flip 260 fpv eerste racing quad

Hallo,
na enige tijd met een zelfbouw met kk boardje te vliegen, en daarna een dji met zenmuse en naza v2 heb ik besloten om toch eens fpv te proberen met een 250size quad.

hier volgt dus een klein bouwverslagje ervan, tips en trick zijn altijd welkom.
ik ben nieuw op het vlak van de naze 32acro(hier ken ik dus nog niets van)

setup

flip 260
naze 32 acro
props 5x3 gemfan
turnigy 1806-2280kv motortjes
ZTW Spider Series 12A OPTO ESC
pdb voor de flip met step up 12v
fpv camera de 1/3 sony effio-v wdr ir sensitive PAL 800tvl-
fatshark predator v2
immersionrc 600mw zender
ontvanger: assan x8R6MP( deze zou ook ppm moeten kunnen dus minder kabeltjes heb ik gelezen?)

de escs zijn nog niet aangekomen, en de lipo's zijn ook nog niet besteld.
ik denk dat ik het best op 3cellen start... maar twijfel nog welke 1300/1500/1800?? ik zie wel, deze zijn toch snel besteld en aangekomen...

ik bouw eraan als ik tijd heb, een mobius heb ik ook wel ergens nog liggen.
groeten Chris

P1040880.JPG

P1040881.JPG

IMG_0541.jpg

Laatst bewerkt:
bedankt,

al enkele kleine dingen gedaan maar het is toch eerst wachten op de escs...

nu zit ik met een vraag/gedacht.
Iedereen monteert zijn accu bovenaan, dit lijkt me kwetsbaar + ik dacht hoe lager, hoe beter voor het zwaartepunt...

ik zou dit makkelijk kunnen doen door de escs op de armen te monteren en de pdb+naze tussen de onderste 2 frameplaten... dit zou goed lukken moest ik iets langere standofs gebruiken 15mm ipv de 10mm...

of is dit zinloos? ik heb de pigtail achteraan gemonteerd maar die is net te lang/kort om mooi uit te komen op de zender, hij komt nu precies uit op de frameplaat, dus hier moet ik ook wat op vinden:)

groeten

naze is toegekomen en beginnen solderen...
toch direct al een vraagje...
er staat op het board een pijltje wat de voorkant aangeeft.
maar als je die zo monteert zit die ene grote connector(met kabeltjes naar ontvanger) opzij op de quad en die steekt uit... ik zie op vele foto's dat er mensen zijn die hem een kwart draaien...?klopt dit?

Klopt. Je kunt 'm een kwartslag draaien. Je dient dan wel in baseflight/cleanflight aan te geven welke kant je het bordje hebt gedraaid.

In cleanflight (volgens mij is het bij baseflight hetzelfde)
Naze32-yaw-adjustment-cleanflight.jpg

Via CLI tabje:
set align_board_yaw = 270 (board met pijltje naar links, vanaf achter bekeken)
set align_board_yaw = 90 (board met pijltje naar rechts, vanaf achter bekeken)

Controleer het zelf even in cleanflight/baseflight of ik het uit mn hoofd goed heb gehad ;)

oke bedankt,

alles voorlopig eens geplaatst;
pdb gesoldeert zoals op hun site.
P1040921.JPG

P1040922.JPG

P1040923.JPG

plaatsing fatshark zender en ontvanger ben ik nog niet zeker van.

ik denk dat ik mn ontvanger boven de naze(aan de onderkant van de top plate) kan bevestigen.

de fatshark:
op de bodomplate = probleempje dat de pigtail net te lang is( om in het gat te passen, anders gewoon de antenne achter de frameplaat...
of ook onderaan de topplate.

P1040924.JPG

P1040925.JPG

deze opstelling is vermoed ik enkel goed voor een 3s setup , wat ik ook van plan ben, ik ben beginnend miniquatter...

Ik zou je antenne niet uit laten komen achter je quad. Als je crashed, wat je regelmatig zal doen :) ga je je videozender beschadigen.
Kleef anders je videozender onder de topplate en zet de 90 ° sma er zo op dat de mannelijke kant net uit een opening in de topplate komt.

Zoiets ;)

0869a1ceb7.jpg

Mvg

Iig niet er achter uit laten steken. Had ik ook gedaan aan dat ging een aantal crashes goed maar toen de VTx naar de haaien. Wel kunnen fixen maar voorkomen is beter dan genezen.

alles werkt nu naar behoren... alleen kan ik mijn ontvanger niet connecteren of krijgt hij geen stroom...

ik heb een futaba 9c super zender met assan module. de ontvanger is een X8R6MP 6kanaals ontvanger. de zender staat op ppm mode, en als ik gewoon stroom +servo's op de ontvanger steek dan werkt deze normaal...

dus ik moet ergens wat veranderen van instellingen, maar kan niet direct vinden wat...
normaal heb je ook maar 4 kanalen, maar moeten de overige 2 ook gebruikt worden voor flight modes?
groeten Chris

hallo, back online:p ondertussen al heel wat uitgeprobeerd. het naze boardje werkt perfect. als ik een andere esc aansluit op het bord werkt hij zoals het hoort.
het is alsof de escs de stroom van de pdb niet doorgeven... raar want de camera en fpv die aangesloten zijn op de pdb werken gewoon goed en correct. kan iemand me verder helpen? wat doe ik verkeerd?
Groeten Chris

Kan er iemand mij helpen??
ik heb nu een ztw regelaar losgehaald van de pdb en een 3cell lipo erop, die reageert niet...
een gewone regelaar wel,
dus het lijkt ofdat de regelaars niets van stroom doorgeven??? (echter de motortest via pc verbonden op cleanflight gaat wel, dus er komt wel IETS door)

groeten Chris

Reageert niet als in er gebeurd helemaal niets? Je moet ze even calibreren de eerste keer. Kan via cleanflight, maar als je hem los hebt, kan het ook met een servotester. Tester aansluiten op 100%, stroom erop, terug naar 0 en hij zou het moeten doen. Er komen dan ook wat piepjes uit de ESC.

er gebeurt niets... ik probeer ze even te calibreren via cleanflight(even uitzoeken) maar kan het iets te maken hebben met nog een externe ebec ofzo???

ESC calibration using Motor Tab in Cleanflight configurator
If you don’t like working with CLI above here is an easier way.

Remove Propellers and LiPo Battery Before you start.

Go to the “motor testing” tab in Configurator, and clicking the check box at the bottom. Move the master slider all the way to the top, that will turn all motors to full throttle in Cleanflight.

While the sliders are at full throttle you can now connect the battery, the motors will beep which means they have entered calibration mode.

Now drag the master slider all the way down to the bottom to simulate a zero throttle signal, the motors will beep (musical tones) indicating calibration is completed successfully.

dit lukt... maar nog steeds nieks van stroom naar de ontvanger

Note: These are do not have a BEC - you will need to power your Flight controller and Receiver separately with a BEC.

oke hier weten we genoeg mee... dus ik heb een losse ubec nodig, of is er een manier om die op de pdb aan te sluiten??

bedankt markjuhh...
ik heb dus de simplepdb , opto escs en naze 32... kun jij me vertellen wat ik juist moet doen?met welke componenten? heb ik ook de 3 draden van de esc nodig naar de naze?

stapje verder:p

Het is eigenlijk altijd het beste om maar 1 van de 4 rode draden aangesloten te laten.
Verder een losse BEC erop die je accuvoltage aankan en daar 5v van maakt.
2 a 3 Amp is genoeg. Zelf voed ik alles uit de 0.5A BEC van de Afro's.

Back