Flip 1.5 GPS setup

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Flip 1.5 met baro en mag op de plank liggen :D. Nu heb ik toevallig ook een GPS module (uBlox 6m) en een i2c bordje om de GPS met FC te verbinden.

De GPS module en i2c bord komen van Readytoflyquads, de site zegt dat ze al met de juiste settings zijn geflashed en bijna plug and play zijn. Echter was het meegeleverde kabeltje verkeerd en moest dus worden aangepast.

Aansluitingen.
GPS -> i2c
+5v -> +5v
gnd -> gnd
Tx -> Rx
Rx -> Tx

i2c -> Flip 1.5
+5v -> +5v
gnd -> gnd
SCL -> SCL
SDA -> SDA

De FC is geflashed met MultiWii__Flip_PIMPED_GPS van de dropbox pagina van Readytoflyquads. In de sketch heb ik wel een paar aanpassingen gedaan. Zo heb ik #define I2C_GPS_SONAR geactiveerd omdat mijn i2c sonar ondersteund en ik anders multiwii config niet werkend krijg. Ook heb ik in de sketch de GPS baud/seconden aangepast naar 115200 omdat de GPS module volgens de site is geflashed met deze instellingen.

Nu ik multiwii config opstart werken alle sensoren behalve GPS. Ik krijg ook geen pulserende ring om mijn kompas, wat mij verteld dat er geen GPS gevonden wordt? Er zijn geen i2c errors.

Ik denk zelf dat de GPS module en i2c bord geleverd zijn met de verkeerde instellingen. Om deze te flashen heb ik een FTDI breakout bordje nodig die ik binnenkort ga bestellen.

Mijn vraag is, hoe kan ik mijn GPS module werkend krijgen of doe ik nog wat fout?:confused:

Back