Flightpower herstellen

• Topicstarter Topicstarter GS_Jan
  • Startdatum Startdatum
G

GS_Jan

Guest
Hoi,

In mijn vorig draadje vroeg ik of mijn Lipo 6S nog te laden was. Heb het geprobeerd en één cel lijkt stuk te zijn.
Wie zou dat kunnen, 1 cel van mijn Flightpower Evo 25 3700 mAh 6S vervangen door een nieuwe ? Kennen jullie firma's in Belgie of Nederland die dat kunnen ?

Thx
Jan

GS_Jan zei:
Hoi,

In mijn vorig draadje vroeg ik of mijn Lipo 6S nog te laden was. Heb het geprobeerd en één cel lijkt stuk te zijn.
Wie zou dat kunnen, 1 cel van mijn Flightpower Evo 25 3700 mAh 6S vervangen door een nieuwe ? Kennen jullie firma's in Belgie of Nederland die dat kunnen ?

Thx
Jan

Beetje off topic... KOOP GEWOON EEN NIEUWE AKKU!!! Haal de defecte cel eruit, leg hem 50% geladen weg, en gebruik hem wanneer je een 5S toepassing hebt.

1 cel vervangen van die accu lijkt me niet slim. Er is vast meer beschadigd wat je niet direct merkt. Zoiezo krijg je dan verschil in cellen (ook al heeft ie maar 4 keer gdraait) maar je krijgt geen perfect werkend pack weer. Ook is er een kans dat een soldeer tab afbreekt want is het is best lastig werk. Losse cellen zijn zoiezo lastig te krijgen denk ik.

Sluit ik me bij aan... haal de kapotte eruit en gebruik hem zo.

Voor losse verkoop van 1 cel kun je te rade bij http://shop.rc-electronic.com/
Het zijn dan wel kokam cellen( wat ik altijd gebruik), misschien in de toekomst overstappen op kokam daar die redelijk vlot te verkrijgen zijn.
Bestellen bij de firma is levering Dag +1 na betaling.

in de vorige posting staan de foto's van de accu en de opmerkingen die toen gegeven zijn. Persoonlijk zou die accu bij mij al lang in de kliko beland zijn. Ook een cel vervangen in dit lipo pakket lijkt me toch wel een kansloze aangelegenheid.

Als het dat gecrashte pakket is dan voorzichtig zijn met laden en kijken wat er gebeurt, maar ik geef geen garantie dat het goed gaat, de garantie verviel al bij de eerste letter van deze tekst 8O :) . Ik persoonlijk zou hem in de kliko gooien

Is het een ander pakket, dan zou ik doen wat verschillende anderen je aangeven en dat is die rotte cel eruit halen en verder gebruiken als een 5 cellen pakket. Maar wel de andere cellen goed in de gaten blijven houden tijdens het gebruik en bij de minste of geringste twijfel regelrecht in de kliko deponeren.

Back