te zijn!

Groeten

Hans

misschien een paar stukken klittenband op een oft andere marnier vast maken? ik zit er zelf aan te denken om met wat "industrial grade" klittenband te gaan klussen in mijn slash als ik lipo brushless ga... (Iemand enig idee hoe LVCs reageren op parallele accus???)

lvc op parallele accu's hetzelfde als normaal
mijn accu bestaat namelijk uit 4 cellen van 4Ah maar het is een 2cell 8Ah accu
dat is dus serie en parallel tegelijk
het enige verschil tussen mijn accu en 2 parallel is dus dat er draadjes tussenzitten ipv soldeer of iets dergelijks

Inderdaad, gewoon spacers eronder. Ik ging in mijn Pro10 (waar dezelfde posts in zitten als de B44) ook naar dikkere lipo's en gewoon wat spacers eronder en een langere schroef. Als je met je topdeck goed uit komt, gewoon doen. Langere posts zijn er bijna niet of je moet ze zelf maken.

Ik heb tot nu toe ook erg goede dingen gehoord over de Zippy's. Laatste indoor race reed Michel Nijman ermee en die ging zeker net zo hard zo niet harder dan de rest van het veld die met andere lipo's reden.

passen normaal perfect in een b44
heb er ook alleen nog maar goede dingen over gehoord.
de 4000 stickpack heb ik al een tijdje (meerdere packs) en zijn naar mijn mening zeer goed. ze moeten iets vaker gebalanst worden dan mijn orions maar ze kosten dan ook maar de helf (of minder)

joost, je hebt toch al net de intellects? Daar is toch niets mis mee en zouden toch heel het volgend seizoen goed moeten gaan? Aan de andere kant kosten ze ook geen drol en is het proberen waard.:mrgreen:

Klopt Alexander maar ik heb maar twee pakketten en ik wil er toch nog wel een paar bij en voor het geld hoef je het inderdaad niet te laten. Als ik 4 of 5 pakketten heb dan vind ik het mooi... Zoals toen die laatste ZAC waarbij er één pakket kapot ging, dat kan altijd gebeuren en dan heb je er tenminste nog genoeg spare. (was overigens geen Zippy die stuk ging mensen... ;) )

Michel rijd er al het hele seizoen 2009 mee, hij koopt voor zichzelf niet anders dus en je weet hoe goed hij ging de laatste indoor wedstrijd met de GT10...

We hadden het er laatst vlak na de vergadering nog over dat hij dan dus niet met de Zippy's kon rijden aankomende ZAC '10 omdat die niet op de EFRA lijst stonden maar ik denk met de EFRA spec regel dat er veel meer mogelijk is dus...

Back