FLIGHTPOWER BALANCER help?

• Topicstarter Topicstarter wardcoysman
  • Startdatum Startdatum
Ik heb zelf ook nog wat Flightpower lipo's met oude connectors en heb daar zelf een kabeltje voor gemaakt. Je kan hier gewoon een IC voetje voor gebruiken, te vinden op oude moederborden of te verkrijgen bij de lokale electrohandel.

connector.jpg

Toch is dit slecht van Flightpower. Ik heb ook een lipo met zo'n verloopstukje en het stekkertje wat in de balancer moet is gewoon een regelrecht onding, het schiet continu los en je moet er regelmatig aan 'wrikken' om een goed contact te krijgen.

Extra onhandig is het daarbij (maar wel begrijpelijk) dat die snoertjes allemaal zo kort zijn.

hmz , is er geen manier dat ik een ander connectortje kan solderen aan mijn batterij?

jawel, aan een thunderpower of "new" FP balanceer connectortje zien te komen (van een defecte lipo bv),
mag zelfs ook een balanceerconnectortje van een Align/Hextroniks/Flytown lipo wezen (kan rechtstreeks in de balancer)
en die er -met krimpkousjes- aansolderen.

mvg, Z

hmz , is er geen manier dat ik een ander connectortje kan solderen aan mijn batterij?

Tuurlijk wel :D
Opm. je kunt beter aan het harnas solderen dan aan de Li-Po (veiigheid).

Toevallig heb ik onlangs drie oude FP 3S Classic V-Balancer adapter voorzien van JST-XH connectors.

wat doe je dan precies? die connector afknippen en op die FP LIPO plaatsen?

Op het harnas afknippen, kabeltjes strippen (4 x), kabeltjes voorzien van soldeer (4x), connectors voorzien van soldeer (4x), krimpkousjes aanbrengen (4x), de te solderen delen ff (4x) op elkaar houden (in mijn geval JST-XH) met het puntje van een schone soldeerbout (25W), krimpkousjes op de juiste plaats brengen en verwarmen en klaar was Maybe :D

heb mijzelf een adapter besteld :) bedankt voor al de antwoorden

groeten ward

CLOSED

Back