Flip 260 electronica

Naast mijn phantom 2 heb ik nu een mini quad aangeschaft, de FLIP 260

Nu ik het frame binnen heb ga ik me oriënteren op de electronica.

Het volgende heb ik al op mijn lijstje staan:

FC: Naza lite ( Ja ik weet van het bestaan van naze32, de afro etc etc, maar ben naza minded en ik wil geen snelheidsrecords breken)

ESC : TIGER S12a simonK

Motoren: Tiger MN1806 of motoren van Cobra
De tigers zijn wat duurder maar de manier van prop bevestigen spreekt mij erg aan, geen lange propmedenemer die indien niet kaarsrecht is voor onnodige vibraties zorgt.
Wat ik het meest belangrijk vind is dat de motor silk smooth loopt. Iemand deze 2 toevallig kunnen vergelijken?

FPV : 200mw foxtech mini (slechts 8 gram) of Immersion 600mw ivm betere penetratie maar wel weer meer stroomverbruik en zwaarder.

PDB: Ik zoek me wild naar een goede PDB, het liefst wil ik het PDB van de blackout mini h quad maar denk niet dat die passend is voor de flip 260 helaas.
Bij redrotorrc.com heb ik een bordje gevonden (mini power distribuiton board w/power filter+vtx+camera inputs rev 2) is dit eventueel wat?

Antennes: DennisK uiteraard

FPV cam: Ook hier twijfel ik nog sterk, ik wil ook als het pikdonker is kunnen vliegen. Op google heb ik een cam gevonden die 0,008 lux als gevoeligheid heeft en maar 4 gram weegt. Ik weet alleen niet of hiermee overdag te vliegen is dan.

Zender: Ik vlieg alleen met naza en multi's dus ben mij aan het orienteren op de DJI zender en ontvanger, is namelijk plug en play zonder een kabelboom (sbus). Balen dat ze geen losse ontvangers verkopen ik heb namelijk al de phantom 2 zender en die schijnt compatible te zijn met de DR16 ontvanger.

Als jullie advies kunnen geven graag!! :D

Ik ben bang dat het pdb wat je wilt niet gaat passen, met die condensator is het net te hoog om tussen de frameplaten te wringen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat het weegt weet ik niet, heb nu ook 4 condensators op iedere motor aansluiting zitten. Zo heeft het hele bordje mogelijkheid om pieken op te vangen.
En 2 step up/downs voor de camera en FC/ontvanger.

full

Niet kopieren he ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou in eerste instantie een 36mm pdb van abusemark gebruiken 36mm Multirotor Power Distribution Board [AFROPOWER_MINI] - 400JPY : abusemark web store
Laat die simplepdb eens 2,5x het gewicht zijn dan is het 8 gram. Een frame als de flip260 dis volgens mij toch al wat zwaarder dan de gemiddelde mini.
M'n andere mini quad is een hammerhead nano en die weegt rtf ~380gr en m'n flip260, dan wel met mobius(~40gr), weegt dacht ik een ~650gr dus op die flip merk je een paar gram meer of minder vast niet.

Ik heb 'm even op de keukenweegschaal gelegd: 640gr incl:
Turnigy nano-tech 1500mah 3S 35~70C 130gr
sony fpv cam
mobius cam 40gr
fatshark 250mw
8cm coax kabeltje
spironet antenne
naze32
frsky d4
bluetooth module
zwt mantis 12a
cobra 2300kv
hq 5x4
Misschien dat die 12awg van lipo naar de esc's nog wat verschil maakt, iets dunner werkt vast ook wel, maar dat had ik liggen.

cobra 2300kv zie lijstje :) en inderdaad wat dikke kabels maar ik bedacht me tijdens het bouwen dat ik het dat maar ging gebruiken in plaats van de pdb en dat is erbij gebleven. Op de lipo's zit 14 dat lijkt me op zich meer geschikt maar of dat nou echt verschil maakt qua gewicht weet ik niet.
edit - Ik zal eens wat losse kabel wegen, gewicht/cm bepalen en dan eens bepalen wat voor verschil dat zou kunnen zijn. - edit 2: gewogen en wat er in de quad zit zal minder dan 25 gram zijn, dat is wat een stuk van 63cm weegt en in de quad zit minder. Ik denk dat als je een laag gewicht wilt dat je of dunne bekabeling moet gebruiken maar dat is met een snelle setup die bv 4x18a verbruikt misschien geen aanrader dus dan beter een pdb gebruiken.

Ik ga het wel herzien als ik misschien andere esc's en/of zo'n simplepdb met stepup ga plaatsen. Nu vliegt ie gewoon goed, ook met die ~6bft vlagen wind op het moment en een paar gram extra is dan geen nadeel denk ik.

Laatst bewerkt:
een blackout miniH + PDBvII + 6" armen (9$p.st)

Probleem opgelost :)

of de PDB van osogrande gebruiken zoals by Heyudude

past perfect zonder OSD in de Flip260 !!
en dan zelf wat ledjes erop maken

Thnx mannen voor de input!!

Vraagje: Ik heb een F550, F450, P2 gehad. Deze waren allemaal super stabiel.
Nu zie ik diverse filmpjes van mini quads en deze zijn all over the place. Nu ga ik twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt haha.
Kan iemand mij wat meer vertellen over de stabiliteit van zijn Flip 260 of vergelijkbaars?

Bedankt voor de input mannen!

Vraagje weet iemand een vervanger voor de blauwe schroefjes die bij de flip 260 zitten?
Deze zijn boterzacht en draaien zo dol. En multirotorparts heeft ze niet op voorraad

Back