Fligth simulator

Hallo

Ik ben missschien van plan een fligth simulator te kopen. Wat zijn de ervaringen ervan en zijn die simulatoren betrouwbaar. En welke ik dan het beste zou kunnen kopen?

bram

goedenmorgen Bram,

er zijn een heleboel sim´s en daar heb ik allemaal geen ervaring mee, niet naders dan eens gezien op een beurs of bij vriende, maar - volgens mij - is Reflex de beste.

Ik heb er iets van € 200 voor betaald en heb er heel veel ervaring mee opgebouwd, zowel qua vliegtuig als nu met heli.

Voordeel vind ik ook dat je met je eigen zender (FC28) kunt oefenen. ik heb nu een JR en daar gaat het (nog) niet mee, ben bezig met de jongens van Reflex om dat in orde te krijgen.

Wellicht dat je eens bij eimand kunt kijken die Reflex heeft? echt een aanrader.

groet
P

PhoenixRC..
Kan standaard met een JR zender gevlogen worden voor zover ik weet.
Mijn DX7 kan ik zonder verloopje aansluiten.
Stuk goedkoper en Gratis updates en extra Modellen.
En wat ik gelezen heb op diverse internationale forums, volgens de meeste die beide bezitten net zo goed of zelfs beter als Reflex (op een enkele uitzondering na ;)).

Eric

Ik vlieg met Aerofly Pro de luxe,
Bevalt mij prima.. kan gewoon met een brakkie controler van Esky vliegen... verrabbezak ik ook niet de potmeters van de MX12.. :D Maar helaas is deze ook niet onder de 100E. :???:

Frans...W

Waar heb je dat gelezen Erik?! Beter dan RealFlight.. daar kan ik me iets bij voorstellen (alhoewel ik dat niet weet ik zou zeggen even goed). Beter dan reflex?! Op grafisch vlak misschien en de simulatie van bladgeluid.
Ik heb zowel Reflex als Phoenix en vroeger even ge-demo'd met RealFlight. Ik kan de vergelijking dus uit eigen ervaring maken.

- Autoroties kloppen gewoon niet in Phoenix, zelfs een 450 kan daar gemakkelijk van 800 naar 2400 headspeed gaan tijdens het dalen. In de praktijk kun je enkel toeren behouden met zulke kleine bladlengtes. Reflex simleert dat correct.

- Inertia van de heli's is niet zo goed. Alhoewel elke update er wel wat verbeterd wordt. Wederom in Reflex zeer goed gemodelleerd.

- Vliegtuigen zijn nog steeds zeer slecht (voor een commerciele sim). Lijkt in de verste verte niet op de werkelijkheid bij de landingen. Stall simulatie dus, dat is een verbeterpuntje. Reflex is weer een tikje te gevoelig. Als je op Reflex leert modelvliegen is het in de praktijk een eitje om nette figuren te doen.

Ik zou zeggen dat wat betreft sec. het simuleren Heli-X beter is dan Phoenix. Minder mooi natuurlijk maar nog steeds beter. Je moet alleen de headspeed van de heli's op normale waardes zetten anders is het een beetje onwerkelijk.

Dus kijk gewoon eens naar Heli-X. Dat is gratis. Bevalt dat niet en heb je een krap/ normaal budget, dan voldoet Phoenix op zich en met alle updates wordt het alleen maar beter.

Phoenix is wat mij betreft voor heli's eenzame klasse.

Edit: minder dan 100? Dan blijft alleen Heli-X over. Zie HELI-X - Homepage

In neem aan dat je in je laatste regel Reflex bedoeld i.p.v. Phoenix?
Met de uitzondering bedoelde ik o.a. jou :D ;)
Ik had al vaker gelezen dat je het er niet mee eens bent.
Maar op alle grote fora in de USA is PhoenixRC erg populair en stappen massaal over van Reflex naar PhoenixRC.
Ik heb zelf nooit met Reflex XTR gevlogen hoor, en misschien vind ik de physics ook wel natuurgetrouwer.
Maar het prijsverschil was mij gewoon veel te groot dus heb ik voor PhoenicRC gekozen.
Voor mij is het een prima trainingsplatform gebleken, zelfs voor het effectief oefenen van mijn eerste kunstvlucht/3d figuurtjes.
Ik vlieg voornamelijk met de heli's.
De vliegtuigen vind ik ook niet echt geweldig, ik kan in de sim zo'n beetje alles hoveren en er bijna alles mee uithalen wat ik wil, en heb in geen jaren meer een vliegtuig gevlogen.

Met 100 Euro heb je bijna PhoenixRc in huis, je moet er wel 35 euries bijleggen ;)

Eric

Ik heb wel beide en vind Phoenix beter omwille van de updates e.d. Maar de physics van de autorotaties kloppen idd niet. In Phoenix kan ik de 450 makkelijk autoroteren, in het echt is dat toch een stuk lastiger. Anderzijds vallen de helis te vaak om na het autoroteren wat ook niet echt de werkelijkheid is, tenminste in het echt vallen ze bij mij niet om... :-)

Maar alle andere physics vind ik ok. Reflex bied niet echt meer waarde, updates zijn schaars en het is te duur.
Phoenix bied ook multiplayer, dat heeft Reflex niet.

Kortom, ik vlieg alleen nog maar met Phoenix.

Back