Flitework Extra 300 LP Flying Bulls Electric

Hey allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op deze prachtige Extra 300
_DSC6845.jpg

Na wat navraag en denken ben ik op deze op deze setup uitgekomen,
een mooie mix van betaalbaar en eeeh ok tis niet super maar ik kan het betalen....;)
De electra van Hobbyking zijn al overweg, en na mijn vakantie bestel ik de kist + de servo's.
Als iemand nog tips/suggesties heeft hoor ik dat natuurlijk graag!

Motor: TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1
SK5065-380.jpg

ESC: Turnigy Super Brain 80A Brushless ESC
TSB-80A.jpg

Accu: ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 40C
F5000-6-40(1).jpg

BEC: TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC for Lipoly
TR-5A-UBEC.jpg

Servos: 5 x DYMOND DS 9500 BB MG digital
03119002_b_0.JPG

Ontvanger: Futaba R617FS (je weet wel hoe die eruit ziet ;) )

Waarom die losse bec nog? Dat is compleet overbodig want in de regelaar zit al een 4A geschakelde bec en dat is meeeeeer dan voldoende.

Waarom die losse BEC nog? Dat is compleet overbodig want in de regelaar zit al een 4A geschakelde bec en dat is meeeeeer dan voldoende.

Op advies van een collega-vlieger heb ik de losse bec besteld.
Ik had begrepen dat 5 servo's van dat formaat en kracht toch meer nodig zou hebben dan 4A.
Ik weet ook niet of de BEC op de ESC 4.8 of 6.0 volt is.

Maar goed, ik ben hier zelf niet heel erg in thuis, en behalve de bruikbare voltwaardes weet ik niet wat die servo's gebruiken.
Weet jij waar je de waardes qua verbruik van de Dymond DS 9500 na kan zoeken?

De bec die je erbij wilt nemen is maar 5A dus 4 of 5 A maakt niet veel verschil.

Ik denk dat je niet meer dan 500mAh gemiddeld verbruikt, als je dat al doet. Ik zou de servo's ook op 5V draaien, dan zijn ze al meeeer dan sterk genoeg. In mijn jet zitten ze ook en daar is het gemiddelde verbruik ook nog geen 500mAh. De pieken kunnen wat hoger zijn maar geen probleem zijn. Verschil tussen een 4A en 5A zou niet merkbaar moeten zijn.

De enige reden om die andere bec te gebruiken is dat bij een afbrandende regelaar de bec niet uitvalt als je die ergens anders plaatst.

De bec die je erbij wilt nemen is maar 5A dus 4 of 5 A maakt niet veel verschil.

Ik denk dat je niet meer dan 500mAh .............

Bedankt voor deze zeer nuttige informatie!
Ik begrijp nu idd dat een losse BEC tamelijk nutteloos is (ik ga er liever vanuit dat m'n ESC gewoon heel blijft, heb goede ervaringen met Turnigy ESC's :) )

Weer wat geleerd :D

Ik zou overwegen om naar 8 cellen te gaan voor zo'n zware kist. Meer spanning, lagere stroom, alles blijft veel koeler bij hetzelfde vermogen.

Mooie kist trouwens!

Ik zou overwegen om naar 8 cellen te gaan voor zo'n zware kist. Meer spanning, lagere stroom, alles blijft veel koeler bij hetzelfde vermogen.

Mooie kist trouwens!

8 cellen wordt toch niet echt een optie, gezien mijn doel was om em op dezelfde accu's te laten vliegen als m'n Trex 600,
waardoor ik simpelweg minder accu's hoef te kopen :)

Hehe, eindelijk komen de eerste onderdelen binnen.
Wonder boven wonder is mijn pakket van HobbyKing niet onderschept door de douane, wat deze kist weer een stukje goedkoper maakt :P

Heb nu dus de motor, de ESC en de accus.
De servo's en de kist zelf bestel ik in 1 keer van Staufenbiel, maar dat zal nog even moeten wachten tot na mijn verjaardag (maandje nog).......

Ik heb nog even na zetten denken over de prop die ik op deze kist wil hebben.
De maat van een 2-blads zou zijn 19x8, maar gezien ik deze kist in het echt een 3-blads heeft, is het wel de moeite om dat te overwegen.

Heeft iemand een idee hoe 19x8 zich laat vertalen naar een 3-blads propellor, en eventueel een merk?

Back