flip 260 fpv eerste racing quad

is gelukt nu! dus van de 4escs naar de naze alle zwarte en gele/witte draden en1 van de 4 rode naar de naze...
Je hebt opto esc's met geen bec, de rode draden hadden gewoon kunnen blijven zitten hoor :-). Zo lang de esc's geen switching bec hebben kunnen alle rode draden gewoon blijven.

Hallo, na een tijdje geen tijd te hebben, vandaag toch de laatste dingen gedaan. en een eerste " probeersel van de grond gaan...
wat loopt er mis...
zeer wendbaar(moet ik gewoon worden denk ik)
yaw gaat telkens naar rechts, moet ik dus zien te verbeteren...
maar tijdens de opstart en zelfs voor de arming gebeurd is er 1 motortje die soms flink stoort,(plots enkele toertjes draaien) ook de andere hebben het heel af en toe...
wat kan dit probleem zijn?
groeten

jup opnieuw gedaan en dat "knikken" is gedaan, echter als ik gas geef draait er 1 motortje... even uitvogelen in cleanflight dus

jups, nu doet hij gewoon niets, na de esc calibratie gaan 3 motoren goed maar de 4de moet ik het balkje al tot de helft schuiven eer hij wat doet.
zijn er mensen omgeving west vlaanderen die mij eventueel op weg kunnen helpen?
Groeten

de 4de motor blijft achterkomen, het is dus ofwel de motor ofwel de esc?
eens op zoek gaan naar een nieuwe esc geloof ik

Je hebt niet toevalig een bluetooth module aan hangen :-) dit gebeurde bij mij met motor 6 als de bluetooth eraan hing :-)

Vanaf 56 sec bij het opstarten en op 1.54 zie je het ook, motor 6 gaat haperen...als hij eenmaal draaide ging het goed.

Hallo,

na een geruime tijd in de kast gezeten te hebben en geen tijd gehad, de draad toch terug opgepikt... enfin geprobeerd.
ik kreeg de naze niet goed afgesteld en het ding vloog voor geen meter. dan heb ik gezien dat er 1 van de motortjes veel warmer kwam en stinkt ( dus die was niet goed, al kon ik niets zien) die motors kun je bij hk enkel per 4 kopen...
ondertussen heel wat gevlogen met een maat zijn zmr racer met cc3d naar volle tevredenheid.
ik had nieuwe motortjes besteld ( de multistar elite 2204 2300kv's) en die op mn frame gemonteerd, maar nog steeds ging het niet. ik heb (omdat de rest van de club) ook een cc3d besteld, nieuwe regelaars, nieuwe pdb,... alles nieuw dus, gisteren opgebouwd, vandaag geprobeerd... weer van hetzelfde. dus nu vermoed ik dat de nieuwe motoren terug niet doen wat ze moeten doen... 1tje ervan tikt al van in het begin, hier zat wat lijm van de magneten niet goed, nu is alles proper en goed, ik kan een onbepaalde tijd vliegen, en dan maakt hij plots een flip en valt hij de lucht uit, erna kan ik terug opstijgen, maar dan gebeurt het opnieuw....

solderingen zijn allemaal nieuw nu, ook zijn er geen montageschroefjes te lang, wat doe ik verkeerd?

cc3d met cc3d pdb
4x multistar motoren
4x spider opto esc 12amps
3cell 1800mah en 5x3 gemfan props
immersion rc 600mw zender
fpv camera van fpv rotterdam
en enkele leds

ik vind het een leuke uitdagende tak van de hobby, anders dan dat we gewoon zijn, maar op deze manier is de pret er snel af.
kon er wellicht al 2/3 werkende hebben

jup nieuwe motors eens open gedaan en wat kom je tegen:

P1020948.JPG

nu lees ik geen al te goede reviews over deze motoren... pfft een nieuwe kopen, of set nummer 3 aankopen :(

Ik zou overgaan naar andere motoren, Cobra's, Tiger of dat merk via Banggood wat RCmodelreviews ook gebruikt in zijn quad build ( sunnysky? ).
Iets duurder, maar die hoef je maar een keer te kopen, en je kan ze per stuk kopen.

de tiger motors staan erop! momenteel vlieg ik eerst mn 5x3 props op... wel vind ik het systeem met een gewone borgmoer vrij onhandig, zeker om de motor goed vast te houden tijdens het aanspannen van de prop( of het lossen van een gebroken prop, geen grip)

wat me wel momenteel opvalt is dat hij nog wat wil wegdrijven naar rechtsachter, dat hij nog redelijk uit de bocht gaat, en dat vooral mijn trottleresponse niet goed is.
dit laatste wil ik toch verbeteren, ik heb het laatste kwartje gas power, eronder valt hij vrij snel naar onder,
Ik vlieg met een cc3d maar nog op level mode.

Groeten Chris

Back