flightpower vraagje

hallo, met wat zot en wild te doen met mijn acromaster is de accu vandaag tijdens een vlucht losgekomen. ik deed verschillende negatieve loopings en de accu valt door de cockpit kapje met regelaar en al.natuurlijk richting prop en deze slingerd de accu uit het toestel, een 100 meter verder dan toestel in volle vlucht.raar maar waar de acromaster landt zich zelf. de accu heeft hier door een serieuze deuk gekregen (flightpower 3C 3300Mah) door die prop, de prop was in twee gebroken.heb daarna de accu geladen en er was geen probleem en alles werkte naar behoren.moet ik oppassen met deze accu of kan die een deuk verdragen aub.

Je moet met Lipos Erg Voorzichtig zijn, Ik zou hem nog wel gebruiken maar niet meer in huis laten liggen. Dus verbannen naar de schuur als je hem niet gebruikt. En vooral niet onbeheerd opladen.

Het valt allemaal wel mee hoor. Je pakket is na 'de schade' niet ontploft dus de kans dat ie dat nu alsnog zal gaan doen, is vrij klein.

Even de eerste paar dagen niet binnen opslaan en in de gaten houden bij het laden, als er dan niets gebeurd, kun je de lipo gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

Wil je extra zekerheid, je kunt 'lipo-bags' kopen, speciale zakken waar je lipo's in kunt opslaan welke een eventuele brand voorkomen mocht een lipo om welke reden dan ook toch gaan ploffen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back